Отец Божидар Главев: "Има нещо, което е по-голямо от рок музиката. Това е вярата в Господ"

11 окт 2009, 17:23 ч. 3370 / 12 56
пред./следв.
Да, точно така - отец Божидар Главев се съгласи (вероятно) за пръв път да разговаря с музикална медиа, откакто е станал православен свещеник! Но не просто да отговори на няколко въпроса, а да даде дълго и пространно интервю, в което да сподели вижданията си за много от нещата свързани с АХАТ, текстовете и музиката на групата, как изглежда рока в неговите очи, вярата в Господ, както и да каже кое е това нещо, което може истински да скандализира съвременния човек. Съвсем естествено това интервю се случва на страниците на "Metal Katehizis" и е дадено специално за читателите на нашия сайт. И не, Божидар Главев изобщо не е това, което очаквахме да видим - някой, който е умопомрачен на тема религия и с когото трудно може да се говори за миналото и за рок музиката. Точно обратното - той се оказа един изключително културен и ерудиран човек, който е напълно наясно с избора направен от самия него преди около 15 години и същевременно не е забравил миналото си, което приема като част от пътя, по който е тръгнал.
   Вероятно вече сте се досетили - това интервю е част от нашата поредица "Когато се каляваше стоманата...", в която ви срещаме с хората и групите, които са дали най-много на българската рок музика от нейното създаване до наши дни. А когато стане въпрос за АХАТ - една от най-емблематичните групи в българския рок и метъл, е ясно, че гледните точки тук са поне две. И днес ние ви представяме и двете, защото освен с Божидар Главев, проведохме дълъг разговор и със Звездомир Керемидчиев (Звезди) и Денис Ризов, които на свой ред ни разказаха историята на групата, вплитайки в нея много интересни случки и факти. Можете да прочетете всичко това в нашата секция "Интервюта".

   Тук е момента да споменем, че през този месец се навършва точно една година, от стартирането на тази рубрика. Една година, в която ние ви срещнахме с Любо Малковски (ЕРА, ЕР МАЛЪК), Данчо Караджов (СИГНАЛ), Николо Коцев (BRAZEN ABBOT), Милена (рок трио "МИЛЕНА", РЕВЮ), Кирил Маричков (БЪНДАРАЦИТЕ, ЩУРЦИТЕ), Александър Петрунов (СРЕБЪРНИТЕ ГРИВНИ, ТАНГРА), Константин Марков (ТАНГРА), а днес и с Божидар Главев, Звездомир Керемидчиев (Звезди) и Денис Ризов от група АХАТ. А вие можете да бъдете сигурни, че ви чакат още изключително интересни срещи в "Когато се каляваше стоманата..." на KATEHIZIS.COM.


Коментари   (56)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


Рътър 17.05.2011 07:26:54 отговори + 0 0
Комсомолският секретар Б. Главев с ново парче - Води ни комсомол, води! Много е яко. Следва песен за милиционера и разбира се за работодателя му ДС! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

213 10.11.2009 09:54:00 отговори + 0 0
PR с пълен замаххх им правят тия Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

HaHa 17.10.2009 22:12:49 отговори + 0 0
NO2ID-явно си излязъл от пубертета,какти и повечето като нас ама май жена ти не ти дава да слушаш повече метъл ,а? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

ивански 17.10.2009 15:45:58 отговори + 0 0
Много ми хареса интервюто с отеца! Абе талант си е! И преди беше талантлив, и сега говори смислено и вярно! Браво, Катехизис! Браво, Ози!
Чухте ли "Пролетно утро" на АХАТ? И то е на Божо. Страхотно парче! А не разбрах оркестрираното парче не е ли пак негово, щото имаше едно Too Late, което беше с оркестър и също е негово.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

bateharo 15.10.2009 10:48:49 отговори + 0 0
Ха, "товарищ" NO2ID,явно имаш нужда да говориш с некого-никой ли не желае да си проказва с тебе и да ти обръща внимание?!
Великите прогресив банди Дрийм Тиътър,Куинсрайк,Фейтс Уорнинг,Ейша и подобнит май свирят метъл и рок(дори имат понекога и джаз,фънк и блус елементи),а?!Интересно-дали и те са само за пубери :-)
Освен,че взимаш отношение по неясни за тебе музикални въпроси,ти показваш и завидна упоритост,която нявява на корен на най-големия ъгъл на тъпоъгълния триъгълник,"другарю" NO2ID!
Не си интересен -отивай си в джаза :-)

