"Midalidare Rock 2022", Ден 4 - Защитници на Вярата
За последния ден на фестивала "Midalidare - Rock in the Wine Valley" на 17 юли към село Могилово се стичаха още по-многобройни легиони от фенове на твърдата музика, защото предстоеше гостуване на едни от законодателите на метъла - бирмингамската петорка JUDAS PRIEST, които щяха да закрият фестивала с шоу, част от юбилейното им турне "50 Heavy Metal Years".
Графикът обаче излезе от релси още в началото на деня и допускането на публика пред сцената се забави с цял час, така че гърците от SILENT WINTER засвириха първите си акорди в 18:00 ч. и трябваше да се вместят в 24 минути. Групата е създадена през 1995 г., но едва през последното десетилетие започва да издава студийни албуми, а на фестивала "Midalidare Rock" имаше възможност да представи актуалния си запис "Empire of Sins" (2021). Само с пет парчета вокалистът Mike Livas и момчетата му успяха да покажат, че в техния пауър метъл има сили (и мощен писък), достатъчни, за да раздвижат и вдъхновят няколкостотин души.
Без излишно забавяне, само десет минути по-късно, започна изпълнението на германските мелодични метъли FREEDOM CALL, предвождани от усмихнатия Chris Bay. Русокосият вокалист за втори път бе развълнуван от горещото посрещане - предишната визита на FREEDOM CALL през февруари 2010 г. в София, в компанията на GAMMA RAY, също бе повод за веселие и приповдигнато настроение. Няма и как да бъде другояче, с такива позитивни, жизнеутвърждаващи метъл химни, от каквито бе съставен сетлистът на нюрнбергската банда. Близо 2000 души се насладиха на въодушевяващото изпълнение, пляскаха, скачаха и пяха в един глас знакови за творчеството на FREEDOM CALL парчета като "Warriors" и "Land of Light". Най-новата композиция "Spirit of Daedalus" носеше същия неувяхващ дух. Chris Bay сподели, че сред метъл феновете няма агресия, защото сме обединени от любовта ни към музиката, затова според него решението за всички конфликти по света било ясно - "Metal Is for Everyone". Публиката се впусна да му приглася в заразителния припев. Осемте песни и 40 минути на FREEDOM CALL изтекоха твърде бързо, изпълниха феновете с позитивна енергия и ги оставиха с широки усмивки на лицата.
Сетлист на FREEDOM CALL:
01. Union of the Strong
02. Tears of Babylon
03. Spirit of Daedalus
04. Power & Glory
05. Metal Is for Everyone
06. Warriors
07. Far Away
08. Land of Light
Лошите момчета UGLY KID JOE от Калифорния, САЩ, нахълтаха на сцената на "Midalidare Rock" минута след 19:30 ч. и се развихриха в едночасово шоу, осигурявайки активно участие на публиката благодарение на лидерските способности на фронтмена си. Whitfield Crane авторитетно дирижираше събралото се множество, изискваше ръце във въздуха, енергични подскоци или припяване, като в ключови моменти дори слизаше от сцената, по-близо до феновете в предните редици. Многократно подвикваше "Как сте, София, България?", явно заблуден, че се намира в столицата. Но пък доста ясно си спомняше, че от предишното гостуване на бандата му по време на фестивала "Sofia Rocks 2012" са изминали точно 10 години и 9 дни.
Хумористичните тениски (Whitfield носеше фланелка на MOTORHEAD, но емблемата Warpig бе заменена със засмян лик на Lemmy, докато Klaus бе с лого в стила на Def Leppard на гърдите, но надписът всъщност гласеше Dua Lipa), бейзболните шапки, бермуди, кецове и чорапи до коленете ни караха съвсем да забравим, че оригиналните членове на бандата са вече над 50-годишни. Но може би по-скоро заразителната им, привидно неизчерпаема енергия привлече пред сцената над 6000 души. А те бяха наградени с прекрасни изпълнения на двата хита на UGLY KID JOE - "Cats in the Cradle" и "Everything about You". Представена бе и най-новата песен, "That Ain't Livin'", част от предстоящия да излезе албум "Rad Wings of Destiny" (обръщаме внимание на намигването към почти едноименен албум на хедлайнърите на същата вечер - само една буква разлика и напълно противоположен смисъл).
