40 години по-късно - МАШИНА ВРЕМЕНИ свириха в София на юбилейното си турне
Препълнена Зала 1 на НДК и над два часа концерт - това си предложиха взаимно публика и музиканти на 10 март, когато МАШИНА ВРЕМЕНИ свириха в България по покана на "Degris" и като част от голямото турне, с което отбелязват 40 години на сцена.
Всякакви игри на думи и аналогии с името на групата са възможни и уместни, защото - както при всички качествени изпълнители и при всеки успешен концерт - пътуването във времето бе осъществено. Този път публиката бе затегнала малко по-силно коланите и упорито седеше по местата си, може би от притеснение да не изпадне някъде по трасето и да остане в годините, когато рокът бе забраняван, музикантите бяха дисиденти, а в определението, че МАШИНА ВРЕМЕНИ са руските BEATLES се криеше много повече от чисто музикална алюзия.
Концертът започна с парче от новия албум на бандата "Машины не парковать" - "Праздник начинается сейчас", изпълнено акустично от Андрей Макаревич, докато останалите заемаха местата си. Чухме още композиции от последните им дискове, както и вечните класики, безпогрешно разпознати от публиката, която успяваше и да припява на повечето от тях. “За тех, кто в море", "Кошка, которая гуляет сама по себе", "Снег", "Три окна", “Марионетки", “Костер", “Синяя птица", а за бис - “Поворот" и “Свеча", са емблематични не само за групата, но и за цяло поколение, откривало в тях свой собствен резонанс.
Нужно е да се отбележи нивото на професионализъм, на което станахме свидетели. Като започнем от самите музиканти - Андрей Макаревич и Александър Кутиков са в групата от самото й създаване през 1969 г., Евгений Маргулис и Валерий Ефремов се присъединяват няколко години по-късно, а Андрей Державин е в състава от 2000 г. Въпреки че в интервюта Андрей Макаревич твърди, че не се възприемат като много добри музиканти, всичко на сцената снощи оспори това твърдение. Вокалните му данни не са се загубили с годините, което е истинско удоволствие при група с толкова въздействащи текстове.
Към петимата за концертни изпълнения се присъединява и тромпетист, което придава джазова нотка и подсилва "концертната атмосфера". Като добавим огромната мултимедийна стена, на която непрекъснато течаха кадри в унисон с музиката, изпипаното осветление и чудесния звук, можем спокойно да кажем, че присъствахме на шоу от световна класа и на удивително пътешествие във времето - не толкова на спомените, колкото на музиката с огромен емоционален заряд.
Всякакви игри на думи и аналогии с името на групата са възможни и уместни, защото - както при всички качествени изпълнители и при всеки успешен концерт - пътуването във времето бе осъществено. Този път публиката бе затегнала малко по-силно коланите и упорито седеше по местата си, може би от притеснение да не изпадне някъде по трасето и да остане в годините, когато рокът бе забраняван, музикантите бяха дисиденти, а в определението, че МАШИНА ВРЕМЕНИ са руските BEATLES се криеше много повече от чисто музикална алюзия.
Концертът започна с парче от новия албум на бандата "Машины не парковать" - "Праздник начинается сейчас", изпълнено акустично от Андрей Макаревич, докато останалите заемаха местата си. Чухме още композиции от последните им дискове, както и вечните класики, безпогрешно разпознати от публиката, която успяваше и да припява на повечето от тях. “За тех, кто в море", "Кошка, которая гуляет сама по себе", "Снег", "Три окна", “Марионетки", “Костер", “Синяя птица", а за бис - “Поворот" и “Свеча", са емблематични не само за групата, но и за цяло поколение, откривало в тях свой собствен резонанс.
Нужно е да се отбележи нивото на професионализъм, на което станахме свидетели. Като започнем от самите музиканти - Андрей Макаревич и Александър Кутиков са в групата от самото й създаване през 1969 г., Евгений Маргулис и Валерий Ефремов се присъединяват няколко години по-късно, а Андрей Державин е в състава от 2000 г. Въпреки че в интервюта Андрей Макаревич твърди, че не се възприемат като много добри музиканти, всичко на сцената снощи оспори това твърдение. Вокалните му данни не са се загубили с годините, което е истинско удоволствие при група с толкова въздействащи текстове.
Към петимата за концертни изпълнения се присъединява и тромпетист, което придава джазова нотка и подсилва "концертната атмосфера". Като добавим огромната мултимедийна стена, на която непрекъснато течаха кадри в унисон с музиката, изпипаното осветление и чудесния звук, можем спокойно да кажем, че присъствахме на шоу от световна класа и на удивително пътешествие във времето - не толкова на спомените, колкото на музиката с огромен емоционален заряд.
Николай Петров, "Словеса"
Коментари (0)
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".