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Satyr 15.10.2009 00:53:21 отговори + 0 0
Повърхностни и нелепи заяждания като твоите са баш на ниво пуберИтет.
За "случайно попаднал" тук прояваваш вече завидно нахалство като конска муха.
И понеже не можеш да устоиш да не се връщаш отново и отново с глупостите си, ще ти помогнем.

Асталависта, бейби
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

NO2ID 15.10.2009 00:39:24 отговори + 0 0
метъла може да се оправдае до излизане от пубертета. след това е диагноза. видимо е до какво довежда - рекламите за концерта на wasp - блеки с вид на застаряващ педофил. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Satyr 15.10.2009 00:21:37 отговори + 0 0
Деградирането е свойствено предимно на ограничените мозъци като твоя. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

NO2ID 15.10.2009 00:08:16 отговори + 0 0
пожелавам ви приятно деградиране Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Satyr 14.10.2009 19:27:27 отговори + 0 0
Като попадна по невнимание как така се върна, за да се (до)обясняваш?
А единствената причина "индобългарите" да обират църкви коя е? Сигурно е Лондонското евангелие.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


NO2ID 14.10.2009 19:07:25 отговори + 0 0
другарю digger има и друга музика - прогресив, джаз. Във "вашия" сайт попаднах по невнимание.
Единствената причина индобългарите да не слушат метъл са пунктовете за изкупуване на старо "джилязо"
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

digger 14.10.2009 09:18:20 отговори + 0 0
Мнго добро интервю-поздравления!божо си остава велик,дори и в своята скромност.

п.п.Неспокойно ти казвам,@ NO2ID,що щеш тука ти мъничко човече,дето поставяш на една страна метъл рок музиката и чалга пошлостта?!
Нема ли за тебе достатъчно поле з аизява в попрището и сайтовете за негър-расти-черно-транс-рап-хаус "музика",та ни заливаш със СПАМа си в нашия сайт?!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Satyr 14.10.2009 01:37:35 отговори + 0 0
Спокойно мога да ти кажа, че при теб мозъкът отдавна е изпаднал в следствие на физическа или "друга" форма на лоботомия. А може и да си получил подобие на образование в килийно училище, където:
Първата година се учи, че Дева Мария е майка на Исус Христос.
Втората година повтаря наученото от първата.
А на третата година се внимава много никой да не попита кой е бащата.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

NO2ID 14.10.2009 01:25:09 отговори + 0 0
спокойно може да се сложи знак за равенство между метъла и чалгата - еднодневки. първична музика, първични страсти с уклон към окултизъм при рок музиката и порнография при чалгата. две страни на една и съща монета. и кротко с хедбенга да не ви изпадне и остатъка от мозъка ! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

asparuh 13.10.2009 17:03:44 отговори + 0 0
Браво,катехизис-тва е едно уникално интервю!
Наистина поклон пред таланта и мъдростта на Божидар Главев(Божо)
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


киростам 13.10.2009 14:48:22 отговори + 0 0
Браво Отче!Поклон , пред думите ти и музиката ,която си създал! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