Въпреки че два дни по-рано авиолиния бе изгубила част от багажа с инструменти на музикантите (включително специална китара за левичаря Klaus Eichstadt, когото Whitfield нарече "тайно оръжие"), UGLY KID JOE свириха с хъс и това особено пролича в композицията "Funky Fresh Country Club". По време на тази предпоследна песен бяха представени и останалите съратници на вокалиста - вторият китарист Mike Squires, другарят от детинството Cordell Crockett на баса и Cameron Greenwood (TERRORVISION) зад барабаните.
На раздяла Whitfield Crane сподели, че UGLY KID JOE са на турне от 16 май тази година, но не е виждал по-добра публика от нашенската. Чувствата изглежда бяха взаимни.
Сетлист на UGLY KID JOE:
01. V.I.P.
02. Neighbor
03. Panhandlin' Prince
04. Goddamn Devil
05. That Ain't Living
06. No One Survives
07. Devil's Paradise
08. Cats in the Cradle (Harry Chapin cover)
09. I'm Alright
10. Funky Fresh Country Club
11. Everything About You
Като че ли на супергрупата THE DEAD DAISIES се наложи да компенсира голяма част от закъснението в графика, тъй като тяхното представяне продължи едва 45 минути, а вероятно трябваше да бъде поне едночасово. Това не попречи на вокалиста и басист Glenn Hughes (екс-DEEP PURPLE), китариста Doug Aldrich (екс-WHITESNAKE, екс-DIO), барабаниста Brian Tichy (екс-WHITESNAKE, екс-FOREIGNER, Ozzy Osbourne) и австралийския бизнесмен-авиатор-китарист David Lowy с много настроение да разпеят публиката със своя мелодичен рок. Brian показваше жонгльорски умения с палките и се изяви с барабанно соло в средата на сета, а Doug чупеше стойки и общуваше с публиката с жестове и погледи. Glenn Hughes неведнъж изрази любовта си към българските фенове с викове като: "България, имате моето сърце!"
Звездният състав изсвири "Rise Up", "Radiance" и "Shine On" от своя нов, излизащ след два месеца албум. Категорични акценти в изпълнението на THE DEAD DAISIES обаче бяха двете парчета на някогашната банда на Hughes, DEEP PURPLE, така любима на поколения български рокаджии. Старо и младо, куцо, кьораво и сакато пригласяше на мъжа със заслуженото прозвище "Гласа на рока", докато той извисяваше неземен фалцет в "Mistreated" и виеше трели в динамичния и неостаряващ химн "Burn".
Това бе и краят на второто гостуване на THE DEAD DAISIES в България. Предишния път ги видяхме през ноември 2015 г. като подгряваща банда на WHITESNAKE в София, но оттогава в състава са останали само основателят David Lowy и барабанистът Brian Tichy. Ново посещение на супергрупата в България след някоя и друга година не е изключено, но кой знае в каква конфигурация ще бъдат тогава. Така че няма да сгрешим, ако кажем, че преживяването с THE DEAD DAISIES в село Могилово бе неповторимо.
Сетлист на THE DEAD DAISIES:
01. Long Way to Go
02. Unspoken
03. Rise Up
04. Dead and Gone
05. Bustle and Flow
06. Mistreated (Deep Purple cover)
07. Radiance
08. Shine On
09. Burn (Deep Purple cover)
Пет минути преди планирания начален час на хедлайнърския сет сцената притъмня и зазвучаха смазващите рифове на "War Pigs" на BLACK SABBATH, които са характерно въведение на лайв изявите на JUDAS PRIEST. Стоманените ветерани стъпваха за пети път на българска земя (предишните им посещения се осъществиха през 2004, 2011, 2015 и 2018 г.) и както всеки друг път бяха очаквани с голямо нетърпение от над 10-хилядна тълпа. Концерт на JUDAS PRIEST е религиозно изживяване за всеки метъл фен, независимо кой е любимият му стил или изпълнител.
Продукцията, с която британците пътуват на турне по повод 50-годишнината си, включва огромни декори, светлинно шоу, анимации и костюми, затвърждаващи звездния статут на бандата няколко нива над останалите в бранша. В началото на концерта високо горе при прожекторите надвисна гигантският символ на JUDAS PRIEST, който разцепваше нощния мрак с лъчи светлина. Сцената бе отрупана с метални варели, произвеждащи на моменти димни ефекти. Пленяващи вниманието анимации и архивни кадри на огромния екран допълваха всяка песен. Върху костюмите на музикантите и най-вече на законодателя в метъл стилистиката на обличане Rob Halford златният юбилей бе отразен под формата на стотици златисти капси, ресни и ленти. До края на концерта фронтменът смени още две-три якета и наметки с нашивки, кожа и шипове.
