Преживяването THE DIRE STRAITS EXPERIENCE
Има и такива хора - на върха на славата чувстват, че тя им идва прекалено много и предпочитат да продължат да се занимават с това, което обичат - в случая музиката - но в доста по-малък мащаб. Обикновено след това те са щастливи, но милионите почитатели остават съкрушени, с вечната надежда за повторно събиране на любимата група, вечно дебнещи еднократни събития най-често от благотворителен тип, а вратата е отворена към най-различни формации с участието на някои от музикантите в групата. Вече над двайсет години такъв е случаят в Mark Knopfler, движещата сила зад великаните от DIRE STRAITS, който успешно развива солова кариера - далеч от огромните мащаби на групата и в по-различен музикален жанр. До този момент българската публика успя два пъти, през 2008 и 2013 г., да се наслади на негови концерти и предвид разпродадените зали, силно се надяваме, че ще имаме възможност за още срещи с тази легенда. А преживяването, най-близко до концерт на пълнокръвната група, се състоя първо в Русе през пролетта, след това снощи в София, а тази вечер предстои в Пловдив - по покана на "Loud Concerts". Формацията THE DIRE STRAITS EXPERIENCE успя да разпродаде залите и съдейки по реакцията на публиката, да осигури максимално автентичен "experience" за феновете на британската банда.
А това категорично не е лесна задача. Фигурата на Mark Knopfler се извисява като недостижим връх не само заради разпознаваемия, дори може да се каже неподражаем глас, харизмата и магнетичното си присъствие на живо, но и с впечатляващия факт, че е автор на текста и музиката към всяко едно от парчетата, изсвирени в над двучасовия концерт, който имахме удоволствието да видим и чуем на 2 декември в зала 1 на НДК. Лидерът на формацията, Chris White, саксофонист на турнетата на DIRE STRAITS от 1985 г. и участвал в записите на последния студиен албум на лондончани "On Every Street" (1991), разказва как се е зародила идеята - първоначално като THE STRAITS през 2011 г. за благотворителен концерт в "Royal Albert Hall". В отговор на нестихващото желание на феновете да чуят музиката на любимците си изсвирена на живо, формацията с основатели Alan Clark, Chris White и Phil Palmer продължава съшествуването си още три години, а по-късно се трансформира в THE DIRE STRAITS EXPERIENCE, нелеката фронтменска позиция поета все така от Terence Reis. "Когато възникна идеята да събера група, която да свири песните на DIRE STRAITS, не смятах, че е възможно да се намери човек, който да заеме мястото на Mark, без да звучи като измамник - казва Chris White. - Но се оказа, че греша."
И наистина, залата е притихнала, седмина музиканти излизат на сцената - връзка с DIRE STRAITS има и барабанистът Chris Whitten, свирил на турнето в подкрепа на албума "On Every Street" - и без никакви приказки започва откриващото парче, великолепното "Telegraph Road". Ако затвориш очи, гласът на Terence наистина се доближава толкова до гласа на Mark, че сякаш си се върнал назад във времето и присъстваш на концерт на оригиналната група. Всичко останало е ясно - музикантите на сцената са перфектни професионалисти и като изключим прекалено силния звук, изсвирването на всяка песен граничеше с екстаз. А сетлистът бе подобаващо екзалтиращ - хит след хит. Представен беше всеки един от шестте студийни албума на DIRE STRAITS - от едноименния, появил се в далечната 1978 г., от който в самия финал на шоуто чухме взривяващата "Sultans of Swing", през "Making Movies" (1980), почетен с три композиции и цели пет от огромния "Brothers in Arms" (1985) до последния "On Every Street" и дори красивия инструментал "Going Home", тема към филма от 1983 г. "Local Hero".