петър александров 13.10.2009 13:54:15 отговори + 0 0
Поздравления за прекрасното интервю!
Аз съм попрочел Добротолюбие,макар и частично,чел съм и чета все още Библията,ходя и на църква(най-вече по празници и в некои недели)
Считам се за праволсавем християнин ,но осъзнавам,че съм доста грешен и има много неща,които трябва да възпитавам и развивам у себе си.
Не съм съгласен,че православните писания искат да те направят роб на религията и да си сляп-напротив,точно те ти дават възможност да търсиш истината и да погледнеш с други очи на света и на проблемите.Разбира се слушам много рок и метъл и ще продължавам да го правя,но тва не пречи на верата ми и на мирогледа ми.Аз не слушам и не уважавам комерсиалните рок групи и съм против малко лигавия и мазен мейнстрийм на големите рок звезди.
Рок музиката е силна с поривът за промяна и за бунт срещу социалния фалш,лицемерието,лъжата,но наиситна трябва да се постоигат и развиват и други неща,ако искаш не само да отбелязваш несправедливостта,а да се опитваш да постигаш реални неща и то с дела,а не само с думи и слушане на музика.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

bateharo 13.10.2009 13:42:25 отговори + 0 0
Божидар Главев е много интересна личност.Безспорно е много добър композитор,както и силен текстописец с остро,епично и социално насочено перо.
Вижда ми се доста помъдрял и въпреки всичко,което е преживял и че е вече свещенник-той пак уважава и приема истинската музика в първоначалния и,и некомерсиален,социален и дори бунтовен праведен вид.
Респект!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

sa6owasp 13.10.2009 13:12:57 отговори + 0 0
Браво ,много интересно интервю!
Божидар Главев беше един от най-великите бг композитори по-принцип(може би най-добър в областта на рока и тежката музика)
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Илияна 12.10.2009 21:35:20 отговори + 0 0
ами атеистите? значи няма по-голямо хубава статия все пак Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Пуси Нивгъземието 12.10.2009 20:37:09 отговори + 0 0
Много ми хареса интервюто , браво на вас , респект !!! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Нико 12.10.2009 17:36:23 отговори + 0 0
Чак сега имах време да прочета интервютата
Мога да кажа само едно ГОЛЯМО БРАВО на Ози..... От доста време съм си задавал въпроските които е попитал Божидар. Интервюто е истинско злато
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

DirtyDream 12.10.2009 17:29:33 отговори + 0 0
Ахахахахааха! Продължете,моля! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Хмел 12.10.2009 17:08:11 отговори + 0 0
Вярно, тия вегански глупости не знам как се озоваха тук, ама са тотална простотия. Те нямат абсолютно нищо общо нито с религията, нито с Божидар Главев. Всеки адекватен е наясно с кръговрата на живота, наясно е, че човекът е хищник, че е социално животно и яде други животни, част от които се ядат помежду си и т.н. Пък аз като малък, поради уродливото влияние на наш'те хахахахаха, бях спрял да ям месо между 4-ти и 7-ми клас ахахахаххахаха. Малоумно, и то баш в тая възраст. После ми се еба майката от инфекциозна мононоклеоза (това ти става като имаш слаба имунна система) и не можех да направя повече от една лицева опора след като изкарах болестта. Таааа... Яжте мЕсо, братя и сестри!!!
А сега до grey:
Никой религиозен човек няма самосъзнанието, че се е обърнал към илюзорна вяра, защото самият той е твърде слаб. Специално в православието само ти разправят, че си слаб и нищо не можиш без Божията помощ. ОК, това в някаква степен е напомняне, че човек реално никога не може да е сигурен дори в това какво ще му се случи в следващите няколко минути, тип началото на "Майстора и Маргарита" с разговора между Волан и двамата руснаци и трамвая и т.н. Обаче едно е да осъзнаваш, че не си всемогъщ, че не си по - силен от природата и пр. Съвсем друго е някаква институция напълно съзнателно да потиска мисленето и развитието на личността. Някой чел ли е така популярните у нас книги на атонските монаси? Поредицата е с благозвучното заглавие "Добротолюбие" и се издава с подрепата на Светия Синод. Начи, на всеки две изречения там пише "пазете се от плътско мъдруване". Сиреч - не търсете отговорите на въпросите, които ви мъчат, току виж нещо сте открили и сте се сетили, че религията е просто заблуда... И тогава ние в църквата ставаме безполезни. Така че, зобайте си и не мислете, овчици. А относно Големия взрив, за момента не е ясно, ама преди някой и друг век хората са си мислели, че Земята е плоска. Ма някой се е усетил, че не е (изгорили го от църквата, както добре знаем). Тааа... това, че има въпроси, които за момента нямат отговор е така. Ами всички въпроси, които вече имат отговор, а? Малко мисъл трябва, сешисе...
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Анонимен 12.10.2009 17:06:04 отговори + 0 0
Това интервю си заслужава дори само заради повечето от коментарите тук - едва ли има някоя статия до сега, която да е събрала толкова малко безразборно плюене в съчетание с толкова много смислени приказки, на хора, които разсъждават. Честно, супер ме накефи да чета размяна на интелигентни, противоположни, но обосновани мнения. Можело значи! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Анонимен 12.10.2009 17:02:59 отговори + 0 0
Тигре, ти като си такъв тигър що не ходиш да си ловиш сам животното, ами ходиш до близкия магазин да си го купуваш пакетирано?

