Община Каварна отменила гостуването на Jorn Lande, за да пести средства

13 ное 2015, 16:30 ч. 1678 / 6 36
пред./следв.

   Късно снощи една новина разбуни духовете сред рок общността у нас - общината на Морската рок столица на България - Каварна - е взела решение да отмени концерта на норвежкия вокалист Jorn Lande и българската група КИКИМОРА, който бе насрочен за 31 декември още докато кмет бе Цонко Цонев. Така, за първи път от над десетелитие насам, в крайморския град няма да има рок концерт за Нова година.

   Първите реакции на рок феновете от цялата страна са да обвинят за това новия кмет на общината - Нина Ставрева, излъчена от редиците на БСП. Днес на официалния сайт на Община Каварна е публикувано следното съобщение:

Община Каварна ще има концерт за Нова година

Концертът за 31 декември на община Каварна не е отменен. Концерт ще има, но той ще е с други изпълнители. Общината няма договорни отношения с посочените като гости на събитието - група „Кикимора“ и Йорн Ланде. На концерта на норвежкия изпълнител и известната българска рок група – БТР в навечерието на 2015 година са присъствали около 200 човека от града и гости. За него са похарчени 41 000 лева. По представените разчети предстоящия новогодишен концерт на Йорн Ланде и група „Кикимора“ би струвал около 30 000 лева. Към момента високата стойност на концерта, както и желанието на гражданите на Каварна да се внесе разнообразие в стила на празника, бяха мотивите тази година концерта да бъде променен.

В момента община Каварна дължи към различни институции малко над 700 000 лева. Общинската администрация ще използва спестените от концерта средства, за да се покрият най-спешните задължения към общинската болница, които възлизат на 93 хиляди лева.

 

  Партньорите ни от "Офнюз" са потърсили за коментар "кметъла" Цонко Цонев. Ето, дословно, неговите думи:

Когато аз предадох поста, задълженията бяха с 200 000 лева по-малко. Как за няколко дни са нараснали от 500 на 700 хиляди лева - не знам.

Община Каварна има да получава 1 500 000 лева от НАП за ДДС за водния цикъл, който се изпълняваше през 2007-2013 година. Когато някой казва какви са задълженията, трябва да каже и какви са приходите, които се очакват. А те са над два пъти повече от задълженията и не е коректно да се казва само едната цифра, а да се премълчава другата.

Бюджетът на община Каварна е 13 млн. лева и е нормално в един момент да има неразплатени задължения и непостъпили приходи, важното е приходите да са повече от задълженията, каза още Цонев.




Коментари   (36)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Николай Георгиев - 52 год 14.11.2015 20:29:11 отговори + 5 3
БЛАГОДАРЯ на ЦОНКО за сбъднатите мечти !!! ....Каварна - 2003 г. 5–ти или 6–ти Август, активен сезон, две-три заведения без клиенти.В едното, извинявам се, имаше двойка чужденци, които се опитваха да комбинират бира с шопска салата...Не това е важното! След КАВАРНА се появиха - "софия рокс"," спирит ъф бургас" и други имитации - ЦОНКО , с концертите даде живот на града и на хилядите почитатели на по-различната
и интелигентна музика.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

............. 14.11.2015 11:20:58 отговори + 9 0
Стига се жалва, ти, долна комунистическа *****! Болница, дългове и не знам си какво! А колко приходи от нас- феновете сте видели тия години ясно ли е? Един фестивал има в тая скапана държава и него ще отменят! И за 6ти май няма има рок на площада! Ще гледаме "Pretty Maids", "Jorn", "Gotthard" и тн. през крив макарон! Каварна е изключително смотан и грозен град, в който освен рок концертите нищо не се случва, Плажът е гола вода, водата мирише на умряло от 1 километър, центърът им се разпада, имат 3-4 кръчми, населението се състои главно от пенсионери. Беше квото беше, тая ***** осра традицията..... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

тцЪ 14.11.2015 09:38:10 отговори + 8 0
Като отменят и фестивала, съвсем ще спестят средства... Само дето ще загубят сериозни приходи... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Владо/FETUS RAPE 14.11.2015 08:31:38 отговори + 5 0
Започна се с осиранет... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Фичо 14.11.2015 08:20:53 отговори + 8 0
Гражданите си искат селото... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


haho 14.11.2015 08:14:23 отговори + 8 0
Типично по български. Виновни са предишните. Община с бюджет 18 млн. 30 х. не я сабарят. Просто новата кметица си е намерила извинение. И естествено, тя "милата" просто е принудена от обстоятелствата. Ама сигурно общинския съвет тези 30 х.лв ги взимат под формата на заплатка за един, или два месеца. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Фър 14.11.2015 01:01:33 отговори + 4 2
Превръща се в Краварна тая Каварна.... (-_-) Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 14.11.2015 02:33:29 + 2 1
Нещо против кравите? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Блег 14.11.2015 09:28:38 + 2 1
Тя винаги си е била... Но сега ще е Краварна, за която няма да има какво да казваме Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Лао Джъ Джъ Джъ 13.11.2015 23:33:04 отговори + 2 22
Добро решение! С дедофците дето се канеха там скоро целия град щеше да бъде засипан с паметници на ритнали камбаната метъл икони. Айде, нема нужда! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

