Най-интересното от доклада "Звукозаписната индустрия в цифри" на IFPI

3 апр 2014, 11:16 ч. 418 / 5 19
пред./следв.

   Днес Международната федерация на звукозаписната индустрия публикува своя годишен доклад „Звукозаписната индустрия в цифри“, който предоставя изчерпателни данни за 50 отделни музикални пазара и задълбочен анализ на индустрията и потребителските тенденции в музикалния сектор по света. „Звукозаписната индустрия в цифри“ е значим източник за информация относно световния музикален бизнес, съдържащ богата гама от данни, събрани от IFPI. Основните акценти в изданието за 2013 г. включват:

• Източници на приходи. Подробен анализ на различни и развиващи се източници на приходи в индустрията, като стрийминг и абонаментни услуги за достъп до музика, които допълват съществуващите формати. Дигитални приходи в глобален мащаб през 2013 г. са в общ размер от 5.9 милиарда щатски долара, а приходите от абонаменти за достъп до музика са се увеличили над 3 пъти през последните 3 години до 1,1 милиарда долара.

• Пазарни тенденции. Подробни данни за тенденциите на световния, регионалните и националните музикални пазари, обхващащи данни както за 2013 г., така и за предишни години. Шест от десетте най-големи пазари показват растеж през 2013 г., а в осем от Топ 20 на музикални пазари цифровите формати са доминиращият източник на приходи.

• Развиващи се пазари. Преглед на ключовите тенденции в развиващите се пазари, където дигиталните приходи растат бързо, успоредно с разпространението на лицензирани услуги и преминаването към мобилни платформи. Латинска Америка е регионът с най-голям растеж на дигиталния
пазар през последните години, с ръст на приходите от 124% между 2010 и 2013 г. Има прогнози за голям растеж в Африка, които за първи път се анализират в доклада на IFPI „Звукозаписната индустрия в цифри“.

• Проучване на потребителите. Новo независимо проучванe показва промяна в поведението на потребителите въз основа на данни и анализ как интернет потребителите получават достъп до музика едновременно от лицензирани и нелицензирани източници. „Звукозаписната индустрия в цифри“ съдържа ексклузивни данни от Ipsos MediaCT.

• Китай. Докладът предоставя задълбочено изследване относно перспективите за развитие на лицензирания музикален бизнес в Китай - пазар с огромен неизползван потенциал, дълго подтискан от пиратството, където картината се променя.

• Световни класации. Международната федерация на звукозаписната индустрия – IFPI, компилира 3 финални световни класации на звукозаписи на артисти, албуми и сингли, включително Топ 50 по продажби на албуми за 2013 г. и топ 10 за сингли. През 2014 г. класациите се променят: при дигиталните сингли сега отчитат и стрийминга, а за първи път новата Световна класация за звукозаписи на артисти, начело с One Direction, отличава най-популярните артисти на база продажби във физически формати, даунлоуд и стрийминг.

• Иновации в дигиталните услуги. Анализ на най-новите тенденции сред над 450 дигитални услуги в света, като особено внимание се отделя на най-големите международни услуги. Изданието на „Звукозаписната индустрия в цифри“ през тази година съдържа коментар от световния консултант Deloitte и водещата дигитална услуга Spotify.

• Множество платформи и нови граници. Анализ на ключовото развитие на музиката към мултиустройства и мултиплатформи и поглед напред как музикалните плейъри се интегрират в автомобилите и домовете на бъдещето.

Ето някои от най-интересните данни в доклада „Звукозаписната индустрия в цифри 2014“ :

• Общите приходи от търговия на записана музика са намалели с 3.9 % през 2013. Този спад е силно повлиян от спада с 16.7% в Япония – пазар в началото на своя преход към дигитализация. С изключение на Япония, глобалните приходи по същество са стабилни, намаляват едва с 0.1 %. Европа показва растеж за първи път от 12 години, а пазарът в Северна Америка и Латинска Америка е увеличил стойността си.

