Udo Dirkschneider: "Щастлив съм, че все още мога да издавам албуми"

29 яну 2024, 08:33 ч. 1646 / 32 27
пред./следв.

   Udo Dirkschneider е на 71 години. Музикалната му кариера започва преди 56 лета. Преди 48 е един от основателите на ACCEPT и от тогава е сред най-известните и легендарни хеви метъл вокалисти. След първата му раздяла с ACCEPT създава своята банда U.D.O., с която има вече издадени 18 студийни албума. Да разгледаме повече от половинвековната кариера на певеца по-подробно би отнело твърде много време. Така че нека да опитаме да изброим гостуванията му в България, които вече съвсем не са малко.

   В далечната 1993 г. след първия си реюниън с ACCEPT хер Dirkschneider ни посети за първи път. Дебютното гостуване на U.D.O. бе през 2004-а, а през 2005-а в Каварна бе последният му концерт в историята с ACCEPT. Между 2008 и 2022 г. Udo ни посети още седем пъти с групата си, свирейки в Каварна, София, Велико Търново и Пловдив.

   Не бива да пропускаме и двата концерта на проекта DIRKSCHNEIDER у нас през 2016 и 2017 г.

   И така - на 31 март тази година Udo Dirkschneider ще гостува за 13-и път в България и за 9-и път с U.D.O. Сигурни сме, че тринадесетото посещение на певеца съвсем няма да е фатално. То е част от обиколка, на което се промотира актуалният албум на U.D.O. "Touchdown".

   По-долу може да прочетете интервю на предаването "От другата страна" по радио "Варна" с Udo по повод творбата, излъчено на 9 октомври 2023-а.

u.d.o. touchdown photo session

 

От другата страна: Привет, Udo, радвам се, че отново имам възможност да говоря с теб. Новият албум на U.D.O. "Touchdown" излиза две години след "Game Over". Това ли е работещата схема за бандата?
Udo Dirkschneider: Винаги сме го правили по този начин. Ние сме група, която не спира да създава нов материал, дори и току-що да сме завършили нов албум. Така се получи и след "Touchdown". Вече работим по нови песни за следващия диск на U.D.O. Постоянно композираме нова музика. Не сме от групите, които се нуждаят от десет години, за да излязат с ново издание. Обичаме този вариант, защото ни провокира постоянно да работим и постоянно да сме заети.

Направихте ли нещо в "Touchdown", което досега не си позволявахте в албуми на U.D.O.?
"Touchdown" е албум в типичния стил на U.D.O., но в него има много модерни елементи, както и по-различни аранжименти, които си позволихме. Някои части са наистина нови за нас, както и за мен. Но това се отнася за всеки албум на бандата, защото те се различават по нещо един от друг. Дали обаче има нещо, което никога не сме правили? Това не би проработило по правилния начин за нас.

Защо е важно все пак да има нещо ново с всеки албум?
Защото не искам да се копирам. Дори бих могъл да заявя, че всички албуми на U.D.O., които съм направил, а "Touchdown" е 18-ия, са по някакъв начин различни от предходните. Преди да започнем работа по нов диск, не си мисля, че той трябва да е точно като "Holy", "Tomebomb", "Faceless World", "Animal House" или което и да е друго издание. Когато композираме нов материал, не планираме нищо, а го оставяме да ни поведе. По този начин постъпихме и с "Touchdown".

Има ли част от процеса на композиране, която днес те удовлетворява повече отколкото в миналото?
Не мисля. Винаги, когато става въпрос за музика, съм удовлетворен. Разбира се, постоянно се уча и то по много. След което този опит става част от композиционния процес за следващия албум. Хубавото от цялата работа ще го определя по следния начин - заобиколен съм от младо поколение музиканти. За предишния албум "Game Over", както и за новия "Touchdown", по текстовете работих заедно със сина ми, както и за вокалните мелодии. За мен този процес беше много интересен. Синът ми е от съвсем различно поколение и прави неща, които аз никога не съм използвал. В същото време предлагаше наистина интересен материал, както за музиката, така и за текстовете. Излизаше с идеи да пишем по определени теми. В същото време и стилът му на свирене е различен, което отново води до още една посока в материала. Китаристите в групата са също много млади и са от друго поколение. Двамата понякога излизат с много налудничави идеи. Казвам всичко това, защото в края на краищата трябва да си широкоскроен. В групата егото не съществува. Работим като отбор. Тези неща правят работата интересна.

