Yngwie Malmsteen потопи Античния театър в Пловдив в океан от електрически звуци
Yngwie Malmsteen е феномен. Всички сме чували за него, но малцина са имали възможността да го видят на живо. Първият му концерт в България бе на 21 май 2001 г., а вторият... 23 лета по-късно - на 20 юни 2024 г. в Античния театър в Пловдив.
Напълно разбираемо интересът към концерта беше голям и няколко часа преди обявеното начало промоутърите "Blue Hills", а и от екипа на Yngwie, се похвалиха в социалните мрежи, че събитието е напълно разпродадено. Споменавайки промоутърите, трябва да се отбележи, че организацията беше много професионална, дългите опашки на входовете се придвижваха бързо, имаше и разпоредители, които да помагат с намирането на местата. Естествено, архитектите от 1 век след Христа не са проектирали места за продажба на бира и мърчандайз и как би се отразило това на придвижването на тълпите, така че имаше недоволни фенове, но да кажем, че всичко беше напълно в рамките на нормалното.
Без подгряваща група, с малко закъснения от първоначално обявения час, в 20:53 публиката видя как маестро Yngwie Malmsteen сложи колана на своята легендарна бяло-жълта китара "Fender Startocaster" и излезе от тунела на Античния театър, за да бъде посрещнат от чакащи го над 20 години фенове.
Yngwie Malmsteen е изпълнител, който работи с много различни музиканти за албумите си. През годините е имал редица фантастични вокалисти до себе си - Jeff Scott Soto, Mark Boals, Joe Lynn Turner, Mats Leven, Jorn Lande, Doogie White, Tim "Ripper" Owens. Ние нямахме щастието да видим някого от тях в Пловдив. Основните вокали бяха поети от самия маестро. Клавиристът Nick Marino изземаше вокалните партии на част от песните, особено тези, които са отвъд възможностите на Yngwie. Например "Like an Angel (For April)" и "You Don't Remember, I Will Never Forget".
Сетлистът беше добре подбран и имаше както класически чисто инструментални парчета като "Far Beyond the Sun" и "Black Star" от легендарния албум "Rising Force" (1984), "Baroque and Roll" от "Attack!" (2001), така и инструментали от по-новия "World on Fire" (2016) - "Top Down", "Foot Down"/"No Rest for the Wicked". Имаше и песни от последния албум "Parabellum" (2021) - "Si Vis Pacem (Parabellum)" и "Wolves at the Door".
Шведският виртуоз нямаше как да избегне неокласическия си корен и чухме вариациите му върху "Бадинера" и "Токата и Фуга" на Й.С. Бах, както и "Капричо" на Паганини. Тук ще споменем и кавърите на "Smoke on the Water" на DEEP PURPLE и "Bohemian Rhapsody" (QUEEN), защото какво са те, ако не класики, които и след 200 години ще продължават да бъдат основополагащи за рок обществото.
Няма как и да не обърнем внимание на страхотната форма, в която се намира Yingwie Malmsteen в момента. Както и той самия признава, през годините е допускал много грешки и прекаляването с алкохола е причината за голяма част от тях. От 2004-а насам музикантът е трезвен и в перфектна физическа форма. А това може само да ни радва и дава надежди, че ще го видим скоро пак.
Така отмина първото събитие от тазгодишното издание на концертната поредица "Music of the Ages" в Града на тепетата, организирана от "Blue Hills Events". Тя продължава три месеца в три поредни дни. От 20 до 22 септември, също в Античния театър в Пловдив, ще гостуват Ihsahn от EMPEROR, PAIN OF SALVATION, MONO INC. и др.
Сетлист на Yngwie Malmsteem от 20.06.2024 г., Пловдив:
01. Rising Force
02. Top Down, Foot Down / No Rest for the Wicked
03. Soldier
04. Into Valhalla / Baroque & Roll
05. Like an Angel (For April)
06. Relentless Fury
07. Now Your Ships Are Burned
08. Wolves at the Door
09. (Si Vis Pacem) Parabellum
10. Badinerie (Johann Sebastian Bach cover)
11. Paganini's 4th / Adagio
12. Far Beyond the Sun / Bohemian Rhapsody (QUEEN cover)
13. Seventh Sign
14. Toccata
15. Evil Eye
16. Smoke on the Water (DEEP PURPLE cover)
17. Trilogy (Vengeance)
18. Guitar Solo
19. Red House (THE JIMI HENDRIX EXPERIENCE cover)
20. Fugue - Noise
21. Drum Solo
22. You Don't Remember, I'll Never Forget
Бис:
23. Black Star
Текст и снимки: Маруш "Луци" Денчев
Десетки снимки от концерта на Yngwie Malmsteen в Пловдив на 20 юни 2024 г. може да разгледате в нашите галерии.
Sweden
26.06.2024 23:46:19
отговори
+ 6 – 0
Както много често озвучаването беше "препъни камък" с този delay, който се носеше след всяка казана дума а и не само, китарата беше тиха в повечето време и още други куп неща.
Имах възможността да го гледам Mark Boals преди доста време, ами супер си е с вокал, и сега ми хареса, но неговите песни са определено с прекрасни вокални линии, трудни за изпълнение и си изискват силно вокално присъствие. Защо не е така, той най-добре знае... то нали с Jorn Lande се бяха сбили преди време таааа.... :-)))))
Fantomas
24.06.2024 19:46:52
отговори
+ 4 – 5
Много добре изглежда сега , особено след като съм го виждал в какво се превърна след катастрофата , която претърпя !
Да не е посещавал доктор Емилова !
