Dave Mustaine и китарите "Gibson" обявиха официално партньорството си

23 фев 2021, 21:47 ч. 1184 / 29 18
пред./следв.

   Фронтменът и лидер на MEGADETH Dave Mustaine и легендарните производителите на китари "Gibson" анонсираха официално партньорството си.

   Музикантът ще бъде "посланик" на компанията, като тя ще произвежда негови сигнатурни линии с марките "Gibson", "Epiphone" и "Kramer", които ще бъдат както електрически, така и акустични. "Мегадейв" коментира, че един от първите албуми, които си е купил, е бил концертната плоча "KISS Alive", на гърба на чиято обложка е видял логото на "Gibson", плюс надписа че KISS използват инструментите на фирмата, защото те са "най-добрите".

   По-долу може да видите видео, в което певецът и китарист разговаря по повод новото сътрудничество с един от ръководителите на "Gibson"Cesar Gueikian, главен търговски директор:

 

 

dave mustaine dean guitar



Коментари   (18)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Ariel 25.02.2021 21:17:21 отговори + 0 0
Ключето се крие в особеностите на българския и английския език. При нас е прието да се казва в преносен смисъл в изкуството/ и не само/, че нещо има СОБСТВЕН ПОЧЕРК- не ПОДПИС. В английския е точно обратно. В английския се използва при такива случаи signature- а не handwriting или hand. Сигнатурна линия означава серия китари носещи,, почерка,, на даден китарист- т.е. нещо, което е характерно само за даден китарист и неговата китара. и го отличава от другите. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Ariel 25.02.2021 16:32:54 отговори + 0 0
Не знам към какво си безпристрастен/ страст на старобългарски е страдание, в днешни дни има съвсем друго значение/, как не те домързя да напишеш толкова дълъг коментар... Сигнатюрна линия китари е ограничена серия китари с подписа на китариста, която не всеки китарист може си позволи със съдействието на фирмата производител.Такава китара след време ще има/ може би и сега е по- скъпа/ висока цена за китаристи или колекционери на китари. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Ariel 25.02.2021 18:50:13 + 0 0
Думата ПОДПИС в случая с китарите има по- широк смисъл- не буквален. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

ohoboho 24.02.2021 14:02:52 отговори + 4 12
сигнатурни линии .... език мой, враг мой... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Ariel 24.02.2021 14:51:10 + 6 1
Новите думи идват с новите технологии. Думата компютър също не е българска... Това е все едно да станеш сутрин, да пиеш едно смути и ако не си на фитнес и не правиш фабинг, да си пуснеш музика според вкуса и да правиш хед бенгинг или туъркинг. Можеш да идеш и на шопинг. Толкова е просто.... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 24.02.2021 19:33:07 + 12 4
А какво, подписани поредици ли да са? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Unbiased 25.02.2021 14:46:23 + 2 8
Не съм против употребата на чуждици, защото в някои случаи са по-практични, описателни и/или назовават нещо, за което нямаме точна дума на български. Компютър, смути, фитнес са такива думи. Останалите примери - вместо да правиш хедбенгинг можеш да си мяташ главата, вместо да туъркваш можеш да си кълчиш задника, а вместо на шопинг може да отидеш на пазар примерно.. Достатъчно наложена им е употребата все пак, но е натрапчиво да наблягаш на тях в сбит текст, неприятно звучи.

В конкретната новина "запазена марка" или "маркова линия" звучи милион пъти по-органично и нормално от това "сигнатурна", при все това, че думата "сигнатура" я има българския език. А да не говорим за легендарното катехизиско "анонсиране" - убеден съм, че нарочно го ползват, за да дразнят (или да тригърват, кой както предпочита )
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

