Вокалистът на SABATON Joakim Broden: "Първият ни концерт в България е един от любимите ми спомени"

16 юли 2019, 17:24 ч. 4680 / 28 46
пред./следв.

   Минаха малко повече от 10 години от онова запомнящо се първо гостуване на SABATON в България като съпорт на "батковците" HAMMERFALL. А сега самите SABATON правят турнета, на които "специални гости" са HAMMERFALL. Или APOCALYPTICA. Или дори ACCEPT. Подобните случаи вече не са един и два. И покзават, че за 10-ина години, бавно и полека, SABATON "порастаха на няколко века"...

   За последната декада Joakim Broden и компания имат вече осем гостувания у нас. Досега певецът, както и негови колеги, дадоха пет интервюта за нашия сайт. Този петък, 19 юли, излиза новият албум "The Great War" и това стана повод да си поговорим с "генерал" Broden отново. Ето какво каза той в шестото интервю на SABATON за WeRock.bg.

 

sabaton

 

WeRock.bg: Привет, Joakim! Обаждам се от България. Благодаря ти, че се съгласи на това интервю!
Joakim Broden: Здравей! Удоволствието е изцяло мое. Обичам България - това е една от страните, в които си прекарваме най-добре, когато сме на турнета. Концертите при вас винаги са страхотни.

Радвам се да го чуя. Както вече ти самия си видял, чувствата са взаимни. Как върви денят ти?
В момента Par и аз сме в Германия. Медийният цикъл от промотирането на предстоящия ни нов албум върви с пълна сила, та немалка част от ежедневието ни в момента преминава в разговори с журналисти от различни страни.

Новият ви албум е озаглавен "The Great War" и ще се появи на музикалния пазар на 19 юли.
Точно така. Това ще бъде деветия ни студиен албум. Макар и да не е концептуален, всички песни в него са тематично базирани на Първата световна война. Първо пуснахме сингъла "Fields of Verdun", който разказва за френското участие в битката при Вердюн, а след това се появи и песен, посветена на германския пилот Манфред Албрехт фон Рихтхофен (известен като Червения барон, б.ред.)

Живеем в свят с доста богата история. Намирате ли за труден избора за това кои случки да разкажете с песните си?
Това е едно от по-трудните неща, през които трябва да преминем. Хубавата част е, че ние самите решаваме за какво да пишем, но понякога и самата музика го изисква. Интересното тук е, че както ти самия каза, ние живеем в свят с доста богата история. Дори да издавахме нов албум всеки месец, животите ни не биха били достатъчни, за да отразим дори половината неща, които са се случвали на този свят. Винаги започваме с няколко идеи, които развиваме и по време на самия процес обръщаме специално внимание на случките, към които музиката ни води. Какво е настроението, каква е атмосферата и т.н. Разбира се, винаги имаме готови теми, върху които работим, но начинът, по който песните се оформят музикално, също играе немалка роля в избирането на това, за което пеем. Накратко казано - темата играе роля върху музиката, но и обратното важи с пълна сила.

Предполагам, че изглаждането на фактите при писането на текстовете е също толкова интересен процес...
Колкото по-голяма полемика създава лирическата концпеция, толкова повече въпросната песен ще попадне "под светлината на прожекторите". В тези случаи се налага да бъдем още по-внимателни спрямо историческата точност на текстовете ни. Колкото по-стара е една случка, толкова повече свобода ни дава, тъй като в един момент се достига до точката, в която вече говорим за митове, легенди и дребни детайли, които не са изяснени до ден днешен. Разбира се, има и някои моменти, в които не знаем откъде да започнем. Веднага се сещам за песента ни "Stalingrad". Основният ни фактологичен източник за тази битка беше една книга, съдържаща 600 страници, изпипани до най-малкия детайл. Книгата се казва "Сталинград" и е написана от Антъни Бийвър, който е свършил меко казано страхотна работа. За щастие, успях да намеря и превод на дневник, който е принадлежал на руски войник, което помогна доста за написването на текста.

