Човекът-глас пя със CIRCLE II CIRCLE на 17-и в София и името му бе Захари, но Стивънс
Тур-бусът с трите банди пристигна на мястото на събитието в ранния следобед. Това даде достатъчно време за приготовления, саундчек, както и възможност на "Metal Katehizis" да вземе специално интервю от Zak Stevens, което ще можете да прочетете скоро на нашия сайт. На най-важния въпрос - за реюниън на SAVATAGE певецът отговори приблизително така - "От моя страна има готовност и желание, но всичко зависи от Jon Oliva и Paul O'Neil". Интересен бе отговорът на това как Zak успява да поддържа гласа си във върховна форма толкова години. "Никакво пушене, контролиран хранителен режим, много витамини и добавки и... уроци по пеене". Оказа се, че Zachary Stevens е завършил музикално училище, където е изучавал тънкостите на вокалния занаят, самият той дава уроци, но и все още взима такива, защото смята, че никой не може да се определи като всезнаещ и всеможещ...
Близостта на клуба до Института за спешна медицинска помощ "Пирогов" за малко не доведе до инцидент. Блуждаещ пациент на здравното заведение с кървава превръзка на глава като от военен филм и с абокат на дясната ръка се заинтересува от събитието, събрало толкова много "метълхедс" пред клуб "Болярка". Разбирайки (приблизително) какъв концерт има, той отсъди, че слуша черно, но по принцип и "тези вашите стават". Давайки мобилния си телефон като залог болният дори успя да влезе за кратко в залата, където се вихреше шоуто, но за щастие бе бързо изваден и изпратен за вечерна визитация...
С 20-минутно закъснение, малко след 19:20 ч., когато само след няколко разходки до бара на малка част от екипа на KATEHIZIS.COM живата бира в заведението бе "sold out", на "възниската" сцена в клуба излязоха младите надежди на италианския хеви метъл BURNING BLACK. Едва с един дългосвирещ студиен албум зад гърба си и с тепърва оформящ се облик, те са логичен и подходящ избор за първа банда на подобно турне с надслов "Delusions of Grand Tour", от което начинаещите групи могат да научат много и добият ценен опит.
BURNING BLACK
Около 20:25 ч. пред публиката вече бяха изключително симпатичните и в музикално отношение, и за всички дами, които си падат по снажни русокоси датчани, MANTICORA. Те се опитаха да представят немалкото си вече издадени албуми за краткото им отредено време и успяха, ако не друго, то поне да затвърдят на живо добрите впечатления, които имат почитателите на студийните им творби. Че и да завъдят няколко нови фена. Малката сцена не даваше възможност на нито една от формациите да се разгърне напълно, но пък създаваше изключително близък контакт с публиката, който сякаш бе естествен за излизащите на подиума мъже.
MANTICORA
Малко преди 21:40 ч. дойде време за хедлайнърите. Харизмата на Zak завладя подземието на клуба още преди той да се качи на сцената. За начало бяха избрани първите три парчета от последния албум на CIRCLE II CIRCLE "Delusions of Grandeur" - "Fatal Warning", "Dead Of Dawn" и "Forever", последвани от представителна извадка и от останалите дискове на бандата. Наредени така, че да оставят най-хубавото за накрая. По този начин, обаче, се видя и рязката граница между самостоятелните неща на Zak и тези, писани, заедно с Jon Oliva, а да не говорим за композициите, създавани от Oliva и O'Neil... Великолепният глас на Zak изпълваше помещението от край до край и то без видимо вокалистът да си дава голямо усилие. Плътният му тембър и безукорна техника позволяваха да звучи на моменти по-добре, отколкото в студио, а втренченият му поглед хинпотизираше зрителите така, както само Големите умеят да го правят... Дори и изпаднали в относителна творческа безтегловност. Да, тази вечер в София пя Човекът-глас. И името му - Захари звучеше почти българско, ако фамилията му не бе Стивънс...