'Свободата е етично-философска категория и извън етично-философския човешки свят няма никво приложение.'
Човешкия свят е във взаимодействия с целия свят и всичко живо в него, с което човек има връзка се свързва и с неговите етично-философски възгледи.


Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

zZz 12.10.2009 15:15:32 отговори + 0 0
А най-интересното е, че в цялото интервю с Божидар Главев никъде, ама НИКЪДЕ не се говори каквото и да е било за вегетарианство, ядене/неядене на месо и каквото и да е било подобно ))))))))))) Нищо де, вие си говорете ))))))))))) Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Тигър 12.10.2009 15:12:03 отговори + 0 0
Не съм наричал Божидар Главев никак. Както казах, не съм прочел интервюто му все още. Тъкмо щях да го отварям, между другото.

Мисълта ми беше, че да се проповядва такъв отказ като нещо правилно е, хм, грешно. Яж каквото искаш и не се опитвай да ми обясняваш какво и защо да ям аз. Нито пък че лишавам някого от свобода. Нещо, което мразя много, е навикът на някои хора да се опитват да ми вменяват колко неправилно живея поради една или друга причина. Това е опит да нарушат личната ми свобода, опирайки се на собствената ми личност. И е грозно, ама много. Да не говорим, че за свобода може да се говори само когато става дума за личност - а едно прасе, отгледано, за да бъде изядено, не е това. Просто не е.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

grey 12.10.2009 14:26:22 отговори + 0 0
Също не съм вегетарианец или веган, но коментарът за животните, провокиран и от моя, по-скоро продължава идеята, че свободата не е функция само на нещата, които можеш да си позволиш да правиш, а и на тези, от които можеш да се откажеш. Така че да наричаме хора като Божидар Главев глупави и прости, щото са се решили на някакъв отказ, ми изглежда също толкова глупаво. Никой сам по себе си не е критерий за свободен човек.
Ти твърдиш, че си тигър - на някого пък може това да му се стори простотия и да тръгне да ти търси клетка)
Иначе съм много съгласен, че животните не са по-живи от растенията. Възможно е доматите, краставиците и лукът също да плачат като ги кълцам за шопска, но няма начин да го разбера.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Тигър 12.10.2009 13:31:48 отговори + 0 0
Интервюто с Божидар Главев ще го прочета малко по-късно. Може би и ще разбера дали там има повод за вегетарианските простотии на последния анонимен. "Животните не са ядене. Дайте им свобода и на тях." ХаХаХа. Аз съм Тигър. Животните са ядене. Толкоз.

Животните не са по-живи от растенията. Няма по-живо същество, нито по-свободно. Така де... Яж си каквото си искаш. Само не се опитвай да ми обясняваш, че аз не трябвало. `щото месото е необходимост. Да... Зъбите ти са пригодени за месо. Отказът от него е противоестествен.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


AndreaSeleste 12.10.2009 13:17:41 отговори + 0 0
"Няма по свободен човек от този, който осъзнава, че всяко живо същество е с толкова свобода, колкото е и той."