Предстоящият ви студиен албум бележи и първия път, в който работите с продуцента Jonas Kjellgren...
Точно така. Любопитният факт е, че макар и това да е първия ни албум с него, ние сме работили с Jonas и преди. Заедно с него създадохме самостоятелния сингъл "Bismarck" и някои от кавърите ни. Също така, той е част от хора, с които създахоме "Carolus Rex". Общо взето, макар и това да е първия път, в който работим с него по дългосвирещ студиен албум, Jonas е старо куче в лагера на SABATON, хаха.

 

 

Това значи ли, че процесът на писане и записване на песните протече "по вода"?
И да, и не. Това е един от по-трудните креативни процеси, през които сме преминавали. Имаше доста студийна треска... Като сценичната, но в студиото, хаха. Толкова много искам всяка една от песните ни да бъде най-добрата SABATON песен създавана до момента, но разбира се, това е невъзможно. В крайна сметка аз съм човек и не всичко, което правя, ще бъде фантастично, а и някое парче, което ми харесва адски много, може и да не бъде прието по същия начин от друг човек. Важи и обратното - песен, която смятам, че не е толкова перфектна, може да се окаже любимата на някои от феновете ни. Колкото повече песни имаш, толкова по-пипкава става цялата работа. Започваш да пишеш някоя песен, харесваш я адски много, но в един момент я сравняваш с някоя друга и осъзнаваш, че не е нищо особено... Заради всичките тези неща, творческият процес с времето става все по-особен. От друга страна обаче, записването беше бърз и лесен процес, който става все по-бърз с всеки изминал албум. Hannes дойде понеделник сутрин, направи един саундчек и по обяд започна да записва. Докато се усетя, вече беше сряда по обяд и той беше готов със записването на барабаните. С времето опознаваме този процес все повече и повече, изграждаме се като музиканти и професионалисти, което улеснява целия процес в студиото. Това е хубаво, защото значи, че така имаме повече време за експериментираме, а на това е едно от нещата, на които истински се наслаждавам.

Колко често ви се случва някой фен да дойде при вас и да ви помоли да напишете песен за случка, свързана с историята на родната му страна?
О, човече... Това се случва почти ежедневно, хаха. Подобни неща ни радват. Имаме специално място, в което събираме и категоризираме подобни идеи, защото някои от тях не само, че са адски добри, а и са в огромни количества. Доста добър пример за това е песента "Bismarck", която обхваща една от най-исканите теми, за които сме си говорили с фенове. Затова и избрахме нея. Хубаво е, че феновете ни споделят за какво искат да пеем, тъй като това е единствения начин да разберем желанията им и съответно да уважим най-многобройните такива.

Говорейки за популярни концепции, новият ви албум "The Great War" разказва за Първата световна война, позната в годините след края ѝ като Великата война...
Когато започнахме да оформяме албума, се гмурнахме в собствените ни исторически архиви, които са доста богати. Разбира се, когато започнем да пишем някоя песен, не се случва тепърва да проучваме тематиката ѝ. Ние сме адски запалени по историята и сме добре запознати с темите, които избираме. Винаги четем исторически книги, гледаме документални филми и т.н. Понякога се случва да попаднем на нещо интересно, което не сме знаели досега и моментално си го записваме. Така се получава един доста разнообразен и голям източник на информация... Говоря за това, което получаваме от феновете и това, което ние самите събираме. Сравняваме двете неща и сами виждаме какво искат да чуят хората.