Бисът започна с малко известната балада на SAVA "If I Go Away", за да премине през "Watching in Silence" - чудесното хитово парче от първия диск на CIRCLE II CIRCLE, и последват два силни удара с пневматичен чук - "Nothing's Goin' On" и "Taunting Cobras" - две от най-мощните, бързи и тежки песни, изсвирвани някога от SAVATAGE. Тук вече ясно се чуваше онова, което споменахме по-горе - композиционното превъзходство на парчетата на SAVA над тези на CIRCLE II CIRCLE. Кулминацията и последна песен за вечерта бе легендарната "Edge of Thorns" от ставащата все по-далечна 1993 г., отбелязала началото на периода на групата-майка със Zak Stevens. Можем само да се надяваме час по-скоро да дойде новината за събирането на Stevens, Chris Caffery и Големия Jon Oliva. Общо 11-те техни албума след последното издание на SAVATAGE сме готови драговолно да разменим за една-едничка рок опера от калибъра на "Dead Winter Dead", "The Wake of Magellan", че дори и "Poets and Madmen". Чакаме я! And we'll think about it evermore......
Накрая трябва да отдадем заслуженото на организаторите от "ABV Pro", които геройски успяха да проведат този концерт, превърнал се в пир за сетивата на истинските ценители.
Очаквайте в следващите дни и богата фотогалерия със снимки, а ето и сетлистът на CIRCLE II CIRCLE от София, 17 май, клуб "Болярка":
01. Fatal Warning
02. Dead Of Dawn
03. Forever
04. Waiting
05. Sea of White
06. Heal You
07. Echoes
08. Chase the Lies
09. Soulbreaker
10. Messiah
11. Revelations
12. So Many Reasons
-----------------
13. If I Go Away
14. Watching in Silence
15. Nothing's Goin' On
16. Taunting Cobras
17. Edge of Thorns
CIRCLE II CIRCLE
Анонимен
21.05.2009 15:45:10
отговори
+ 0 – 0
"Очаквайте в следващите дни и богата фотогалерия със снимки"
еми чакаме
mdenchev
19.05.2009 21:20:30
отговори
+ 0 – 0
Manticora:
1. Cantos
2. King of the absurd
3. Gypsies dance part 1
4. Gypsies dance part 2
5. The old barge
6. Shadows with tales to tell
Karmagedon
19.05.2009 17:12:19
отговори
+ 0 – 0
а някой може ли да постне и сетлиста на другите банди????
Satyr
19.05.2009 10:52:04
отговори
+ 0 – 0
Но пианото не беше акустично.
Сега предлагам на дискусия друг въпрос -
Защо не сме написали "Бис" или "Encore" преди биса, а сме разделили песните с "-----------------".
И най-важното и неприятно - защо точно 17 тирета!?!
Satyr
19.05.2009 09:19:12
отговори
+ 0 – 0
Забележи, че няма никаква разлика, освен че сме махнали солата. А последното между "Nothing's Going On" и "Taunting Cobras", макар да присъства в сетлиста, не го изпълниха. Нито пък "Watching in Silence" беше акустична. Така че твоят е грешен :-D
Edwar
19.05.2009 08:53:41
отговори
+ 0 – 0
Fatal Warning
Dead Of Dawn
Forever
Waiting
Sea Of White
Drum Solo: Tom Drennan
Heal You
Echoes
Chase The Lies
Soul Breaker
Messiah
Guitar Solo: Bill Hudson
Revelations
So Many Reasons
------------------------------
If I Go Away [Acoustic]
Watching In Silence [Acoustic]
-----------------------------------------
Nothing’s Going On
Guitar Solo: Andy Lee
Taunting Cobras
Edge Of Thorns
grey
18.05.2009 23:51:29
отговори
+ 0 – 0
"carpe_diem - 2009-05-18 20:59:09
feather - 2009-05-18 18:38:00
"а ето и сетлистът на..." - пълният член е в повече.
Грешиш - точно така се пише ;))"
Бе не греши, изпразнен трябва да е членът)
(ето го->кого?->сетлиста)
Но наистина не са фрапантни грешките, и на фона на простотията в и извън нета, тук винаги е било доста грамотно положението, иначе аз лично не бих понесъл да следя всичко всеки ден толкова години
Анонимен
18.05.2009 21:49:56
отговори
+ 0 – 0
@Satyr
Разбира се, че не е. :]
Просто до сега всички са били доста добре звучащи и винаги са ми хресвали, та не очаквах нещо такова и за това ми направи впечатление.
carpe_diem
18.05.2009 20:59:09
отговори
+ 0 – 0
feather - 2009-05-18 18:38:00
"а ето и сетлистът на..." - пълният член е в повече.