Значи, това принципно са вегански глупости. Свободата е етично-философска категория и извън етично-философския човешки свят няма никво приложение. Също както понятията "човечност", "добросъвестност", "любов". Не ядейки никое животно ти не си повече или по-малко свободен. Просто си направил един избор, който според тебе е правилен. Според мене, обаче, е глупав. Туйто.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

чичо Гошо 12.10.2009 13:10:09 отговори + 0 0
А-а, не така, не е трю да си вегетарианец. Истинският рокер кара мотор, пие бира и яде мазни свински пържоли. :Р Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Анонимен 12.10.2009 13:06:08 отговори + 0 0
Браво за доброто интервю.

До grey:
Може и малко да съм off-topic от твоя пост, но пак касае свободата.

Няма по свободен човек от този, който осъзнава, че всяко живо същество е с толкова свобода, колкото е и той. Изборът да не ям никое животно, с който се оковавам да следвам като идея цял живот, ме прави хиляди пъти по-свободен от всеки човек, който се отдава на всички блаженства и консумира животни.

Животните не са ядене. Дайте им свобода и на тях.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Araya 12.10.2009 13:05:08 отговори + 0 0
God listens to Slayer, not Ahat Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Moonchild 12.10.2009 12:49:36 отговори + 0 1
Разкошно интервю. Не съм вярващ, но отец Божидар определено ме впечатли с думите си. Мъдър човек, страшно мъдър. И е напълно прав. Рокът е само част от пътя, по който вървим, и всеки трябва сам да открие истинския път за себе си. За щастие именно рокът - смея да твърдя - е едно от изкуствата, които култивират самостоятелно мислене и нонконформизъм, а това е важна част от откриването на The True Path. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Ed 12.10.2009 12:27:54 отговори + 0 0
Първо, искам да кажа,че АХАТ са и си остават една от най-стойностните български групи. "Походът" е явление в България в края на 80-те, а пък и след това. Божидар Главев ни показа как се прави стойностен метъл. Албум, който издържа във времето и до сега. Интервюто е хубаво начинание, но имам и няколко неща, с които не съм съгласен:
"Рокът не само, че премълчава някои грехове, но и издига в култ други. Неща, които са сериозни проблеми. От там идва и деструктивното влияние на рок музиката върху личността." - Според мен "деструктивното влияние" не е породено от рок музиката. То е просто избор на някои хора. Рок музиката е просто музика, която всички ние харесваме, и не винаги сме съгласни с нещата, които се пеят в тях (фен съм на Кинг Даймънд, но не споделям идята му за обърнати кръстове и т.н. - просто ми харесва музиката и начина на изразяването и.. Рок музиката е избор :-)
"Рокът не може да е срещу дрогата. Това е същото, като "кучето срещу кренвирша". Абсурд!" - Напротив, може. Много от нас са рок и метъл фенове и никога не сме се докоснали до дрогата, защото осъзнаваме какво може да ни причини. Дрогата е за слабохарактерните.
"Отговорът е ясен - определено да. Ясно е и че светът е меркантилен, и че много сме се отдалечили от Господа" - РЕЛИГИЯТА Е ИЗБОР, А НЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕ. Това, че много хора не вярват, не означава, че не вярват в нещо друго, различно от Господ. Всеки човек трябва да има избор.
Иначе, отец Божидар сам е избрал пътя си и в това няма нищо лошо. Жалко само, че не можа да ни даде още от прекрасните си идеи. Ако беше останал на музикалната сцена, може би АХАТ щяха да са много, много стъпала нагоре - на световно ниво.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

ultra varna 12.10.2009 12:10:32 отговори + 0 0
Много добри интервюта,с правилните хора...
колкото то Главев-нека му уважим избора,но май и той усеща,че е жертва на егото си...
АХАТ ЗАВИНАГИ
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

grey 12.10.2009 11:58:19 отговори + 0 0
Изключително интервю, независимо кой в какво и дали изобщо вярва, и на какво е фен. Браво.