Как се чувстваш относно факта, че немалко хора се осланят на SABATON, за да научат повече за историята на света, в който живеят?
О, ами, ако трябва да съм честен, това никога не е било нашата цел. Ние сме метъл банда. Адски запалени сме по историята, но не сме историци. Това, което ти спомена във въпроса си ме кара да се чувствам щастлив, защото ако някой се е запалил по историята заради SABATON, научил е нещо ново, то значи ние сме постигнали нещо страхотно и отвъд музикалния свят. Радвам се когато хората се интересуват от историята си, защото това не е само моята или твоята история... Историята на света принадлежи на всички нас. Да не говорим колко яко е, че доста наши фенове, които са все още ученици или студенти, изкарват по-добри оценки именно защото песните ни са ги запалили да проучат повече материала, който учат.

sabaton


Кой е един от най-важните уроци, на които историята те научи?

Това, че хората не се учат от историята си, хаха. Повтарят я... Историята е важна и колкото по-навреме осъзнаем това и започнем да се учим от грешките си, толкова по-добре за всички нас.

До колко една банда с утвърдено звучене може да си позволи да експериментира с музиката си?
Хубав въпрос. Тази тема е доста особена, тъй като положението е различно за всяка една банда с вече утвърдено звучене. Зависи изцяло от музикантите и традициите, които спазват. При нас всеки един от членовете на SABATON харесва кажи-речи различен вид музика, но в същото време всички харесваме класическия хеви метъл - това е допирната ни точка. SABATON трябва да звучи като SABATON, но и в същото време да чуваш кой е част от групата. Ние винаги сме били банда, която еволюира. Ако сравниш "The Great War" с първия ни албум, то там разликата вече е осезаема. Бавно, но славно, сме се променили и изградили като личности, което се отразява и на музиката, която правим. Някои фенове искат да експериментираме, други си харесват традиционните SABATON... Тези неща са напълно разбираеми. Различни хора, различни предпочитания. Ние няма как да правим само едното или само другото. Харесва ми от време на време да опитваме различни неща, но и ми харесва да не се отдалечавам от познатата музика, която правим, тъй като я намирам за доста ободряваща. Хората понякога забравят, че някои от експериментите, които правим, се оказват доста успешни. Спомням си когато направихме "Ghost Division"... До тогава не бяхме писали такава песен - бърза и избухваща, която в същото време открива албума "Art of War". След успеха на това парче започнахме много по-често да пишем подобен тип песни. Има такива във всеки един от последвалите албуми. В това е и чарът на такива експерименти... Никога не знаем дали ще бъдат успешни, хаха. Трябва да се довериш на шестото си чувство.

Музикантите жертвате доста, за да успявате да се занимавате с това, което искате, но ти самия какво не би пожертвал в името на музикалната си кариера?
Моето собствено щастие. Ти много точно каза, че ние музикантите жертваме доста в личен план. Приятели, семейство... В продължение на доста години, особено в началото, жертваш и адски много пари. Създаването на хеви метъл група не е добра бизнес идея, хаха. Сещам се за доста други работи, на които човек би могъл да изкарва много повече пари за доста по-кратък период от време. Разбира се, всичките тези жертви за мен си струваха. Има моменти, в които си мислиш "Трябва ли наистина да правя това?", но осъзнаваш, че позитивите са повече от негативите. Докато се чувствам така ще продължавам напред, но ако това се промени и започна да усещам, че негативите са в повече, ще си дам някакъв срок от рода на 6 до 12 месеца, за да видя дали нещо ще се промени, тъй като може просто да минавам през някакви вътрешни терзания. Ако това не се промени и продължа да се чувствам кофти, то значи, че това е краят на пътя.

Обявихте няколко турнета из света, но все още очакваме европейските дати...
Хаха, ами какво да ти кажа... Работата тук е, че имаме идея кога това ще се случи и ми се иска да ти кажа, но фестивалните промоутъри в Европа никак няма да са доволни от това, че говорим за европейско турне преди да сме приключили с фестивалните ни участия това лято. Това е едно от нещата, който откровено ненавиждам, но от друга страна разбирам защо трябва да се случи по този начин.