............. 14.11.2015 11:03:21 + 5 1
Ти не си човек, ти си долен изрод! Засрами се и не богохулствай! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

крас 13.11.2015 20:09:08 отговори + 11 2
Няма да се учудя, тази мома да посегне на паметника на Dio !!! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 14.11.2015 02:34:41 + 5 0
Ако това стане, трябва да бъде линчувана (заедно със съпартийниците си). Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Въздушен патладжан 13.11.2015 19:54:44 отговори + 5 1
Наместо Ланде и Кикимора - някакви "мераклийски възрастни бизоне". Абе... не, че съм против родния фолклор, ама баш по това време ли? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Феникс на грил 14.11.2015 01:11:17 + 6 1
Абе... Ма`ни майтапа, клуб "Мераклии" сигурно не заслужават негативизма, обаче... Може ли да замениш доказани пред света изпълнители с местната фолклорна самодейност? По-добре нищо да не бяха правили, честно. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

аС па 13.11.2015 19:02:57 отговори + 18 2
"гражданите на Каварна да се внесе разнообразие в стила на празника"


А такааа- да си додем на думата - завръщането на чалгийката, убрееее, опааааааааааа

Маменцето ви....приматоиди
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Иван 13.11.2015 18:43:10 отговори + 6 23
Напълно подкрепям. Бахти смеха по 200 човека за НГ, а разходите.....и нормално, само тъпи групи в Каварна, нито веднъж не съм ходил сред киртаците там Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Язе 13.11.2015 18:53:37 + 11 1
Абе и на мен обикновенно не ми е било по-вкуса това, което се е свирело там, но трябва да се съгласиш, че все пак метъл и рок "киртаци" е много по-добре останалите чалга "киртаци", пък дори и много хора обикновенно да пропускаме да отидем. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 13.11.2015 18:55:08 + 7 2
Наистина ли вярваш, че са толкова разходите? Аз не, `щото. В пъти по-известни групи от Кикимора взимат някакви хонорарчета от рода на хиляда - хиляда и петстотин кинта, а на Йорн ако са му платили повече от пет хиляди, силно ще се учудя. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Бюджет 13.11.2015 19:00:34 + 2 3
И откога разходите са само хонорара?
А сцена, озвучаване, осветление, охрана? Кетъринг/храна за групите, път и престой по хотели? Плюс едно 20-30 до 50% натоварване, за да си напълнят джобовете хората по описаната по-рано от мен схема.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 13.11.2015 19:06:22 + 5 1
То е ясно, че не са само хонорарите разходите, обаче от седем-осем хиляди лева макс до трийсет хиляди разликата е огромна.
Някой просто лъже там.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Бюджет 13.11.2015 19:10:16 + 5 0
Пак ти казвам - има и надуване за да се завъртят едни пари под масата.
Т.е. не ти споря, че концерт на Йорн и Кикимора струва 30 хилки. Споря ти, че по документи в община Каварна струва толкова. В друга община може да струва 10 хилки. В трета 50 и т. н. Ако си ги поканиш ти у Микстейпа може да минеш и с 5-6 хилки.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 13.11.2015 19:15:28 + 4 1
Имам чувството, че с теб казваме едно и също, впрочем. Ясно е, че някой е раздул сумата ей така. `айде обаче да не се опитват да правят хората на маймуни, че... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Бюджет 13.11.2015 16:52:54 отговори + 9 0
Написаното потвърждава нещо, което си мисля и откак тръгнаха всичките тези концерти и фестове вкл. с 5 БГ банди на кръст в Каварна, Ловеч, Пловдив, Мездра, Пазарджик и къде ли още не. При всеки такъв концерт някой прибира едни пари от бюджета на общината, които са много по-големи от реалните разходи. После връща под масата част от тях като "благодарност" на тое дето му ги е дал. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