Каква е ролята на Peter Baltes за новия албум?
Peter Baltes е новият басист на U.D.O. Не беше планирано да стане така. Peter ни помогна, когато титулярният ни басист се беше разболял. В някакъв момент получихме имейл от Tilen Hudrap, че повече не иска да е част от групата. Никой не разбра защо. Тогава ми се наложи да потърся нов басист. По това време Peter ни се притече на помощ за турнето в подкрепа на "Game Over". След обиколката се замислихме сериозно, кого да качим на борда. Тогава Peter направо си каза, че ще се радва да се присъедини към групата. Бях изненадан от неговото желание, обаче веднага приех предложението му. Защо не! Много съм щастлив, че отново работим заедно. Между нас наистина има химия, атмосферата в бандата е добра, а и той много харесва U.D.O. и се забавлява много с нас. Peter обаче не участва в създаването на последния албум, защото песните вече бяха готови, когато той стана част от бандата. Въпреки това записа баса за него. Peter Baltes е фантастичен басист. Казахме му да се чувства свободен и смятам, че вкара различен почерк в новия албум.

Peter Baltes е в U.D.O., все още работите с Stefan Kaufmann, ти си лидерът на бандата. Като гледам почти целия състав на стария ACCEPT отново е заедно.
По някакъв начин на сцената в момента сме 50 процента ACCEPT. В същото време с Stefan Kaufmann сме в студиото. Той продължава да работи с мен по вокалите и да ги записва, както и да участва в записите на барабаните. И в същото време не бих искал да твърдя, че сме повече ACCEPT от самите ACCEPT. Феновете ще кажат дали сме повече ACCEPT от самите ACCEPT. За мен ние сме U.D.O. Разбира се понякога правим участия под името DIRKSCHNEIDER, на които изпълняваме само песни на старата ми група. И според мен това е много повече ACCEPT в момента, отколкото групата, която се казва така.

В песента "Fight for the Right" от новия албум използвате произведение на Моцарт. Каква е причината хеви метълът и класическата музика да се съчетават толкова добре?
Класическата музика и хеви метълът винаги са вървели ръка за ръка. Хеви метълът може да вземе и взима много от нея. Например, за да създадеш подходящата атмосфера. Можеш да се поинтересуваш как класическите композитори я създават. Тези неща могат да се използват в хеви метъла. За пример ще дам онова, което китаристът ни Andrey Smirnov направи в песента "Fight for the Right". В нея използва мотиви от "Турски марш" на Моцарт. От четири години тази идея му се въртеше в главата. Но все не ставаше за някоя от песните, които създавахме. Сега обаче много добре се вписа точно в тази композиция. И веднага му казах да го прави без притеснение. Защото сигурно ще се появят хора, които ще твърдят, че копираме "Metal Heart". Обаче забрави, онова е минало и е от 1985 година. Казах му да го прави, защото онова е история. Всички реагираха положително. Казаха, че е много добра идея. И да се върна на темата - класическата музика и хеви метълът са си много близки.

Името на албума е "Touchdown", на обложката има топка за американски футбол. В пазара на САЩ ли се целите с него?
С "Touchdown" не се целим в американския пазар. До края на създаването му, нямахме заглавие. Това ни се случваше за първи път. Един ден чакахме полет на летището в Сао Паоло, Бразилия. Спомням си, че бяхме в спортен бар и на екраните вървеше американски футбол. От там постоянно се чуваше думата "тъчдаун", тъчдаун, "тъчдаун". Спогледахме се и си казахме, че точно това е подходящото заглавие за новия ни албум. Самият американски футбол е изпълнен с адреналин. Той е отборна работа. В него се крие сила, има и малко агресия. Знаехме, че си вписва много добре в музиката, която правим. В същото време и ние с нашата музика отбелязваме тъчдаун. Ние също пренасяме нашата музика отвъд крайната линия. Вече имахме заглавие на албума. Следваше маркетинга. Щом използваме за заглавие на албума "Touchdown", трябва да използваме и културата на спорта. Така на обложката се появи топка за американския футбол, която метализирахме. Когато дойде време за фотосесията, решихме, че този път няма да сме във вериги и кожа, а ще използваме облекла на отборите по американски футбол. Свързахме се с един немски тим от Кьолн, който практикува този спорт - "Cologne Crocodiles". Те ни осигуриха необходимите неща. За нас този подход е различен. Понякога е хубаво да поднасяш изненади. Но не сме се насочили към Америка. Може би ще ни помогне в някаква степен, когато се отправи на турне там, но нищо не е целенасочено. Не сме си казали, че ще се концентрираме върху американския пазар и ще използваме тези и тези елементи. Всичко се получи естествено.