Разнообразие не липсваше и цялата история на групата от последните пет десетилетия бе въплътена в продължилото час и петнайсет минути шоу. Един от ранните албуми "Sin After Sin" бе представен от записания през 1975 г. кавър на Joan Baez "Diamonds & Rust", който още с първите си акорди накара публиката да запее. Модерната класика "Firepower" (2018) порази с "Lightning Strike", a 8-минутният епос "Victim of Changes" от "Sad Wings of Destiny" (1976) започна с хармоничния китарен дует на Richie Faulkner и Andy Sneap и ни отведе на пътешествие, завършило драматично с писъци от бездънното Халфордово гърло. Като казахме "писъци", закъде без емблематичния фалцет на "Painkiller"? Час след като започна металният спектакъл, ударникът Scott Travis поздрави множеството и съобщи, че остава време само за една песен. В момента, в който подхвана познатия ритъм на барабаните, стана ясно коя е тя.
Трябва да отбележим, че докато през 2018 г. в Пловдив на "Hills of Rock" имаше някои компромиси във вокалното изпълнение и личеше голямата умора на Металния бог, този път и озвучаването, и пеенето заслужаваха злато.
Разбира се, че имаше бис. Двойката "The Hellion/Electric Eye" взриви публиката, ревът на мотоциклетен двигател ознаменува началото на "Hell Bent for Leather", изпълнена по традиция от седалката на мотор, а хитовете от култовия "British Steel" (1980) ни довършиха: на "Breaking the Law" публиката пееше, докато Halford я окуражаваше с жестове, а след кратка пауза дойде и мигът на сбогуването с "Living After Midnight", която бе изпълнена под сянката на огромен бик със светещи червени очи, инсталиран в единия край на сцената.
"Благодаря ви, метъл маниаци! Благодаря ви, че защитавате вярата!" - това бяха прощалните думи на легендарния вокалист към българските му фенове. Към 23:20 сцената опустя и дойде време за дългия път към дома - за посетителите, и към следващия концерт - за ветераните от JUDAS "F***ing" PRIEST.
Сетлист на JUDAS PRIEST:
01. One Shot At Glory
02. Lightning Strike
03. You've Got Another Thing Comin'
04. Freewheel Burning
05. Turbo Lover
06. Hell Patrol
07. The Sentinel
08. Victim of Changes
09. The Green Manalishi (With the Two Prong Crown)
10. Diamonds & Rust
11. Painkiller
Бис:
12. The Hellion/Electric Eye
13. Hell Bent for Leather
14. Breaking the Law
15. Living After Midnight
В заключение бихме искали да обобщим впечатленията си от цялостната организация на фестивала "Midalidare - Rock in the Wine Valley". На огромната сцена гледахме и слушахме 17 чудесни банди от различни поколения и течения в рок музиката. Осигурени бяха добри условия за къмпинг сред красивата природа в района на село Могилово, както и обособени места за паркиране. Във фестивалната зона не липсваше разнообразие от храни и напитки, бирата бе качествена и на приемлива цена, не се чакаше дълго на опашки (такива се образуваха най-вече между сетовете на артистите, което не е изненадващо). Разплащанията ставаха удобно и лесно с фестивални или кредитни карти. Атмосферата бе приповдигната и феновете не пестяха комплименти към организаторите и домакините от винарска изба "Midalidare Estate". От страна на посетителите бяха изразени надежди фестивалът да стане традиционно ежегодно събитие, а от страна на организаторите имаше уверение, че вече се работи по следващото издание. Какво ни остава, освен да си пожелаем сбъдване на мечтата за фестивал от европейска класа на родна земя и да очакваме с нетърпение "Midalidare - Rock in the Wine Valley 2023". Wine and Shine!
Текст: Florimel
Снимки: Маруш "Луци" Денчев
В галериите ни може да разгледате:
Снимки на SILENT WINTER
Снимки на FREEDOM CALL
Снимки на UGLY KID JOE
Снимки на THE DEAD DAISIES
Снимки на JUDAS PRIEST
Lem..