• САЩ остава на върха на Топ 20 световни музикални пазари като се наблюдава неговата консолидация през 2013 г.; всички пазари от Топ 6 в Европа - Франция, Германия, Италия, Холандия, Швеция и Обединеното кралство - показват растеж. Има значителен растеж на много развиващи се пазари, включително Аржентина (68,5%), Перу (148.5%), Южна Африка (106,8%) и Венецуела (84.9%).

• Приходите от дигитални канали се увеличават с 4.3% през 2013 г. и възлизат на 39% от общите търговски приходи на индустрията. Даунлоудите остават най-големият източник на дигиталните приходи и представляват 67% от дигиталния пазар през 2013.

• Приходите от стрийминг и дигитални абонаментни услуги за достъп до музика се увеличават с 51.3% през 2013 г., преминавайки за първи път границата от 1 милиард щатски долара. Глобалните приходи от стрийминг и подкрепените от реклама източници възлизат на 27% от дигиталните приходи за сравнение с 14% през 2011. Смята се, че повече от 28 милиона души по целия свят сега плащат за абонаментен достъп до музика, в сравнение с 20 милиона през 2012 г. и само осем милиона през 2010 година. Абонаментът за достъп до музика спомогна за промените на пазара в Швеция и Норвегия в последните години, а сега е с подобен положителен ефект в Дания и Холандия.

• Приходите от колективно управление на продуцентски права в световен мащаб преминават границата от 1 милиард щатски долара през 2013. Този приход от излъчване и публично изпълнение се увеличава с 19% през 2013 г. и достига 1.1 милиарда щатски долара или 7 % от общите приходи на звукозаписната индустрия.

• Световната класация за артисти – изпълнители на Международната федерация на звукозаписната индустрия – IFPI, се оглавява от One Direction. Класацията отчита популярността на артистите през цялата 2013 в множество лицензирани канали, включително услугите за достъп до музикално съдържание, като например YouTube и Spotify, както и услугите за придобиване на записи, като например даунлоуд магазините и магазините за физически продажби. One Direction е начело и в световната класация за албуми с Midnight Memories, докато класацията за сингли се оглавява от Robin Thicke с участието на T.I. и Pharrell Williams с Blurred Lines.

   Франсис Мур, Главен изпълнителен директор на Международната федерация на звукозаписната индустрия - IFPI, казва в тази връзка:

   „Докладът на IFPI „Звукозаписната индустрия в цифри“ още веднъж осигурява анализ без аналог на световната звукозаписна индустрия, разглеждайки последните международни тенденции и предоставяйки подробни данни от 50 пазара в цял свят.

   Картината, която се обрисува, е на изключително разнообразна индустрия. Повечето от нашите големи пазари се стабилизират, дигиталната сфера продължава да нараства, източниците на приходи стават все по-разнообразни и започваме да разработваме огромния потенциал на развиващите се пазари. На противоположния полюс е Япония, където се наблюдава рязко намаляване на приходите – това е пазар, който възлиза на повече от 1/5 пета от световния и се намира в етап на преход към дигитализация. Но трудностите на един пазар, независимо колко е голям, не трябва да ни отклоняват от голямата картина на възможностите на дигиталните бизнес модели."

   Ина Килева, изпълнителен директор на БАМП и ПРОФОН, коментира също информацията:

   „Данните за България не ни дават повод за особена гордост. На фона на стабилните резултати на индустрията в Европа, където има ръст за първи път от 12 години, България отново е извън всички европейски тенденции със своя 19.2% спад на приходите на музикалната индустрия спрямо предходната година.

   В противоречие с наблюдаваното световно нарастване на приходите от стрийминг и други абонаментни услуги за достъп до музика – 51,3% световен ръст за 2013 спрямо предходната година, България отбелязва смущаващ прогресивен спад. Ако през 2011 приходите от тези източници са били 72% от общия приход на индустрията, през 2012 те намаляват до 61%, а през 2013 достигат едва 34% от общия годишен приход, и то при общ спад на приходите с над 19 % ! Обяснението е само едно - повсеместно и безнаказано пиратство, което задушава легалните дигитални услуги. А те намират намират почва за развитие навсякъде по света, вкл. в т.нар. развиващи се пазари на Латинска Америка и Африка.