udo dirkschneider


Това ли е начинът да поддържаш интереса си към музиката? С тези малки промени при всеки албум.
Не знам. Никога не знаеш какво ще се получи със следващия. Както казах, всеки един албум на U.D.O. е по нещо различен от останалите. Не бих могъл да кажа, какво ще се случи следващия път. Ще видим. Нямам никаква идея. Ще си проличи от материала, който подготвяме. Но винаги е хубаво да имаме по някоя и друга изненада за феновете.

Да не се превръщате в заложник на очакванията на феновете?
Как да го обясня това... Ние създаваме песни. Също така U.D.O. вече имат изграден собствен стил. В същото време, когато започваме работа по нов албум, сме наясно, кои песни ще звучат добре на живо. Надяваме се, че сме ги определили правилно, защото никога не можем да сме сто процента сигурни. Също така нашата цел е да забавляваме хората. Следователно трябва музиката, която правим, да е за тях.

А вземате ли мненията на феновете насериозно?
Нееее... Хммм... По определен начин сме наясно кои песни биха проработили при феновете. Разбира се, че се вслушваме в тяхното мнение. Понякога ни е интересно какво мислят за отделните песни. И кои композиции им допадат. Когато обаче започваме работа по нов материал, той се получава съвсем естествено и той е такъв, какъвто е. Мисля, че групата е в добра позиция и е наясно какво да предприеме, за да е правилно за хората. Така работим ние.

Кога разбра, че бандата освен да свири добре, трябва и да забавлява публиката?
Забавлението на феновете е свързано с многобройни действия. Това означава да им дадеш онова, което искат. По тази причина на фестивали свирим и под името DIRKSCHNEIDER, с които изпълняваме само песни на ACCEPT. Нашата задача е да забавляваме хората и да им дадем онова, което искат.

Не се ли чувствате ограничени тогава, щом им давате онова, което искат?
В това е смисълът. Да дадеш на феновете, това което искат. Като пример ще ти дам следното - в момент за турнето в подкрепа на "Touchdown" трябва да направим нов сетлист. Разбира се, че искаме да изпълняваме нови песни. В същото време имаме толкова много композиции, които са се превърнали в класика и сме задължени да изсвирим. Така че, за да сме интересни, в сетлиста намират място песни, които или никога не сме изпълнявали, или не сме го правили от много време. Така стоят нещата при нас.

Има ли песен, без която не може нито един концерт на U.D.O.?
"Animal House"! Все още свирим "Animal House" и "They Want War". "They Want War" е необходимо да я изпълняваме днес. Тя е много важна композиция.

Когато основа U.D.O. през 1987 г., мислил ли си тогава, че близо 40 години по-късно бандата ще е още активна?
За да съм честен, не. Късметлия съм, че направих правилното нещо, в точното време. Щастлив съм, че все още мога да издавам албуми. За мен това означава, че съм направил нещо с живота си.

Първият албум, който чух на U.D.O., беше "Animal House"...
Този албум трябваше да излезе след "Russian Roulette" и да е на ACCEPT. Останалите обаче решиха, че искат да поемат в по-комерсиална посока и ме изхвърлиха от собствената ми група. Разрешиха ми да използвам песните, които бяха вече създадени за албума "Animal House". От една страна мога единствено да им благодаря, защото стартът на U.D.O. беше много лесен и без проблеми започнах наново със собствена група. Така че - благодаря им много и ето ме днес.

През тези години имало ли е големи катаклизми в U.D.O.?
През годините съм направил доста промени в състава. Винаги обаче е имало периоди на стабилност. Примерно в началото на U.D.O., между 1987-а, когато започнах и 1991-ва, когато отново се събрахме с ACCEPT. Този период беше перфектен, натрупахме голям успех. След повторната ми раздяла с ACCEPT, съставът на U.D.O. отново беше много добър. В кариерата ми винаги е имало такива периоди. Днес с тримата китаристи в групата отборът е перфектен. Работим заедно, постоянно комуникираме. В групата егото отсъства. Днес съм много щастлив, че отново работя с Peter Baltes. Бих отбелязал, че в момента съставът на U.D.O. е един от най-добрите, който някога сме имали.