22.07.2022 11:36:53
отговори
+ 6 – 0
Дано това не е последният път когато ги гледаме...За мен изпълнението мина неусетно бързо, искаше ми се да няма край...Metal Gods
The Ripper
19.07.2022 21:25:44
отговори
+ 6 – 0
Невероятен концерт! Халфорд определено беше във вихъра си! Накрая си личеше, че е доста уморен, но все пак е на почти 71! Дай Боже всеки да има сили за такъв интензивен живот на тази възраст! Фестивала наистина е с много добра организация и дано такава да бъде и занапред! Относно сетлиста - концертите им по фестивали винаги са само с тези песни! На Masters of Rock също е бил този, само за самостоятелни концерти е по-дълъг.
saxon
19.07.2022 20:20:44
отговори
+ 6 – 3
Абе не знам всички хвалят организацията , аз излизах от паркинга 90 минути!!!! Нагълтах се с прахоляк два дена кашлям! Ако валеше, щеше да сме още там! Иначе концерта ми хареса много! Халфорд пя доста добре предвид възрастта, жегата и това че следващия ден бяха в Румъния! Като група без двамата оригинални китаристи се справят блестящо! Дано ги видим поне още един път!
Slavitnt
19.07.2022 21:23:17
+ 3 – 1
Верно си беше прашничко, но така е на село, няма как да има асфалтиран паркинг за 5000 коли, но пък имаше автобуси за феновете, само да спомена а пе фънки на феста на летището не успя да се договори с фандъкова да удължи работното време на метрото за да се изнесат феновете, ако за това бяха помислили, то софийския щеше да е с една идея по добре организиран от Мидалидаре
Slavitnt
19.07.2022 18:21:50
отговори
+ 10 – 2
Аз да споделя, че по добре организиран фест в БГ не бях посещавал. Бях скептичен в началото за мястото, но сега ако кажат, че пак ще има фестивал там, смело ше си купя билет на зелено. А относно Джудас и Халфорд, на мен не ми хареса гласа на Халфорд, само ръмжене и крясъци, за разлика от 2012 когато оееше зверски, но с годините е нормално да има спад, а относно скъсеният сет, може би не бива да се оплакваме, защото според мен Халфорд ме беше във форма в тази вепер
goge_to
19.07.2022 15:43:30
отговори
+ 11 – 3
Hail From Greece! На 15ти бях на Мидалидарето само и единствено за Running Wild. Сутринта на 16ти търчах през глава за Атина - Iron Maiden + лятна ваканция. Пък и предпочитах стадиона пред залата в три дни разлика! Преживяването рок концерт + Олимпийски стадион е уникална работа!!! Друг е въпросът, че по моите изчисления бяхме около 40 хил. души на 75 хиляден стадион?! Вторият етаж с капацитет 40 хиляди въобще не беше отворен!!! В Атина има поне още 3 модерни и по-"уютни" стадиони за тази работа, но кой съм аз освен да разсъждавам... Та като изкл. подреденият лесен вход, както и парко опциите на Олимпийския в Атина, от там насетне организация 0! Платил си 100 евра за добри места на трибуна, нахълтаха едни сюрии по стълбите - гледка йок; никой ги не разгонва! Тоалетни на трибуните няма, само на терена, а достъп за там нямаш?! ЩБира от кутийка 5 евра. Първо плащаш, дават ти един джоб жетони от един до найсе според избора. После разправии по запойните точки! А когато вече си заел един път, мястото си е трудна работа пак да излезеш до кетъринг зоната. Що народ разля по 4-5 бири, води, безалкохолни, ама всичко от ръгането и бутането по стълбите - не бях виждал такива количества похабени питиета... Та на Мидалидаре-то веднага ми направи впечатление стройната организация на това уникално място и си мисля, че наистина може да се развие като емблематичен рок фестивал! Дано ...
sodom
19.07.2022 14:42:34
отговори
+ 6 – 3
Не си само ти. Супер яко свириха Джудас, но доста кратко. Определено и аз бях доста разочарован, че съкратиха сета си.
...
