"Hard Rock Cafe" - рок, индианци и казина
Снимка: "Wikimedia"
Веригата "Hard Rock Cafe" притежава най-голямата частна колекция от предмети на рок тематика. С над 80 000 артикула, стотиците обекти на веригата по света са обзаведени от горе до долу с някои наистина уникални предмети, сред които китари, дарени от Eric Clapton и Pete Townshend. И въпреки че в имиджа на веригата е силно застъпен рокът, марката води началото си от двама американци, търсещи бургер в английската столица.
Годината е 1971-ва. Мястото - Лондон. Айзък Тигрет и Питър Мортън обикалят лондонските улици в търсене на познатия домашен вкус на класическия американски бургер. Явно не остават задоволени от избора, тъй като двамата решават, че щом не могат да намерят каквото търсят, ще си го направят сами. Отварят първото "Hard Rock Cafe" и както във всяка добра история за успех и тази започва с недоверчиви "инвеститори". Хазяинът на помещението, в което отваря врати първото "Hard Rock Cafe", решава, че ще подпише договор с Тигрет и Мортън само за шест месеца. Но заведението не само че успява, но и много бързо започва да се радва на небивал успех. Дотолкова, че през 1973-а в лондонското "Hard Rock Cafe" на живо свири Paul McCartney с новата му група The Wings. В днешно време в обектите на веригата се изнасят над 15 000 концерта. Всъщност добрата рок музика и качествената храна приготвяна на място са поставени на пиедестал в "Hard Rock".
Връщаме се към 1982-ра, тъй като това е годината, през която се появява първото "Hard Rock Cafe" в САЩ, и по-точно в Лос Анджелис. Освен че веригата се разраства по цялото земно кълбо, с нея расте и рок колекцията ѝ. "Hard Rock" се сдобива с червеното яке на Майкъл Джексън от "Beat It", очилата на John Lennon, китарата "Gibson Flying V" на Jimi Hendrix и позлатеното пиано на Elvis Presley. Главоломното развитие на бранда не спира, като марката навлиза в нови сфери - хотели и казина. През 95-а във Вегас отваря врати "Hard Rock Hotel". Единадесет години по-късно идва още един исторически момент за "Hard Rock" - целият бизнес е продаден на местното за Флорида индианско племе семиноли. Индианските племена в САЩ се ползват със специален статут и в резултат на това бизнесът с казина е доста популярен сред тях.
Под управлението на семинолите "Hard Rock" продължава да завладява световни пазари. Строят се нови заведения, хотели и казина. До юли тази година хотел от веригата "Hard Rock" бе част от мега-комплекса в Макао "City of Dreams", където се помещава и "PokerStars Macau Live" - една от най-популярните зали в азиатската столица на казината. Въпреки бизнеса с казина и хотели, марката "Hard Rock" е запазила рокаджийската си визия и продължава да отваря обекти, които радват фенове по цял свят.
"Hard Rock Cafe" е един от най-популярните символи на класическия рок. Марката, започнала като място, което сервира американски бургери, се превръща в музей на рок историята и сцена за концерти на живо, на които свирят световни имена. И макар фокусът на бранда да е върху класическия рок, то и феновете на по-твърдия му вариант със сигурност ще се чувстват комфортно във всеки от над 200-те "Hard Rock" обекта по света.
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".