Fantomas
24.06.2024 19:37:56
отговори
+ 5 – 4
Честно казано очаквах повече от концерта , но каквото и да говорим той си е новатор и гений !
mioist
24.06.2024 12:51:51
отговори
+ 26 – 11
Чета ревюто и коментарите и се чудя дали съм бил на същия "страхотен" концерт, който всички описвате. Страхотен е каталогът на Ингви, да. Само че този каталог не го чухме, въпреки, че клавиристът има глас, много близък до този на Майк Вескера, и дори само на тази база заслужава много повече вокално време, но т.нар. Маестро не му го дава, щото, видиш ли, ще вземе да го засенчи и Ингвито като нищо ш'са вкисне бързо-бързо. Чухме 3 СЪКРАТЕНИ класики (The Rising Force, The Seventh Sign и You Don't Remember I'll Never Forget), както и една разкошна, но брутално посечена от Ингви във вокално отношение балада - Like an Angel - чието иначе брилятно близо двеминутно соло дори и не си направи труда да изсвири изцяло. Иначе инструментали имаше в излишък - както класики, така и от по-скорошните му бозави буламачи, всички от които също бяха жестоко орязани и звучаха толкова еднотипно, че се чудех къде свършва единият и започва следващият. Останах с впечатлението, че целият концерт мина като нескопосан опит за безкрайни импровизации и китарна фукня. Определено очаквах много, много повече от Маестрото, но явно има огромна разлика между това, което аз исках да видя и чуя и онова, което той счете за вълнуващо да представи на нашето внимание.
MalmSuite
24.06.2024 09:52:21
отговори
+ 9 – 0
Както някой каза Ингви си е Ингви за мен любим музикант. Не ми харесва само, че няма вокалист. Добре, че имах шанс да го видя със страхотна група преди 20+ години- музикантите трябва да имат и визия все пак. В сравнение с Румъния, се вкарал в топ форма, не мога да му дам и 40 години. Мястото не е подходящо за метъл концерт. Това с перцата, дето се избиваха като да не казвам кво беше грозна картинка.
маке
24.06.2024 08:47:39
отговори
+ 10 – 0
Има концерти, които не върви да са в Античния. Има концерти, които върви. И такива, които много върви. На този много му върви. Супер стана!
pencilwarrior
23.06.2024 22:06:19
отговори
+ 12 – 0
Човекът е виртуоз на китарата и се радвам, че се е вкарал в добра форма, както и че имах шанса да го видя след 13 години слушане на уникалното му творчество. За съжаление егото му е в повече и е решил, че от вокалист нужда няма. Липсата на вокали за мен лично е голямо разочарование, защото има страхотни текстове.
Радвам се, че успях да го видя, както и че нямах огромни очаквания. Липсата на вокали, както и съкратените песни определено щяха да са още по-голямо разочарование, ако не бяха очаквани.
Илиан
23.06.2024 19:17:19
отговори
+ 7 – 0
И аз споделям мнението, че концертът беше страхотен. И тук не говоря за организацията, а за самото изпълнение. За първи път гледам Ингви и съм съгласен, че е в топ форма. На шестдесет изглежда на не повече от 40. Невероятен китарист, виртуоз, който не свири на китара, а китарата свири с него. Вълшебство...
да бе
23.06.2024 14:22:13
отговори
+ 10 – 0
Трудно ми беше до Пловдив, но не съжалявам. Ингви си е Ингви.
Иван
23.06.2024 13:48:00
отговори
+ 13 – 0
Страхотен концерт и наистина Ингви е в топ форма. Надмина очакванията.
Орагнизацията можеше да е малко по-добре: казаха че има персонал да помага с ориентацията. Нямаше такъв и до последно хората се питаха един друг кой сектор и кой ред къде е, така и така не ставаше ясно и накрая сядаха където намериха.
Фен
23.06.2024 13:05:39
отговори
+ 5 – 0
А за перцата - аз си взех две. Едното ми го даде едн младо момче, другото го взех след концерта от озвучителя. Не съм блъскал никого или скачал по някой.
Фен
23.06.2024 13:00:30
отговори
+ 13 – 0
Трети концерт. Този път нямаше разочарование. В София беше трагедия, в Букурещ ставаше но тук яко се раздаде. Усмихваше се и се кефеше. И със стандартната тъпотия - еднодневен билет и свири Смоука. Обстановката и мястото бяха на ниво.
Елка
23.06.2024 09:23:37
отговори
+ 12 – 0
Ингви наистина е в топ форма. За клавириста - този човек наистина знае как да пее. Младият барабанчик беше страхотен, но това да свириш бос, винаги изглежда странно :-)
Иначе добра организация, като изключим, че концертът беше не само разпродаден, а дори няколко пъти. Ососбено прословутите ред 1 и 2 на сектор Д.
Овчите малоумщини покрай хвърлените перца оставям без коментар.
Tyr
23.06.2024 11:06:53
+ 4 – 7
Нико от Мей ън свири бос, а е ТОП барабанист. Слушайте кво свирчт, не им гледайте чорапите. Относно Ингви, много свири, но сценичното му поведение е спряло в края на 80-те или началото на 90-те. Тия циркаджилъци бяха модерни тогава.
Hellrider
23.06.2024 12:45:20
+ 14 – 0
На мен пък точно това ми хареса,все едно гледаш шоу от 85-та година, с чупките му, с движенията му,със странните звуци от ефекти,които все едно се откриват за пръв път и всякакви такива неща.Страхпъен музикант си е Ингви,аз се изкефих страшно много че го видях за пръв път,да не е концерт като концерт в общите ни възприятия както трябва да изглежда с вокал от.н.,но за мен нямаше значение.Да го гледам от толкова близо как свири такива неща беше огромно удоволствие!Голяма тъпотия с тоя бой за тези перца и голяма наглост от много народ.
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".