Това беше всичко. Има ли нещо друго, което би искал да добавиш?
Искрено благодаря на феновете ни в България за това, че ни подкрепят толкова страстно. Спомням си, че първият ни концерт при вас беше през 2009 г. заедно с HAMMERFALL. Посрещнахте ни по начин, който не бяхме усещали до тогава. На моменти не знаехме какво се случва, хаха. До ден днешен това е един от любимите ми концертни спомени. Малко са страните, в които си прекарвам толкова добре, колкото в България. Обожавам да ви идвам на гости!

Искрени благодарности за отделното време, Joakim. Желая ти попътен вятър!
Благодаря ти за готиното интервю, човече. До скоро!

 

Автор: Eino
Снимки: Станимир Сребър, Герасим Трифонов

 

joakim broden



Коментари   (46)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


tyr 17.07.2019 15:25:41 отговори + 5 23
Боже, боже, колко коментари за толкова елементарна група! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Стефанов 17.07.2019 15:39:03 + 4 1
Разбира се, че са елементарна. Но пък не значи, че са и бездарна. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Дедовото 17.07.2019 15:55:13 + 4 2
Няма да разрешиш проблема си, като станеш част от него Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 17.07.2019 16:36:34 + 14 2
tyr, върви си слушай сложните, защо се навираш тук. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

базил 17.07.2019 12:08:32 отговори + 5 3
Ако Sabaton в тоз албум пишат/пеят песни за Втората световна война защо давате примери времето на царете ни? А пък ако вземат да напишат нещо смятайте колко хора ще кажат, че го правят за да се харесат или да се подмажат... За "Татко" на Manowar се пишеха разни глупости. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 17.07.2019 16:19:18 + 2 7
MANOWAR с времето са доказвали неведнъж, че са част от българския народ. Да бяха те крале на България, вместо онези костюмари, щяхме да живеем в по-здравомислеща и хеви метъл държава. Но не - Дидо Пеевски е краля, заедно с неговата чалга кралица! Нямам какво да кажа. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 17.07.2019 16:33:19 + 9 1
анти-терлик, сега си писал глупости. Manowar не са част от никой народ (освен от американския). Всичко правят за шоу и пари. Ако бяха част от нашия народ, що не разрешиха снимки в Армеец? Никъде не разрешават и тук също. Ама пяли химна - те навсякъде пеят по нещо характерно за страната. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