   Има още един парадокс в посочените данни за България – огромната тежест на приходите от колективно управление на права, която у нас формира 44% от общия годишен приход на индустрията за 2013, спрямо едва 8% в Европа и близо 7% в световен мащаб. Тази цифра говори не толкова за постигнати обеми и генериран ресурс, доколкото България е на опашката в Европа като нетен приход от колективно управление на права, но показва липсата на алтернативни източници на приходи от други работещи пазарни модели. Това ненормално съотношение поражда огромно напрежение върху сектора на колективно управление, доколкото очакванията на продуцентите и изпълнителите са свързани основно с работата на представителното дружество за колективно управление на сродни права - ПРОФОН.“

   Докладът „Звукозаписната индустрия в цифри“ на Международната федерация на звукозаписната индустрия – IFPI, може да бъде закупен от страницата на IFPI - http://rin.ifpi.org.

 

rin

още за:

Ifpi


Коментари   (19)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Мъдрецът 4.04.2014 16:06:21 отговори + 0 0
Чудя ви се на акъла... Защо се занимавате с гого-агентътнапрофонинамаричков? Оставете го да се гърчи и умира от злоба и завист. Цъкайте си в Замундичката, сваляйте си каквото ви душа и си свиркайте. Не си губете времето с тъпунгери Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Крокодил с ориз 4.04.2014 13:28:46 отговори + 0 0
Гого, леко само със сравненията, че грешиш жестоко. Първо, пушенето може да бъде преборено.
Пиратството не може. Не може да бъде достатъчно ясно дефинирано, а предвид факта, че криминализира ли се една технология, *веднага* ще се появи нова, няма как. Просто няма. Това е факт, от който следва, че вместо да се опитват да се борят с него, трябва да намерят начин да го използват.

Второ, останалите го казаха - заплатите. За да купуват хората изкуство, трябва да имат свободни пари за тая цел. А масово нямат. При сегашната ситуация единственото, което може да се случи на музикантите при рязко спиране на пиратството, е загуба на фенове - нещо, което не могат да си позволят. Продажбите им няма да се покачат, защото просто масата хора нямат с какво да купуват. От друга страна, това би нанесло адски тежък удар на откриването на нови групи - много малко хора биха дали средно по двайсет и пет лева за нов албум на някой непознат изпълнител по веднъж, два, три пъти месечно.

Третото, което е не по-малко важно от второто, е удобството. Наличната технология позволява всеки албум, филм или софтуер да е при мен в рамките на минути. Българските сайтове за video on demand, които се появиха преди няколко години, имаха толкова ограничен асортимент, че дори да бяха безплатни, пак нямаше да са конкуренция на торентите. Примерно. Получаването на филм, неиздаден в България, по "законен" път, отнема дни или седмици. През thepiratebay става за половин час. За какво да си говорим повече?
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

чичо Гошо 4.04.2014 12:32:18 отговори + 0 0
Само че при p2p връзка отсрещната страна е просто някой друг обикновен човек с комп, който сийдва торента. Тоест нямаш връзка комп-замунда, а връзка комп-комп. И като е криптирана, единственото, което вижда доставчика, е трафик между мойто IP и това на другия комп или компове.
Разбира се, ако някой от сийдърите не си е криптирал връзката, тогава евентуално може да бъде хванато съдържанието от неговия доставчик. Но не е никакъв проблем да се направи така, че некриптираните сийдъри да бъдат изолирани от системата.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

гого 4.04.2014 11:58:41 отговори + 0 0
Криптирането на трафик е функция или на отсрещния сайт или на използвания софтуер. Не можеш да криптираш желан от теб трафик просто щраквайки с пръсти.
Криптирано е съдържанието, но пак може да бъде проследено откъде идва през къде минава и къде отива.
Има си начини за всичко.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