WeRock.bg 25.02.2021 15:14:23 + 9 0
Запазена марка = Trade Mark. Това означава да си регистрираш/запазиш търговската марка в патентна служба. Нищо общо с тази новина.
Маркова линия изобщо не е коректно. Марката е "Гибсън". А тук говорим за специална линия (както има модна линия) от модели с името на съответния музикант "във" основната марка.
И накрая и преди всичко - Това е музикален сайт. Повече от нормално е да ползваме музикален жаргон, а не някакъв друг или да се стараем да побългаряваме всичко. Все едно да отворите медицински сайт и да кажете да не ползват медицински жаргон. Да не пишат "хоспитализация", а "приемане в болница". Да не пишат на латински органите от човешкото тяло, защото за тях има български думи, нито пък болестите. Да пишат "смърт", а не "екзитус леталис" и така нататък. И така нататък.
А "легендарното" (наше, хахахахха) анонсиране може да чуете почти всеки ден в централните новини на националните телевизии и къде ли още не. Там правите ли подобни коментари? М?
И съвсем накрая искаме да попитаме всичките (около четирима) Балановци тук - вдигнахте ли се на бунт, когато масово за броени дни абсолютно всички български медии от най-големите до най-малките възприеха и стотици пъти дневно ползват думата "локдаун"? М? Вдигнахте ли се? Питаме и отговор не чакаме
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Ariel 25.02.2021 15:43:39 + 3 0
Unbiased, защо си се нарекъл така , а не примерно Грую? Когато не знам нещо се ровя докато открия какво значи- не чакам наготово някой да ми го смеля и аз да го приема наготово. Толкова е лесно да напишеш думата Signature- подпис. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Unbiased 25.02.2021 16:12:19 + 2 5
Trade Mark е запазена марка в търговски контекст, когато става дума за патенти, да. В ежедневната реч обаче, на български "запазена марка" може да се използва като метафора за нещо, което се отъждествява с някой, и мисля, че много добре го знаете - не сте глупави. Преводът не винаги трябва да е буквален, много неща имат нужда от контекстуален превод, за да имат смисъл на друг език! Както мога да кажа, че "анонсирането" е ваша запазена марка, "локдаун"-ите са запазена марка на Кризисния щаб, а големите, червени носове са запазена марка на клоуните (или палячовците, което също е чуждица, макар и по-стара). В този смисъл Лунната походка е signature move на Майкъл Джексън, "Hasta La Vista, baby" е signature line на Терминатора Арни, а въпросната нова серия китари на Гибсън вече е signature model на Дейв Мъстейн. И трите примера на български са запазената марка нещо на съответния човек. Освен ако някой не смята, че Арни си има "подписана реплика"?

И да, Гибсън е марката-производител, но конкретната новообявена линия/серия китари е маркова линия/серия за Дейв Мъстейн, това я откроява от останалите линии/серии китари на Гибсън! Сами го казахте - това е специална линия/серия за съответния музикант! Значи може и без "сигнатурна"?

За останалите примерни съм напълно съгласен, жаргоните не е нужно да се превеждат, но пък "сигнатурна" наистина ли го намирате за музикален жаргон? Дори като се абстрахираме от това, че в случая става въпрос за маркетинг, "сигнатурна" за мен лично не е никакъв жаргон..

И да, "локдаун" ме дразни колкото и "анонсиране". С малката разлика, че анонсирането съвсем лесно може да се замени с обявяване, представяне, разкриване - има синоними. Локдаунът от друга страна вече носи повече от самото значение на думата, така че затваряне или изолация не биха имали същият заряд в ушите на хората. Но това е именно ефект от масовото използване на думата за кратък период - това вече е набързо внесена и социално конструирана дума, която да вписва последствията от мерки срещу текущата ситуация в себе си. И въпреки, че не ми харесва, върши работа.

И не говорете за бунтуве - не се бунтуваме.. Просто водим цивилизована дискусия
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

WeRock.bg 25.02.2021 16:24:44 + 3 0
А когато говорим за производител на китари и нови негови модели какъв е контекстът? Търговски ли е или да говорим с метафори?

Сигнатурна линия/сигнатурна китара е отдавна навлязъл жаргон сред българските музиканти и търговците на музикални инструменти. Отидете в магазин за китари и поискайте "новата запазена марка на Дейв Мъстейн" - ще получите контра-въпрос "Сигнатурните му китари ли?".

Като казахме "бунтувате", дали сме имали предвид да откраднете няколко танка от Горнобанската бригада и да атакувате с тях "Сан Стефано" 29 или сме говорили метафорично? Кой тук приканваше за метафорично изразяване, м?