даскал 17.07.2019 16:52:57 + 5 0
Неее, Бабо. Manowar са част от българския народ. Те са и част от населеното място, в което живее терлика. Те са част от махалата на терлика. Част са от същата сграда, в която живее. Част са от семейството му. Доказали са и продължавата да го доказват! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 17.07.2019 17:32:44 + 4 5
И какво от това, че не разрешавали снимки? Който иска така или иначе ще ги снима с телефона. Многократно са полазвали уважението си към феновете, включително към башия народ. Сабатон и Меноуор са от онези групи, на които ил е наистина приятно да бъдат пред българска публика.
Много групи идват, изпълняват сета и си заминават - и така навсякъде. Без контакт с публиката, без нищо. Сабатон идват при нас и се забавляеат с феновете си. Меноуор също. Обаче вторите решиха да поставят рекорди уменно в Каварна, да изпълняеят нашия химн и то толкова прекрасно, да запишат песен на български, та дори да включат българския флаг на една от обложките си. А, да - Джоуи ДиМейо изрично посвети последния концерт на групата на починала българска преводачка, с която са били приятели.
Днес почти всичко се прави повече за пари и комерс, отколкото качество на изкуството - за жалост и рока, и метъла на моменти попадат в тази категория. Парите и славата на първо място.
Меноуор си имат предостатъчно пари, ако решат да сменят професията и да не ходят повече по турнета. Това е музука за феновете и ценителите на Истинския метъл. Уважението им е истинско и това си проличава - затова феновете им отвръщат със същото. И същото може да се каже за Сабатон. От интервюта, истории с фенове, рещи с фенове, отношение към публиката, речи в случая на Меноуор и т.н. може да се стигне само до един извод. Такива групи вече има все по-рядко!
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 17.07.2019 17:34:59 + 0 3
Извинявам се за всички грешки, писането от телефона е пълен ад. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 17.07.2019 20:35:55 + 4 0
Manowar и Sabaton наистина уважават българските фенове и им е приятно на концерт у нас. Имат си много фенове в България, които им се кефят.
Обаче фенщината си е фенщина, политиката-политика. И разни каламбури за Manowar български царе са смешни.
Пък представи си, че станат български политици, знаеш ли ги какво ще надробят. Може да са добри метъл изпълнители, но знаеш ли какви са като хора и как биха реагирали ако имат власт.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 18.07.2019 01:03:19 + 2 0
Анти-терлик, на мен Manowar са ми нейде в топ три на най-любимите групи *изобщо* и, честно казано, не вярвам това да се промени някога. Даже обвиненията на Карл Лоугън (които, за жалост, май са основателни) не изместиха позицията на групата в сърцето ми - обаче, с това на ума, моля те, не прекалявай така. Колкото и Manowar да харесват българската публика, жестове, близки до този с националния ни химн, са направили в доста държави - "Nessun Dorma" в Италия, немскоезичният вариант на "Heart of Steel" за Германия, "Lady Marmalade" във Франция (което е повече майтап, ама е готино), част от "Хава Нагила" в Израел... Не пиша това с цел да подценявам направеното от групата за българската публика, а за да стане ясно, че отношението им към нас не е *чак* толкова уникално - просто хората си обичат публиката - затова и публиката им ги обича.

Другото е, че Базил е прав - ако Sabaton вземат да напишат нещо за българската история, тук коментиращите ще гракнат до небесата как можело така.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Николай 17.07.2019 08:36:51 отговори + 9 3
Има доста повода от Българската История която би накарала Sabaton да напишат някоя песен и за нас!Като почнем от древността,битката при Онгъла,Разгрома на Арабите от Тервел,за Крум и победата му над Никифор и пирът след това със неговата глава,за Кирил и Методий,Битката при Ахелой и Цар Симеон,за Калоян и победата му над Кръстоносците,Битката при Клокотница и Иван-Асен,за Ивайло който е прогонил Монголите от България,за борбите срещу Османците,за въстанията на Българите срещу Поробителя,за Левски,Ботев,Раковски,Хаджи Димитър,Волов...,за Априлското Въстание,Батак,Руско-Турската освободителна война,за Плевен,за Шипка...,за Балканските войни,за Първата световна война и великите победи на Българите!,за Втората световна война и битката при Драва и много други които съм пропуснал! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

даскал 17.07.2019 10:18:03 + 6 5
Кирил и Методий са част от гръцката история. Учениците им, които идват в България, са част от българската. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Стоян 16.07.2019 20:50:42 отговори + 1 8
А песен за българските герой пак няма
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 16.07.2019 21:16:48 + 22 0
Сигурно са разбрали колко са неграмотни потомците им като теб. И това ги е отказало. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 17.07.2019 01:23:57 + 5 11
Има няколко, ама са на MANOWAR, в които ни призовават на оръжие срещу "героите" от парламента. "Hail, hail, hail and kill!" Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