Хмел, умно пишеш, но да не забравяме, че свободният избор може да се изразява и в това да избереш да ограничиш свободния си избор - точно защото осъзнаваш, че си с по-слаб характер и/или твърде интелигентен и чувствителен, и въпросите за "смисъла, Вселената, кой съм аз и как да се справя с живота" не спират да те побъркват, а все нещо не ти излизат сметките и не си щастлив със себе си. Може съзнателно да избереш вкуса на топлата пържола пред студа в Матрицата, макар да си наясно, че пържолата не е истинска. Няма нормален човек, развил достатъчно мозъка си, че да разбере и си обясни със сигурност имало ли е Голям взрив, какво е било преди него или къде ще ходи като умре. И затова като се е почнало от култа към Слънцето и така до ден днешен с всевъзможните религии и религийки. Но какво ако всички не сме промити и неманипулируеми мозъци (което е невъзможно в някаква степен, освен ако не живееш сам на друга планета)? Имаме ли сили да се справим ли с тази "свобода", съмнително е... Гледай какво става сега със свободата в интернет - имаш достъп до всичко, но колко са способни да отсеят наистина ценното? Или пък изродщината по телевизиите и т.н. И се получава псевдосвобода и по-голямо промиване на мозъци. Човекът понякога много се надценява и е сигурен, че е нещо повече от някое псе или храстче, и че 60-70-те му години живот са нещо кой знае колко значимо и централно във Вселената, ама не е баш така май...
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Анонимен 12.10.2009 11:56:17 отговори + 0 0
Още не съм чел интервюто, но самият факт, че е неправено с този човек го прави повече от интригуващо (без значение какво прави и какъв е сега). Поздравиления за Ози! Ще чета на спокойствие Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Stanley 12.10.2009 11:21:58 отговори + 0 0
Ози, изключително се радвам, че успя да вземеш това интервю. Когато преди година си говорихме, че ще го правиш бях малко скептично настроен, че ще успееш да го направиш. Но ти не само, че си го направил, ами и самото интервю протича по изключително коректен и фин начин. Благодаря ти от името на всички фенове на Ахат. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Хмел 12.10.2009 10:36:49 отговори + 1 0
До Cribcaged
Говоря за България. Отиди и виж - огромната част от хората, които редовно ходят на литургия са баби, по - малко дядовци, сакатили, всякакви хора с проблеми. Православието е доста по различно от протестантсвото и католицизма, които са основни вероизповзповедания във въпросните страни. То е по - архаично, защото е ИЗТОЧНО ПРАВОСЛАВИЕ, на ИЗТОК нещата се развиват като рефлексия на ЗАПАДНИТЕ тенденции. Това го знае всеки. Не съм чуждопоклонник, много се дразня на САЩ и гнусната им политика, на скапаните немци, дето не виждат по - далеч от носа си и т.н. Просто на запад изобилства от всякакви секти, клонове и подклонове, в които представата за Бог е много различна от тази в православието. На запад църквата е по - достъпна и не така осъдителна към "греховните страсти, дебнещи в ежедневния живот миряните". Съответно, ходят и повече млади хора, защото не им се карат, че били правели секс без да са женени.И освен това какъв е резултатът от толкова ходене на църква в западните страни? Промити мозъци? Зверска ограниченост? Щатите в момента са по - полицейска държава, отколкото България през Тошово време. Много правилно Stiff беше написал в последния Про-Рок за малоумното изискване за външния вид в училищата. Ако има ученици, четящи тук, знаят за какво говоря. За другите: ЗАБРАНЕНО Е ДА ВЛИЗАШ В УЧИЛИЩЕ С КЪСИ ГАШЩИ!!! Това е едно, има и още няколко... Какво ли не бих дал да съм пак ученик и да им ходя само с къси гащи, мамицата им!!! Но да - такова ограничено мислене предполага доверието в църквата. Няма смисъл да се връщаме години назад - в момента в Полша църквата се опитва всячески да забрани концертните изяви и разпространяването на албумите на Behemoth! Това ли е Християнството - най - толерантната религия? Да искаш да вземеш хляба на толкова кадърни музиканти, защото изказват свободно мнението си, а това не ти изнася? Точно както каза Анонимният ми съмишленик - можеш да прочетеш умни неща в Библията, но в крайна сметка голямата част са гупости и само някой слабохарактерен и лесноманипулируем човек би могъл да я приеме за чиста монета.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Cribcaged 12.10.2009 09:41:35 отговори + 0 1
Хмел, твърдението че посетителите в църквите са предимно възрастни и болни хора е смехотворно. Справка : 80% от населението на САЩ, Австралия, Норвегия, Холадния