И когато човек е принципен за нещо - той трябва да е принципен навсякъде. Все едно този сайт, друг сайт, телевизия, радио, вестник. И затова питаме - правите ли подобни коментари на други места? И въпросът е риторичен и малко... метафоричен
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Unbiased 25.02.2021 17:07:29 + 1 8
Хаха, не падате по крака Не твърдя, че думата сте я измислили за създаването на тази статия - а само, че е ненужна английска дума, прочетена на български, дори без опит да се преведе. Не е нужно да си езиковед, за да наречеш нещо такова поне "знакова линия"... Все пак, дори буквално, сигнатура означава подпис, което означава личен знак, обозначение..

А ако говорим за принципи, принципът ми е да не коментирам никъде. В този смисъл си наруших принципите, да. Включвам се в подобни дискусии рядко, и все съжалявам за изгубеното време след това, защото почти никой онлайн (а и не само) не е способен да приеме идеята, че може да не е прав за нещо, заради което комуникацията се изчерпва с иронични забележки и си е пълна загуба на време. А новини не гледам, вас просто ви чета най-често, затова се случва понякога да пиша тук.

И не знам защо решихте, че моята употреба на думата "бунт" е различна от вашата употреба на думата "бунт" - не е повече или по-малко буквална, ами в съвсем същия контекст.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

WeRock.bg 25.02.2021 17:22:35 + 5 0
Не "по", а "на". Пада се на "на крака", а не "по крака"

Всеки може да твърди каквото си иска. Нашето твърдение срещу Вашето. Защо да трябва ние да се съобразим с Вас, а не Вие с нас?

Отидете в музикален магазин и поискайте "знаковата линия" на Дейв Мъстейн. Контра-въпросът ще е "Какво?!???".

Относно примерите със знаковите неща - те не са точни. Защото един музикант може да има, и много имат повече от една сигнатурни линии и доста от тях при повече от един производител.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Никой 25.02.2021 21:16:05 + 3 0
Има и вирусни сигнатури, професор Unbiased. Можеш ли да ги преведеш? Вирусни подписи? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 26.02.2021 02:13:37 + 7 0
Unbiased, запри се малко. Доколкото си падам нещо като музикант - никога, ама буквално никога не съм чувал словосъчетания като "маркова линия" или "запазена марка" в този контекст. Да му се не знае, повечето китаристи, с които съм разговарял, директно говорят за сигничър китари, даже не си правят труда да превеждат първата дума. Разбира се, няма да твърдя, че моят експириънс е, тъй да се каже, универсален, обаче с доста голяма сигурност бих заявил, че ако кажеш нещо за маркова линия китари, дори музикантите няма да те разберат, па да не говорим за останалите. (Тригърнах ли те с експириънса, а?)
Далеч невинаги побългаряването на терминологията работи, дори да има опити в тая посока. Я ми кажи, някога изобщо срещал ли си човек, който да свири на електрическа китара и на нъта да казва нулево прагче или магаренце, както го пишат из някои учебници? Или на пикгарда да казва предпазваща плочка? Или на бриджа да казва долен мост? Понеже аз не съм. Нагодените към българската граматика англоезични думи в случая просто вършат по-добра работа.

А и по-добре ли знаеш от Николо Коцев:
https://www.werock.bg/publikatzii/interviuta/interviu-s-nikolo-kotzev?id=33&int=1
"Но в момента ми се прави сигнатурна китара от един от най-старите производители в света."
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Bbб 24.02.2021 09:35:31 отговори + 5 1
Пожелавам на всеки, който се заминава с музика да притежава поне един Гибсън, за да разбере защо всички музиканти ги слагат на първо място Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Ariel 24.02.2021 10:20:11 + 6 1
Не всички.The White Fender Stratocaster е запазена марка на Ричи Блекмор, Малмстийн,Аксел Руди Пел и др. М. Шенкер има черно- бяла сигнатюрна серия Dean . Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 24.02.2021 14:08:42 + 9 3
>>защо всички музиканти ги слагат на първо място
---
Защото им плащат. Плюс, нали, някаква любов към традициите, обаче не знам това стига ли. (Явно не стига, защото компанията банкрутира преди време.)
Любопитен факт - известният Гибсън на Слаш, примерно, не е Гибсън, а реплика на класически модел, изработена по поръчка от лютиер.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".