киберсигурност 16.07.2019 20:30:17 отговори + 5 0
Притежавам bootleg на концерта от 2009 г. , който е с доста приличен звук. Записан е от weekendwarrior, който също е записал и сета на Hammerfall, но за съжаление не го притежавам. Ако WeRock нямат нищо против, мога да оставя линк към dox.bg като коментар, за да може, да го изтеглите. Филипов, имаш ли снимките от тогава качени някъде да ги разгледаме? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


siXXX 16.07.2019 18:53:17 отговори + 10 30
Смятай колко са зле и никой не му дреме за тях, щом концерта в България им е любим спомен. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 16.07.2019 18:57:57 + 24 6
И за това ги подгряват Hammerfall, Apocalytica и Accept.
Смятай ти колко т*п трол си.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Suzi 16.07.2019 23:05:22 + 19 1
И затова на Waken ще свирят на две сцени ???????? Ужасно са зле, нали???? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

siXXX 17.07.2019 00:11:33 + 2 14
Е че то глухи хора навсякъде има. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 17.07.2019 00:15:51 + 13 2
siXXX, явно не си бил на концерта през 2009 и не знаеш какво се случи, освен това не харесваш Сабатон. Не е задължително да ги харесваш, но не е задължително и да хейтиш под новина за тях. Може да отминеш.
Сабатон си имат достатъчно фенове, ще минат и без теб.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-терлик 17.07.2019 01:19:24 + 8 3
siXXX и анти-елек по всички вероятности са брат и сестра. Ама кой е брата и коя е сестрата - а де? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Феникс на грил 17.07.2019 15:06:34 + 9 0
Да, очевидно на никого не му дреме за тях, затова бяха хедлайнери на фестивала във Вакен и заместиха Manowar на Хелфест. Хайде стига глупости. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

анти-елек 19.07.2019 10:11:01 + 0 2
анти-терлик 17.07.2019 01:19:24 + 7 – 3
"siXXX и анти-елек по всички вероятности са брат и сестра. Ама кой е брата и коя е сестрата - а де?"

А сега си представи,че има много хора,които не харесват Сабатон и като цяло паЛар и хеви рочец.Не само двамата,които ги хейтим тук.Пък и Sixx харесва доста групи,които аз не понасям и обратното.От това,което съм чел.

Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Радо 16.07.2019 18:35:33 отговори + 5 7
Защо не питахте защо не напишат песен за Дойран, най-големият разгром на английската армия? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 16.07.2019 18:39:44 + 13 0
"Колко често ви се случва някой фен да дойде при вас и да ви помоли да напишете песен за случка, свързана с историята на родната му страна?
О, човече... Това се случва почти ежедневно, хаха. Подобни неща ни радват. Имаме специално място, в което събираме и категоризираме подобни идеи, защото някои от тях не само, че са адски добри, а и са в огромни количества."
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 16.07.2019 18:43:14 + 3 0
И най-големият разгром не е ли Дюнкерк? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Филипов 16.07.2019 18:58:10 + 5 0
Помня всичко. Като се почне от купона предната вечер в "Спорко". Та разгащването му почна оттам. Бяха изпили толкова, че не знаех как ще излязат на концерта. Е, отвяха ме. И публиката също, която скандираше "Сабатон" през цялото изпълнение на Hammerfall.
Бяха забранили на концерта всякакви фотоапарати и май аз единствен вмъкнах и направих снимки.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

GG Allin 16.07.2019 19:59:59 + 2 20
Защо не пишат за изборът на България да подкрепя Германия най-големияпровал на българскаъа дипломация и глупавите бългаески националистически фашиски и расистки фантазии за България на три морета? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

GG Allin 16.07.2019 20:01:17 + 0 12
Пиша през андроид клавиатура. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 16.07.2019 20:30:47 + 19 1
Андроид клавиатурата ти явно е с изкуствен интелект. И е направила правописа ти да е в синхрон с глупостите, които пишеш. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