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Анонимен 12.10.2009 07:41:05 отговори + 0 0
Ами не знам хора, аз лично не мога да разбера всички, които вярват прекалено много в библията... Все пак тя е измислена преди 2000 години, защото тогава хората не можели да си обяснят много от случките и явленията, които са виждали. И сега да се правиш на голям християнин - 21 век... звучи твърде смешно и налудничево. Библията те кара да вървиш само по един единствен път, уж път на благодарността, братството, милостта и тн. с останалото стадо овце, цял живот си вървиш, а накрая до къде стигаш, до "Рая" ли? Не, разбира се, даже не може да се каже, че е никъде, в нищото. Ще бъдеш запомнен само от наивни хора, промити мозъци като теб и с "Бог да ви благослови!", в крайна сметка без каквато и да е полза за света и човечеството.
А за Библията може да се каже, че колкото правилни неща можеш да прочетеш в нея, двойно повече супер наивни и грешни разбирания, а това се дължи именно на времето, в което е създадена. Така че крайно вярващите хора да ме извиняват, ама... явно не са развили достатъчно мозъка си, за да проумеят някои истини и не искат. Поредната тухла в стената :-)
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

stanislav 12.10.2009 07:29:18 отговори + 0 0
Няма спор-сред нас(рок феновете)има много мислещи хора.Не знам точно как да се изразя,но имам страхотни приятели(слушащи рок музика) и в повечето случаи семействата им и възпитанието им имат силна връзка с православието.Може би то е "рецептата" нещата да си дойдат на мястото... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Satyr 12.10.2009 01:50:39 отговори + 0 0
Интервюто с Главев не е религиозна пропаганда.
Не е и за да дава някой си оценка правилно ли е постъпил той.
Интервюто е, за да се види 20 години по-късно какво става с човека, който е създал редица от НАЙ-култовите парчета на българския тежък рок.

Още повече, че след оттеглянето му от светския живот музикална медиа до него като че ли не е стигала.
Това е в момента Божидар Главев. Ако беше станал будист, половината интервю щеше да е за Буда.
Жалко, че не е, поне тогава коментарите щяха да са по-интересни...
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


christslayer 12.10.2009 00:42:00 отговори + 0 1
погледнете името ми и решете сами кво мисля по въпроса! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Хмел 11.10.2009 23:26:57 отговори + 1 0
До Cribcaged
Това, че в Библията има философия е вярно. Tова, че не е религиозна книга не е вярно. Естествено, че вярата във висш разум има място в еволюцията на човека. Просто тя все повече се превръща в нещо излишно. На тоя, който казва, че "разбира" Библията, наистина трябва да му е много сериозна работата, щом още всякакви теолози си блъскат главите над откровенията на Йоан (примерно) и нищо не излиза от това. Разбира се, че Библията е написана с мозък, а не е просто някаква безидейна приказка - иначе щяха ли толкова милиони да бъдат изклани през вековете в името на Бог?! В религията човек търси спасението от неистовия си страх пред неизбежната смърт. Затова, редовните посетители на църквите са предимно възрастни или болни хора - преди са си купонясвали, ама като им наближи времето тръгват да се молят за вечен живот в рая. Това е напълно разбираемо... Абе, добре, вземете Тома Аквински и неговите "Доказателства за съществуването на Бог". Едно от тях беше нещо от сорта на: Има ли го този свят и живота на него? - Да. - Значи някой трябва да го ръководи! Аз и ти ръководим ли го? - Не. - Значи го ръководи Господ.
ТОВА НЕЩО АДЕКВАТНО ЛИ Е, ЗА КАКВО ИДЕ РЕЧ ПРОСТО, ТОТАЛНА БУТАФОРИЯ, ЗВУЧИ КАТО МАЙТАП ОТ FAMILY GUY!!!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