19.07.2022 14:21:16
отговори
+ 17 – 4
При липсата на емблематичните K.K. & Tipton за какъв Priest изобщо можем да говорим? Най-великият им концерт у нас си остава 2004 г., когато беше завръщането на Halford в групата. Наистина страхотен концерт с подгряващи Queensryche !!!
Midian
19.07.2022 12:29:45
отговори
+ 9 – 4
Само мен ли ме разочарова редуцирания сет и липсващите Touch of evil и Blood red skies? Реална продължителност час и 20 минути. И да, явно аз ще съм този, който все ще намери нещо да мрънка.
Организацията беше много добре, пъти по-добре от повечето фестове в Бг, единствено излизането от поляната - паркинг отне час и половина, имам чувството, че колите от една страна въобще не се движеха в продължение на час. Не съм сигурен, че има какво да се направи по върпоса, предвид локацията, но споделям просто ако някой е решил да входи завбъдеще.
Летен
19.07.2022 11:23:16
отговори
+ 14 – 1
Най-добрият фестивал в България! Не шапки, а не знам какво долу.
Kveben
19.07.2022 11:19:38
отговори
+ 13 – 0
Priest не ми бяха за пръв път и не останах изненадан от запазените гласови качества на Halford. За пръв път виждам Hughes на сцена и не очаквах да се справи толкова добре. Адмирации.
Defender Of The Fate
19.07.2022 11:07:33
отговори
+ 6 – 0
А на снимката отпред Халфорд прилича на герой от римейка на Лудия Макс
Defender Of The Fate
19.07.2022 08:59:44
отговори
+ 18 – 0
Супер яко беше! Дядо Халфорд още го може и дано да продължава още дълго!
Grosskopf
19.07.2022 01:12:34
отговори
+ 22 – 0
За съжаление не можах да посетя Midalidare тази година, но имах възможността да гледам Judas priest седмица по-рано на Masters of Rock и просто не можех да повярвам на това, което виждах и чувах. Гледал съм Rob и Judas няколко пъти (и то преди години), но никога гласът му не е бил в тая форма, в която е сега. Гледах някакво старо интервю, където Ози го пита - с какво го смазваш тоя глас, бе човече, а онзи вика - ми с нищо особено, не пия и не пуша.
...........
18.07.2022 22:39:04
отговори
+ 35 – 0
Радвах се и на Freedom call, и на Ugly kid Joe, но... Халфорд е чудовищен! На моменти чак не беше реално. Този човек е абсолютна машина! Малко са думите, с които да опиша какво беше за мен да го видя ( и ЧУЯ ) отново. Щастието и размазването бяха на макс!
mak
18.07.2022 22:00:47
отговори
+ 14 – 1
Diamonds & rust не е от Rocka Rolla , а от Sin After Sin 1977. Явно Дядо Роб ви е отвял.
dominici
18.07.2022 22:47:29
+ 6 – 2
Е, хайде сега ... песента даже е записана за Sad wings of destiny. Има я включена и в Rocka Rolla за японското издание.
mak
18.07.2022 23:37:49
+ 2 – 2
никога не е издавана в японски версии на rocka rolla и sad wings of destiny . на тези два албума правата се държат от друга компания. на Sin after sin правата са от друга компания. Песента е била предвидена за Sad wings of destiny , но не е издадена. Чак през 1987 е издадена като бонус "Diamonds & Rust" (Joan Baez cover, 1975 recording).The version of "Diamonds & Rust" that appears on the re-release is actually from the Sad Wings of Destiny sessions and not the version that appears on Sin After Sin. It was probably included to provide interest in Rocka Rolla, an album that would have been unknown to many of the band's fans due to the band not playing songs from it live after the 1970s. During the Sad Wings sessions, Howells encouraged the band to work on a heavy metal cover of "Diamonds & Rust" by folk singer Joan Baez, but it did not appear on the album. The band had a hit in the UK with a re-recording of the cover version the following year, after they had moved to CBS Records.[45] Gull released the version from the Sad Wings sessions in 1978 on the compilation album The Best of Judas Priest
Ariel
19.07.2022 11:10:23
+ 7 – 0
Оригиналът на песента е написан ноември 1974год. -,, Rocka Rolla,, излиза септември 1974-та- т. е тази песен още не е била написана. Включена е в мастерираното издание на аблума -1987 год. и 10 години преди това в албума,,Sin After Sin,,. Обожавам акустичната версия с КиКи и Глен.
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".