С Peter работите и в DIRKSCHNEIDER & THE OLD GANG. Планове за нещо ново?
Трудно е да отговоря. Може би, но в момента определено нямаме време за този проект. Оставям вратата открехната, защото може и да стане. Не искам да казвам "Не". Винаги е хубаво да се занимаваш и с нещо странично. Както отбелязах, обаче, в момента нямаме време за нещо подобно. Оставям вратата отворена. Може и да се случи нещо.

Какво означава успехът днес?
Добър въпрос. И не бих могъл да отговоря. В този бизнес съм от много време. И все още имам успех. Бих казал, че тайната му е важна основно за новите групи. Вярвайте в онова, което правите. Опитайте се да излезете от вече познатото. Създайте своя собствена концепция и измислете нещо различно. Като примери мога да посоча POWERWOLF и SABATON. Младите банди се нуждаят от собствена идентичност, за да изпъкнат. За мен, обаче, положението е, че все още имам успех. Иначе нямаше да давам това интервю.

U.D.O. имат спечелени музикални награди. Те обаче имат ли същото значение днес, както в миналото?
Разбира се. Те са чест за нас и сме горди, че сме определени за "Най-добрата банда" и за "Най-добрата банда на живо". Те са важни и за продължителността на кариерата на една група. Те означават нещо и добавят смисъл.

 

udo dirkschneider



Коментари   (27)

Име или псевдоним:


Коментар (на кирилица):


gafus 1.02.2024 09:15:57 отговори + 3 2
Udo продължава да прави хубава музика,докато Accept имат 1 Teutonic Terror... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Hellraze 6.02.2024 14:05:47 + 1 1
Не съм съгласен. АЛбумите с новия певц на АССЕРТ са много, много по-добри от всички албуми на УДО след 1991 г. То продажбите си показват. АССЕРТ са начело на афишите или веднага след най-големите, а УДО са по-надолу. И не си ли слушал песните на новия АССЕРТ:
Stalingrad
Shadow Soldiers
200 Years
No One Matters и много други. Ти просто си пристрастен към Удо, реалността е съвсем различна.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Trapeze 6.02.2024 17:25:19 + 1 1
Съгласен с Hellraze. Слушам всеки нов албум на Аксепт с огромно удоволствие, наравно със старите, а албумите на Удо едвам ги издържам по веднъж. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Гуджо 29.03.2024 10:43:30 + 0 0
Аре не се фантазирай толкова. Accept до Blind Rage бяха невероятни. И Blood Of The Nations ме кефи далеч повече от Restless или Balls. На Удо нещата са повечето еднообразни и незапомнящи се. Новите имам предвид Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Бай Аксеотънси 31.01.2024 12:42:48 отговори + 3 3
Accept без UDO е като UDO без Accept. Ходим на концертите им, за да слушаме парчетата до 1987 година. Както ходим на Deep Purple, за да се изкефи на композициите на Ричи. Това е. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Trapeze 31.01.2024 20:16:45 + 4 3
Мога само да съжалявам онези, които ходят на концерти на Аксепт само за да слушат класиките. Защото, като вземем произволно избран концерт (нека де е последния състоял се), виждаме: от 16 песни, 8 са класики и 8 са от последните албуми. Сравнението с Пърпъл е неуместно, защото там, като вземем последния концерт, виждаме: от 13 песни, 11 са класики и 2 са от последните албуми... Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Бай Аксеотънси 1.02.2024 22:18:47 + 2 2
@Trapeze, гледай да не се скършиш от съжаление, броячо на парчета. Човекът ти обяснява, че повечето ходим заради миналото, но празноглава философия да има, брат. Неуместно е, че бирата и водката по концертите са на безобразни цени. Неуместно е, също така, да се обаждаш като свекърва, която е учителка по математика в прогимназията. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Hellraze 6.02.2024 14:09:52 + 1 1
Подкрепям Trapeza. Не е до броене на песни. Просто новите албуми на АССЕРТ са наистина КАЧЕСТВЕНИ, докато УДО издават средняшки албуми с по 1-2 по запомнящи се песни, но в никакъв случай хитове.. Показателно е, че на концертите на УДО, публиката се раздвижва на песните на АССЕРТ, на другите е доста спокойна. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Trapeze 6.02.2024 17:28:33 + 1 0
Хаха, едва сега видях писанията на бай ти живеещ в миналото. И откъде реши, че сте повече тези, които не слушат нова музика и живеят с представи отпреди 30 години? Аз винаги ходя с удоволствие на концерти на Аксепт и се кефя на всички песни, ти се кефиш на половината. Затова те съжалявам, не за друго. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