Грешиш - точно така се пише ;))
Satyr
18.05.2009 20:53:23
отговори
+ 0 – 0
Разбира се, че трябва! След това ще съберем целия екип и ще ги подложим на гласуване. Лошото е, че сме 14 души и може резултатът да е 7:7 :-(
А сега сериозно - само в базата данни от август 2005-а имаме над 11 000 новини. Повечето са чисто фактологични, но и там често заглавието не е задължително "Новият албум на еди-кой-си излиза еди-кога си". И т. н. Понякога заглавията ни ще са по-добри, друг път - по-лоши. Случва се и не е болка за умиране. Нали? :-)
Анонимен
18.05.2009 20:42:43
отговори
+ 0 – 0
Satyr - 2009-05-18 17:10:08
Защото новина без заглавие би стояла още по-тъпо :-/
Тогава да припомня, след като се махне това, сложете ново, което е по-нормално. :] Предложения трябва ли да давам?
Satyr
18.05.2009 19:31:43
отговори
+ 0 – 0
Да. Но ако текстът се подложи на внимателен преглед от филолог сигурно и други грешки ще изникнат. Важното е, че не са фрапантни :-)
Анонимен
18.05.2009 16:56:29
отговори
+ 0 – 0
Защо не го махнете това заглавие на новината?
То бива, бива оригиналност, ама това меко казано звучи адски тъпо...
Анонимен
18.05.2009 16:38:42
отговори
+ 0 – 0
бележито събитие! Зак е БОГ, а Мантикора не оставиха място за други в техния стил - страшна група, страшен звук, страхотни на живо се оказаха!
carpe_diem
18.05.2009 16:38:38
отговори
+ 0 – 0
Според мене звукът си беше супер... Пак зависи кой къде е бил сигурно (аз бях на близо 2 м пред сцената точно по средата)... И супер ясно чувах всеки един инструмент от всяка група през цялото време...
mdenchev
18.05.2009 16:17:10
отговори
+ 0 – 0
Дори и да нямат дата в България, ако се съберат отново Зак, Джон, Крис, Джони, Ал и Джеф при първата удобна възможност отивам да ги гледам.
Анонимен
18.05.2009 15:33:35
отговори
+ 0 – 0
Какъв звук очаквате вие в кръчма?
Като нямаме зали за концерти, тва е!
Авитохол
18.05.2009 15:12:14
отговори
+ 0 – 0
Щастлив съм , че за втори път успях да видя и чуя на живо един от любимите си гласове - Зак Стивънс! Щастлив съм от това, че снощи бях на този концерт!
Групите се раздаваха подобаващо за малочислената публика и изобщо - хубав концерт.
Иначе аз също се съмнявам, че ако снощи на сцената не бяха Съркъл, а Саватаж, щеше да има много повече публика. Че то дори и на концерта на уж по-известните от Саватаж Фейтс Уорнинг преди четири години публиката нямаше хиляда души.
И накрая за звука. Звъкът беше зле, за съжаление. Особено на Мантикора и на Съркъл. По шестобалната система озвучаването не заслужава повече от тройка.
Spirit
18.05.2009 14:57:25
отговори
+ 0 – 0
"Watching in Silence" не е отварящото парче от първия албум на CIIC. "Out Of Reach" е.
Instigator
18.05.2009 14:08:27
отговори
+ 0 – 0
ПЕРСОНАЛНО попитах Зак дали ще има реюниън със Savatage. Каза 'Много е вероятно, би било глупаво да няма', така че Sava-контингента, колкото и малък да е тук, да се радва . Иначе самият концерт беше страхотен, и въпреки анемичния брой на публиката, успя да се създаде страхотна атмосфера. Хубавото на такъв тип концерти е, че след това спокойно човек може да се види с любимците си за автограф, снимка и някоя мила дума
Tormentor
18.05.2009 13:42:42
отговори
+ 0 – 0
Още по-малко хора ще има даже ... бедна държава, не сме за такива концерти. Хората свършиха парите, или си ги кътат за някой друг фестивал из немско.
Yanni
18.05.2009 13:27:35
отговори
+ 0 – 0
Прав си, Duende! Явно Sava-контингента в столицата ни едва наброява 50-60 човека, това е реалната цифра от снощи... :-( Аз също си мислех, че са далееч по-популярни, но нейсе.