K a 13.11.2015 16:51:58 отговори + 10 0
"Когато някой не иска да свърши нещо, винаги ще си намери оправдания, коментира пред OFFNews доскорошният кмет на Каварна Цонко Цонев.
Когато аз предадох поста, задълженията бяха с 200 000 лева по-малко. Как за няколко дни са нараснали от 500 на 700 хиляди лева - не знам.
Община Каварна има да получава 1 500 000 лева от НАП за ДДС за водния цикъл, който се изпълняваше през 2007-2013 година. Когато някой казва какви са задълженията, трябва да каже и какви са приходите, които се очакват. А те са над два пъти повече от задълженията и не е коректно да се казва само едната цифра, а да се премълчава другата."
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

ляляля 13.11.2015 16:49:50 отговори + 18 0
Госпожата все още не е разбрала, че тия концерти са най-големият приход на общината им и единствената им печеливша формула за туризъм, щото квото и да си говорим Каварна не става за летуване - град от селски тип, прекалено на север, с плаж на майната си.
Ама има време, като позатънат с още толкова, ще се сети
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


carpe_diem 13.11.2015 18:25:37 + 12 0
И то не плаж, а плажченценце - не повече от 100 метра дълго Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Бюджет 13.11.2015 18:38:39 + 14 0
И ако не си разбрал/а - това плажченце е изкуствено. Отдолу е бетон. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Разбирач 13.11.2015 16:42:33 отговори + 23 0
Кое е ключовото в това съобщение? Ето кое:

"...както и желанието на гражданите на Каварна да се внесе разнообразие в стила на празника"

Разбирайте: сега ще го направим леко фолклорна музика, леко чалгоестрадка (Веско Маринов мисля, че чудесно би се вписал), леко автентична чалгийка, леко хорце и ето ви го празника такъв, какъвто го бленуват 98,75% от народонаселението.

Честито!

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 13.11.2015 17:45:20 + 13 0
Именно. Не знам как никой досега не написа, че по-голяма част от жителите на Каварна гледаха на рок-феновете като натрапници, които трябва да изтраят няколко дни и ако има и някакъв келепир, барем да им компенсира разваления рахатлък. Докато на стадиона свиреше метъл, из кръчмите в града си течаха чалгийски сбирки на местните. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Разбирач 13.11.2015 17:53:26 + 19 0
Това, бабо Яго, не е точно така. Да, на дългокосите чернодрешковци се е гледало като на друг тип хора, които не са от тяхната черга, НО даването на квартирка си е даване на квартирка. А квартирки, в дните покрай фестивалО, даваха и куцо и сакато в Каварна.
Така че, на дългокосите чернодрешковци може и в началото, преди мноооого години, в Каварна да не се е гледало добре, но с течение на времето те се превърнаха в "абе, тоя не ми прилича на човек, ама носи кинти, значи е добре дошъл".

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 13.11.2015 21:32:57 + 7 0
Разбирачо, квартирките са си квартирки, обаче що за 10 години се не мръднаха тия местни да задържат рокаджиите за повече от дните на фестивала. Ами избутват задължителните 3 нощувки и айде да им се махат от главата. Друг е въпросът, че сега и тези три нощувки няма да ги има. Новага кметица може да си мисли, че като спретне чалга фестивалче, ще дотърчат 2-3 богати мутри да вдигнат 1-2 имения като прогимнази и скъпи хотели и да се юрнат туристи към Каварна. Това обаче е съмнително да стане, след като досега не е станало и то не заради рок-фестивалите, а поради калпавите дадености на мястото. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Мяу 13.11.2015 16:39:09 отговори + 7 8
Ако написаното отговаря на истината, наистина е по-важно да се дадат пари за болницата, отколкото за концерт за 200 души. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Язе 13.11.2015 18:48:59 + 13 0
Само, че ако щяха да са само 200 човека, нямаше всички хотели да са резервирани. Освен това, като няма билети всеки може да напише посещаемостта, която му е изгодна да си прокара неговата си политика.

Просто новата кметица иска да смени рока и метъла с други стилове, което обаче няма да сработят по същия начин. Тя още в началото запирказва, че уж ще запази фестивалната дейност, но всъщност ще набляга на "другото" Ето ни на. Сега да видим дали въобще ще има фест лятото.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

странник 13.11.2015 20:35:09 + 6 9
Това с хотелите според мен си е евтин популизъм с цел да урони престижа на новата кметица. Не че подкрепям някоя от страните, просто нека не гледаме на нещата като черно-бели. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Cronos 14.11.2015 08:50:28 + 2 0
Престиж?! Новата кметица?! Тия думи не трябва да се ползват в едно изречение, само и виж снимката. Ако мислите, че комуняга ще направи благородно дело, като да помогне на болница с тия пари, сте живели на друга планета последните 25 години. Каварна + рок беше нещо, сега уравнението сочи друго. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".