аСД 31.01.2024 00:48:51 отговори + 5 6
Ще ме извинявате, ама Аксепт без Удо е точно като Куийн без Фреди, или Форинър без Лу Грам. Такова животно няма. Да не говорим, че той е създал Аксепт сам, без другите, които минаха през годините, че и в момента продължават нагло да се наричат Аксепт Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Real ACCEPT / Udo fan ! 31.01.2024 08:52:49 + 1 2
Много точен коментар !
В моя , аз исках да бъда мил .
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Real ACCEPT / U.D.O. fan ! 31.01.2024 09:09:48 + 2 1
Много точен коментар !
В моя , аз исках да бъда мил .
Всеки е чувал историята на ACCEPT !
Всеки има лично мнение , което изразява .
Но истината е една .
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Trapeze 31.01.2024 10:43:57 + 6 1
Глупости. Аксепт е от другия тип групи - асдс, ван хален, дженезис и т. н., които са намерили себе си и с друг вокал. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Real ACCEPT / Udo fan ! 30.01.2024 10:57:48 отговори + 7 3
ACCEPT е първата ми любима група !
До 1987 г. , заради стеклите се обстоятелства .
След това U.D.O. , отново заради Udo .
За мен Udo Dirkschneider винаги е бил и ще бъде No.1
За мен Wolf Hoffann е любимия китарист .
Заради него слушам и харесвам класическата музика , поне част от нея .
Но както казва Иво , имаме 3 групи .
Какво по-хубаво от това !
Лек ден !
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Real ACCEPT / Udo fan ! 30.01.2024 20:23:30 + 3 0
Пропуснал съм едно "n" !
Да се чете Wolf Hoffmann !
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Real ACCEPT / Udo fan ! 30.01.2024 20:30:13 + 3 0
Пак грешка !
Пропуснал съм едно "m" !
Да се чете Wolf Hoffmann !
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Trapeze 29.01.2024 22:47:13 отговори + 4 5
Няма Аксепт, няма Удо. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


Гуджо 29.03.2024 10:45:43 + 0 0
Нямаш мозък, пишеш глупости. И то си пролича. Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Иво 29.01.2024 22:16:03 отговори + 6 2
Аксепт са първата ми любима група и до ден днешен ги харесвам. Разбира се Удо е номер 1 с или без тях. Не ме интересува, че не са заедно, като име и състав .... дори е бонус, че име 2 групи с любимите ми песни на концерти . m/
И все пак всеки ще попита към кой са ти предпочитанията в този момент? Та моя личен избор въпреки вездесъщият Волф и страхотния Торнильо, си остава хер Удо! ... Но гледам и двете (или трите - и най-вече Диркшнайдер!!!) с огромен кеф! Колкото и да се стараят с новите песни, "класиките са непреходни"
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Hellraze 29.01.2024 20:47:52 отговори + 11 0
Не знам кой е писал анонса за интервюто, но има ГОЛЯМА ГРЕШКА - Удо е основател на АССЕРТ през 1968-1970 година и не се присъединява към АССЕРТ, той си е в АССЕРТ от самото начало, той е основателят на групата и както казва през 1987 са го изгонили от собствената му група.
Това за присъединяването го пише в Уикипедия, но е лъжа. През 1976 към АССЕРТ на Удо се присъединяват Волф и Петер и групата минава на много по -високо ниво. Но Удо е основател и не се присъединява към никой.
Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Hellraze 30.01.2024 18:31:27 + 6 0
Браво, поправен е текста, преди интервюто Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Mosher 29.01.2024 20:03:40 отговори + 7 2
Страшен звяр е Удо! Още много години да ни радва! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

даскал 29.01.2024 17:09:24 отговори + 16 1
Хайде и на 80 години + да е още на сцената и във форма! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

Monti 29.01.2024 16:19:02 отговори + 8 0
Неуморим! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.


dc cooper 29.01.2024 12:28:28 отговори + 16 0
ВЕЛИКАН !!! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

CoreyT 29.01.2024 10:16:44 отговори + 18 1
Подкрепям...ГОЛЯМ! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

хаха 29.01.2024 09:52:09 отговори + 17 1
ГОЛЯМ! Този коментар има твърде много негативни оценки. Натиснете тук, за да го видите.

▲ Горе

WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.

Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.

WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.

ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".