Анонимните коментари имат нулева стойност, за това няка никакъв смисъл да им обръщаме внимание. Факт е, че същите тези анинимници едва ли са отделили 32 кинта за снощния концерт, но с яростна охота произнасят компетентни мнения. Смешковци...
Duende
18.05.2009 13:18:36
отговори
+ 0 – 0
Чудно ми е ако слуховете за предстоящ реюниън на Savatage със Зак се сбъднат и дата у нас бъде насрочена, дали няма да се окажем отново шепа хора в клуб "Болярка"? Изглежда, че кръгът от фенове на великите Sava е много по-малък, отколкото си мислех.
tumnasianka
18.05.2009 12:23:02
отговори
+ 0 – 0
/carpe_diem/ Eй, лоша дума за басиста да не съм чула Аз пък само него гледах..ахах. Не, сега сериозно. И трите групи ме грабнаха максимално. Особено BURNING BLACK! Не ги бях слушала, но останах адски доволна! Сега издирвам творчеството на тези момчета.Вокала на MANTICORA също много радваше. Нямам забележки, освен за адската жега в клуба.
Равносметка: автографи, палка от първата група, перце от втората и няколко снимки със Зак, басиста с клинчето(ох, голям сладур е)и другите музиканти. Беше яко изкарване под съпровода на любимата музика.
mdenchev
18.05.2009 11:42:53
отговори
+ 0 – 0
Страхотен концерт и на трите групи. Близко изживяване, бира и много позитивност!
Творбите на Circle II Circle трябва да се разглеждат като отделни от Savatage - само така може да се добие реална представа за музиката, която прави Зак. Колкото велик глас да има Зак - Джон Олива е два пъти по-добър композитор - показва го и в TSO, Jon Oliva's Pain и Doctor Butcher
Satyr
18.05.2009 11:39:58
отговори
+ 0 – 0
Я! "Разбирачите" на тема Savatage, Zak Stevens и Circle II Circle в коментарите са повече от общо присъствалите на концерта вчера :-О
р
18.05.2009 11:29:19
отговори
+ 0 – 0
"малко известната балада на SAVA "If I Go Away"-на кого е малко известна,на бойко борисов ли...
carpe_diem
18.05.2009 11:26:23
отговори
+ 0 – 0
Това, че имаше малко хора, изобщо не ми попречи да се изкефя максимално!
Manticora и CIIC ги чух запърви път преди около месец, просто защото чух, че има концерт и не бях ходил отдавна на нещо по-"голямо".
На сцената нямаше слаб музикант! Само едно изключение - басистчето на първата група имаше баси гадното клинче
Яд ме е, че Manticora свириха много малко време - очаквах поне около час да забият... Ама поне беше качествено...
А, да - басистът на CIIC преди концерта обикаляше и търсеше трева, та си побъбрихме малко за вредата от наркотиците с него
Аз съм доволен... А и клубчето беше яко... Може би за малко по-друг тип групи, ама пак се получи готино
Анонимен
18.05.2009 11:13:42
отговори
+ 0 – 0
"Легендарния статус, който имат албумите на SAVATAGE със Zak явно не е трудно да бъде зачеркнат от няколко посредствени творби, които направиш самостоятелно след това." - Браво, браво!!! Това си е критика на място! Да си критик вероятно е най-сладката работа на света - плямпаш си глупости и ... все там! Ако човек живее в миналото, с неспирни сравнения, без да може да се фокусира върху нещо сегашно, дали също е посредствен?
Анонимен
18.05.2009 10:32:11
отговори
+ 0 – 0
Смятам, че Съркъл не са нито по-лоши музиканти, нито по-лоши композитори от Саватаж, просто са различни. И слава Богу,иначе нямаше да искаме реюниън на Саватаж. Аз лично бях на концерта преди всичко заради Съркъл и Зак, а не само за да чуя последните 4 песни.
Моля,Сатир, ако е възможно да измисли на Зак друг прякор, щото Човекът-глас създава други асоциации, които нямат нищо общо с този сайт.
Анонимен
18.05.2009 10:16:11
отговори
+ 0 – 0
Последният Анонимен е абсолютно прав - като искате да свирят в по-хубави и големи зали, идвайите повече хора, ебахти и мрънкалата. За това не е виновен никой друг освен "феновете". Добър съпорт оказвате за развитиео на тези мероприятия в България, няма що!