Песен след песен, избухване след избухване, щастливи фенове, окъпани от възторг лица, доволни от приема музиканти, говорене между песните на границата на санитарния минимум, за да има повече време за музика, музика и - ако ти остане време да се заслушаш - за дълбоките текстове на Mark Knopfler. Саксофонът на Chris поставя акцент след акцент във вечерта, гласът и китарата на Terence те водят на истинско пътешествие, китарите и клавирите рисуват толкова ярки сцени, че сякаш отзад има видеостена и гледаш клип на групата. Два часа се изнизват наистина неусетно и след изключително емоционалната "Brothers in Arms", вдигналата публиката на крака "Sultans of Swing", бисовата "Money For Nothing", която знаят и уличните кучета, притихнала красота на "Going Home" поставя елегантна точка на вечерта и изпраща цялата залата в нощта с усмивка на уста и онази особена лекота в сърцето, която се настанява там само след най-хубавите преживявания. THE DIRE STRAITS EXPERIENCE определено оправда името си.
Сетлист
София, зала 1 НДК, 2.12.2016(всички песни са кавъри на DIRE STRAITS, с изключение на "Going Home", кавър на Mark Knopfler)
01. Telegraph Road
02. Walk of Life
03. Romeo and Juliet
04. Tunnel of Love
05. Your Latest Trick
06. The Man's Too Strong
07. Expresso Love
08. Private Invеstigations
09. Once Upon a Time in the West
10. Lady Writer
11. Two Young Lоvers
12. On Every Street
13. Brothers in Arms
14. Sultans оf SwingБис:
15. Money for Nothing
16. Going Homе (тема от "Local Hеro")
Текст: Гергана Стойчева - Нуша
Снимки: Герасим Трифонов
В галериите ни може да разгледате снимки от концерта на THE DIRE STRAITS EXPERIENCE в София.
John Wetton
5.12.2016 15:13:06
отговори
+ 0 – 0
Честно казано, почувствах се доста странно след този концерт...
Принципно бях наясно, че няма да е трибют, предполагах също така, че може би правата на песните ги държат братята Нопфлър...Също така бях убеден, че останалите музиканти извън Крис Уайт са изключителни професионалисти...Любопитно ми беше кой би се наел с вокалите на Марк или по-точно кой би се осмелил. Тук не хранех големи надежди и предварително бях готов да приема великодушно всяка една фалшива тоналност...
И тук вече почнаха изненадите за мен - Т.Рийс се представи повече от блестящо като вокал, гласът му буквално следваше непринудения и лежерен тембър на Марк Нопфлър. Браво, за което!
Кавърите на оригиналните песни обаче ме хвърли в другата посока...Останах с усещането, че всячески бягат от изсвирването на няколко последователни тоналности вярно. Дотолкова, че в началото трудно се разпознаваха за коя песен иде реч...А подсъзнателно верните партитури бяха "заредени" в главата ми се дразнеха от това фриволничене. И не бих казал, че тези нови аранжименти ме грабнаха някакси...
Ванко от Монтана
4.12.2016 10:55:26
отговори
+ 1 – 4
КомсоМолец 4.12.2016 10:23:42
Може би Акустиката???
Кво ще кажеш комсомолче.Как не се намери един читав озвучител да озвучи Арената???
педант
4.12.2016 11:34:55
+ 3 – 0
Неграмотно изказаното мнение, дори и да е вярно, изглежда много по-недостоверно, когато е написано калпаво. А твоето мнение е и невярно, и неграмотно написано.
Misery
16.12.2016 16:55:44
+ 0 – 0
А може би това, че едното е спортна зала, а другото концертна? Но явно на село не правите разликата.
Ти сигурно спиш в тази зала, за да прецениш, че досега не се е случвало някога да има добър звук в нея. На пръво четене ти давам няколко примера за обратното - SADE, RED HOT CHILI PEPPERS, HANS ZIMMER.
Ванко от Монтана
3.12.2016 22:19:59
отговори
+ 2 – 10
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.
КомсоМолец
4.12.2016 10:23:42
+ 6 – 1
Личи си, че си от северозападналата комунистическа България. Какво общо имат зала1 на ндк и арена армеец и какво като са строени в различни времена не разбрах. Озвучаването трябва да се прави от професионалисти, ако не - не се получава. В зала 1 също съм присъствал на ужасно озвучаване. А пък ГЕРБ какво общо имат, съвсем не разбрах. Лек ден
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".