DirtyDream 11.10.2009 23:12:28 отговори + 0 0
За глупОсти спорите...всички ще умрем!!!! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Danny Carey 11.10.2009 21:50:42 отговори + 1 0
@Хмел
Изключително добре казано.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Анонимен 11.10.2009 21:47:23 отговори + 0 0
как може да има хора които още вярват в съществуването на.....Бог?....! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Cribcaged 11.10.2009 20:38:27 отговори + 0 1
Най-силната страна на човека е да вярва в нещо по-добро, което може да го направи по-добър.Има писани и неписани критерии за това.
Библията не е религиозна книга, за хората които я разбират, естествено.
Човека определено я е разбрал... хората коментиращи тук - не.
За вас, приятели, всичко което не разбирате е плоско, което е нормално
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Хмел 11.10.2009 20:15:58 отговори + 2 0
На тия врели - некипели съм се наслушал достатъчно, отгледали са ме религиозни родители, видял съм какво е умен и способен човек да се занемари отвсякъде и да придобие крива представа за реалността, захванал се за вярата. Музиката е изкуство - някои неща са стойностни, други - не толкова. Разликата е, че хората които познавам, не се отъждествяват с музиката. Дори музиканти, които прекарват много голяма част от живота си в свирене не са заробени от това нещо, то не им промива мозъците. Изкуството е израз на вътрешния ти свят, а не модел, по който трябва да изградиш този свят. Религията винаги е била убежище на тези, които не се чувстват достатъчно пълноценни от начина си на живот, но и не са достатъчно силни и осъзнати, за да направят нещо по въпроса. В религията не правиш избор, там ти е казано кое е добро и кое лошо, просто трябва да изпълняваш. И така се превръщаш в безмозъчна марионетка. Да, в тези времена хората почти не се контролират чрез религията, защото все пак човешката раса върви напред и постепенно надраства и загърбва варварската си страна. Християнството е религията, която преди 2000 години е била абсолютно революционна, отговаряла е на потребностите, които човекът, поради развитието си, вече е имал, но старите религии не са ги обслужвали. Превърнало е жертвоприношенията в пости, "око за око, зъб за зъб" в "обичай врага си". Сега самото естество на вярата в задгробния живот постепенно придобива статут на нещо излишно. Прекалено много неща са доказани през последните два века, особено достиженията на психологията тотално обезмислят религиозния подход към живота. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Ozzy 11.10.2009 20:13:54 отговори + 0 0
Понеже вече няколко коментара бяха изтрити, бих искал да ви кажа, че всеки коментар, който ПО КАКЪВТО И ДА Е БИЛО НАЧИН осмива или обижда някой от тримата интервюирани, ще бъде незабавно изтрит. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Милен 11.10.2009 20:02:52 отговори + 0 0
Интервюто някак си, прекалено много посоката му е религиозна, а става въпрос за рок група, с АХАТ интервюто е ок, ама това е тъпо! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

метала 11.10.2009 19:44:53 отговори + 1 0
когато човек стане религиозен за съжаление нито приема нито предава и се държи като мъртвец.това не е вяра в Бога,а опропастяване на живота,който е обидно кратък и няма време да затъваме в разни религиозни капани.лично аз съм за Пътя-Христос,Истината-Христос и Живота-Христос(така е според Библията),но както казва ап.Павел да живееш този живот(Христос)това е дар от Бога,а не плод на твоите усилия.гарантирам му на Божидар,че откакто е религиозен не е станал нито по-добър,нито по-свят,а и няма да стане. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Bobby 11.10.2009 18:30:17 отговори + 0 0
МНОГО СТЕ ГОЛЕМИ!!! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".