Относно концерта - беше страхотен. Хубава атмосфера, контакт с музикантите, дори добър звук.
Мантикора определено ми грабнаха вниманието, Бърнинг Блек също бяха готини ентусиасти..
За Зак и CIIC просто нямам думи... наистина музика за ценителни. :]
Metallica fan
18.05.2009 10:05:06
отговори
+ 0 – 0
Manticora и Circle II Circle изнесоха страхотен концерт и чест им прави, че по никакъв начин не показаха, че се чувстват обидени от малкото публика -може би по-малко и от 100 човека. Единствената ми забележка е към озвучителите - не бяха подбрали подходящ баланс на звука. А освен това в началото на концерта на Circle II Circle беше изгубено доста време в нагласяване на микрофона на Зак.
хиперТОНИК
18.05.2009 09:54:50
отговори
+ 0 – 0
Като прочетгох заглавието и реших че Краси АВрамов е пял със С2С.
Анонимен
18.05.2009 09:54:36
отговори
+ 0 – 0
Смешен е клуба, заради такива дето само говорят тук и не идват. Ако бяха дошли повече хора дали щяха да го преместят там
Анонимен
18.05.2009 09:48:19
отговори
+ 0 – 0
клубчето се оказа страхотно и никога не съм си представля, че ще се видя със Захари отблизо и ще си взема автограф - една мечта по-малко!!!!!!!!!
Анонимен
18.05.2009 09:38:06
отговори
+ 0 – 0
бахти смешния "клуб"......все повече отврат и подигравка с групи и фенове
bateharo
18.05.2009 09:36:26
отговори
+ 0 – 0
Мдам,клубчето не е лошо-за разпивка с жива бира и раздумка на праведна музика,а се виде,че и за концерти става.Сцената обаче е малка и възниска,но въпреки тва побра озвучителната и осветителна техника!
За съжаление бехме една шепа народ(чак не мога да повервам)къде се скрихте почитатели на SAVATAGE & Zak Stevens и на прогресивметъла-все пак такива концерти не се случват често у нас?!
Групите се раздадоха,най яко забиха MANTICORA(лично аз съм им повече фен,отколкото на CIRCLE II CIRCLE)
Zak пееше невероятно,публиката се кефеше,атмосферата беше култова,мърча също бе разнообразен.
Анонимен
18.05.2009 09:29:17
отговори
+ 0 – 0
Супер! Вече я няма дразнещата реклама на "входа" на катехизис.ком.
boodoom children
18.05.2009 08:40:15
отговори
+ 0 – 0
Концерта си беше супер, аз си се изкефих максимално хехехехе.
Spirit
18.05.2009 08:30:00
отговори
+ 0 – 0
Клубът не беше никак лош, но за съжаление много мъничък, което пък идваше от обидно малкото публика. Все пак наистина евала на АБВпро, че не отмениха концерта.
В няколко странични изречения - забелязахте ли стената зад сцената, че беше подписана от групи, свирили там? Дали и Зак след това е драснал един параф?
А тези от първите редове сигурно станаха свидетели на драмата на бедния Йорик, който от началото гледаше от барабаните, а след това беше принудително преместен отстрани )
И накрая - малко преди концерта едно момиченце успя да хване Зак пред залата и да му връчи флайер на метъл магазин, като го покани да го посети. Това изби рибата!
Yanni
18.05.2009 08:23:31
отговори
+ 0 – 0
За съжаление си прав, wwr!
Savatage са легендарни, но за бих казал тесен кръг фенове. Остават дълбоко в сянката на съвременниците си Queensryche, Crimson Glory и Fates Warning...
Но може би за това са легендарни, защото не са се поддали на тенденции, моди и т.н. (изключвам ужасно неуспешния им опит с "Fight For The Rock" от 1985).
Концертът снощи не беше лош. :-)
wwr
18.05.2009 07:57:05
отговори
+ 0 – 0
Ето пак проблеми със сетлиста! Но пък браво, че тук можем да намерим инфо за всяко събитие, което се съмнявам че го има в други сайтове. Колкото до Zac и Savatage, може би не са толкова много хората, кото ги смятат за толкова легендарни
obZen
18.05.2009 07:03:10
отговори
+ 0 – 0
Браво бе! Толкова инвестни групи ги набутахте в ебати дупката! Не ви ли беше срам да ви ************!
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".