GG Allin 16.07.2019 22:22:16 + 1 9
'' Глупостите който пиша'' зачитам българската история, но идеята за балканска суперсила е националистическа фантазия, която никога няма да се случи целия. свят гледа на нас като на крсдци защото сме такива болна нация със фантазия. Германия Хитлер Съветския съюз никога не са се интересували от нас. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

popfolk_headbanger 16.07.2019 22:23:53 + 10 1
В едно старо интервю за българска медия, не съм сигурен дали не беше именно тук ( metal katehizis, по онова време) бях чел, че са впечатлени именно от битката при Дойран и историческият й контекст. Лично аз съм доста голям мераклия да чуя песен на Sabaton, посветена на това. Но предпочитам да го направят в момент, в който самите те са в настроение за това, и вярно да стане хит като 40:1, или Uprising. Ако ще го правят ей така просто от популизъм, за да има - по-добре още да не прибягват до това Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 16.07.2019 22:58:10 + 8 0
GG Allin , преди за зачиташ историята, вземи я прочети. Защото видимо не я познаваш. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

GG Allin 16.07.2019 23:30:32 + 1 11
Аз упа и не одобрявам българските позиции неразбирам този псевдонационализъм всичко се решава с България на три морета и винаги са виновни цигани и евреи военната агресия причинява само неприятности. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 17.07.2019 00:18:00 + 11 1
GG Allin, освен българската история, не знаеш българската граматика. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 17.07.2019 08:41:29 + 6 0
Бабо, GG Allin е сигурно на около 14 години. Току-що най-накрая е научил азбуката и сега се упражнява, но правописът и граматиката още му куцат.
Чул в час по история нещо за България на три морета и сега си мисли, че знае историята. И по-лошо - опитва се да прави някакви изводи...
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

GG Allin 17.07.2019 08:42:06 + 0 6
А ти не диктуваш какво знам и какво не знам, това, което се опитвам да кажа, е че макар и славни моменти агресивната експанзия и попадането на чужд лагер Германия и после СССРни е изиграл лош имидж пред света. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

GG Allin 17.07.2019 10:53:32 + 0 4
Ще се опитам да изкажа това,което смятам за правилно накратко,защото знам кой, какво ще каже.Не не съм 14 годишен мнението ми не е индикатор за това каква ми е възрастта,победителите от двете световни войни се оказват западните държави вярно,е че средновековната ни история е славна наясно съм със жестокостите на османлиите през годините просто смятам фашиската идеология за фантазия,която е антихуманна.В Майн Кампф славянските държави са определени като второкачествени а под славянска държава се разбира и България.Нациската идеология се бие единствено и само за господство на германския народ над всички останали народи и понеже знам,че някой ще се опита да обори,че Холокоста никога не е станал пълно е със доказателсва за него.Ванзейската конференция,на 20 януари 1942 разрешава системното избиване на еврей а Адолф Айхман е този,който бурно подкрепя тази идея.Не подкрепям изобщо нациската идеология защото не смятам себе си за второкачествен човек.И понеже някой ще кажат добре какво ти ще направиш за да промениш нещата:смятам че традиционен консерватизъм със йерархия от компетентни хора са добре дошли, монархията може да бъде успешна,но веднага след това може да бъде пълен провал за това парламентарната република осигурява компетентни хора.По въпросът цигани еврей и араби не ги харесвам,не искам повече права от мен,но не смятам,че системното избиване е решение на проблема повече по темата не смятам да говоря. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Голиат 17.07.2019 11:12:09 + 8 0
За да тежи мнението, ти трябва да е грамотно написано. А ти в правописа се излагаш по-зле и от някои 14 годишни. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 17.07.2019 11:32:49 + 7 0
GG Allin, много си скаран с граматиката, научи я, пък после философствай. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Живко 16.07.2019 17:40:17 отговори + 10 0
Аз се бях напил и за съжаление въпреки, че бях там го пропуснах Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Баба Яга 16.07.2019 17:46:13 + 10 4
Концертът през 2009 беше страхотна взаимна изненада за група и публика. Сабатон така ни грабнаха, че се размазахме на тях и после бяхме уморени за Хамърфол. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

сакън 16.07.2019 17:49:54 + 13 2
А помните ли, че Йоаким изнесе целия концерт с разкопчан дюкян на панталона? Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".