чичо Гошо 4.04.2014 11:44:00 отговори + 0 0
Гогчо мамин, и като ми е криптиран трафика какво точно ще разбере провайдъра? Има хиляди начини да се подминат такива проверки. Приеми го - пиратите винаги ще са поне една стъпка пред тия, дето се опитват да ги спрат.
Единствения начин да намалиш пиратството в БГ, мамин, е да вдигнеш доходите. При средна заплата от 1200-1500 евро, каквато е в нормалната част на ЕС, хората ще имат много повече разполагаем доход за екстри. И, разбира се, да се създадат условия за бързо, ефективно и, не на последно място, сигурно и защитено онлайн пазаруване. Но най-напред са доходите. Сиромах човек - жив гявол, е казал БГ народ и докат сме сюрмаси, все ще намираме начин да пирастваме.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


гого 4.04.2014 11:34:12 отговори + 0 0
А ти пък не си запознат с интернет провайдърите.
Абсолютно всеки трафик, който минава през тях между теб и останалата част от света подлежи на проверка, контрол и ограничаване. Още повече като това ограничение е поставено със закон. Така ти не можеш да си смениш провайдъра с друг, който не филтрира пиратското съдържание.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

чичо Гошо 4.04.2014 10:49:13 отговори + 0 0
"Ще ви питам колко сте отворени, когато ЕС задължи интернет провайдърите да филтрират пиратско съдържание."

Ти май изобщо не си наясно с концепцията на торентите. Интернет провайдърът не може да филтрира jack shit от това, което свалям p2p. Максимум може да блокира зайта замунда.нет, ама веднага ще се появят 5 миръра и 20 проксита.
Няма спирка пиратството. Йо-хо-хо и бутилка сливовица!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

гого 4.04.2014 10:14:03 отговори + 0 0
Вие сте като пушачите бе. Не само нарушават правилата ами и нахални и отворени.
Ще ви питам колко сте отворени, когато ЕС задължи интернет провайдърите да филтрират пиратско съдържание.
Крадци нещастни!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

distortion 4.04.2014 09:32:06 отговори + 0 0
Музиката е изкуство, а не индустрия. Купувайте директно от бандите (дали на живо или през интернет), а музикалните продуценти, индустриалци, бампове, профони, музикаутори дгд.

Музикалната индустрия има една-единствена функция и тя е да прекрати съществуването си.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Мъдрецът 3.04.2014 21:42:53 отговори + 0 0
"Много Долна Митрополия - 2014-04-03 18:46:59
До Мъдрецът - има го в руския тракер вече и то делукс версията"

Ама той и на планетата Замунда се появил. И пак делукс версията! Екстра.

Да рапортувам: Свален. Пуснат на уредбата. Бирата налята. Съседите да му мислят. Наздраве! И поздрави на гого "интелекта"
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Много Долна Митрополия 3.04.2014 18:46:59 отговори + 0 0
До Мъдрецът - има го в руския тракер вече и то делукс версията Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

капитан Кайман 3.04.2014 14:14:14 отговори + 0 0
"повсеместно и безнаказано пиратство"

Yarrrrrrrrr! Ahoy, mateys!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Мъдрецът 3.04.2014 13:22:19 отговори + 0 0
Като заговорихме на темата, подета от гого - абе, новият Black Label Society няма ли да се появява вече в Замундата?! Аре, че не издържам!

гоше, поздрави, брат! Доста куха кратуна си
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

СС 3.04.2014 13:17:48 отговори + 0 0
Отговорът е един: ЗАПЛАТИТЕ! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Крокодил с ориз 3.04.2014 13:09:30 отговори + 0 0
Обяснението е само едно - повсеместно и безнаказано пиратство, което задушава легалните дигитални услуги.
---
Да мрат.
Я да видя сега в Замунда дали се е появило нещо интересно...
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Ванко от Монтана 3.04.2014 12:35:05 отговори + 0 0
Само замунда бе...глисти Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

мискин 3.04.2014 12:29:34 отговори + 0 0
Аз ползвам руския тракер. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

чичо Гошо 3.04.2014 12:01:29 отговори + 0 0
Че то всичко си има в Замунда, бре, адаш Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

гого 3.04.2014 11:27:32 отговори + 0 0
Сега великият български "фен" и разбирач ще нацъка минуси и ще избълва сто и петдесет "мъдрости" щото иска всичко да му е от Замунда. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".