Пролетна симфония с ACCEPT и "Оркестъра на смъртта" в Пловдив
Любовта на ACCEPT към класическата музика не е тайна за метъл феновете. В крайна сметка, малко ли хора са припявали с пълен глас на солото на "Metal Heart" и вплетената в него композиция на Бетовен? Малко ли почитатели на тежката музика са поклащали глава в такт, когато Wolf Hoffmann свири на китарата преработки на творчеството на Едвард Григ?
През 2017 година ACCEPT направиха уникално шоу с оркестър на фестивала "Wacken Open Air", което беше издадено на DVD, а през септември 2018-а групата обяви "симфонично" световно турне. То минава и през България с два концерта в Пловив - на 18 и 19 май - материал от които също ще бъдат издаден на DVD. На 18 май стана ясно, че изборът точно тези концерти да бъдат заснети далеч не е случаен - шоуто беше просто феноменално, всеки от музикантите на сцената се раздаде без остатък, а публиката в препълнения Античен театър отвърна със същото - феновете дори за секунда не спряха да пригласят на всеки изсвирен тон.
Започна се точно в 20:00 ч. с откриващата музика и последвалата композиция на Модест Мусоргски "Нощ над пустата планина" и още в момента, когато ACCEPT и "The Orchestra of Death" излязоха на сцената, емоцията в публиката избухна, за да не стихне до края на шоуто. В началото - с класически произведения, а след Моцартовата "Симфония номер 40" дойде време и за песните на ACCEPT - с "Princess of the Dawn" - и за пореден път стана ясно, че това е една от най-обичаните от българската публика песни в жанра - родните фенове винаги я посрещат възторжено. Последваха "Stalingrad", "Dark Side of My Heart" и "Breaker", а след това - още класика и още метъл, преплитащи се все по-силно с всяка секунда.
Трябва обаче да отбележим нещо - лесно може да се каже, че представлението, на което станахме свидетели, беше не толкова на ACCEPT, колкото на Wolf Hoffmann - не само защото след раздялата с Peter Baltes той остана единственият от оригиналните членове на групата, който все още е в нея, а и защото огромна част от концерта беше посветена на неговите преработки на класически произведения, събрани в соловите му албуми "Classical" и "Headbangers' Symphony". Разбира се, недоволните от това ли са много - Wolf е изключителен китарист и сценичен изпълнител, способен без усилие да накара всички в публиката да подивеят. Това, естествено, не означава, че подценяваме приноса на останалите музиканти, дори напротив. Mark Tornillo вече е гласът на ACCEPT и отново доказа, че ненапразно е с групата от близо десетилетие - на песните, които тевтонците направиха с него, беше отделено също толкова внимание, колкото на изпетите от Udo Dirkschneider - и това определено се хареса на публиката. Присъединилият се тази година към групата басист, Martin Motnik, беше достоен заместник на Peter Baltes, а Phil Shouse, ритъм китарист за това турне, показа чудесно настроение и майсторство. Christopher Williams беше страхотен зад барабаните, както винаги.
Специално внимание заслужават водените от енергичния диригент Димитър Косев музиканти от Пловдивската филхармония. Маскирани като скелети, както подобава на "Оркестър на Смъртта", именно те до голяма степен направиха концерта толкова силен. Участието им както в класическите композиции, така и в песните на ACCEPT, не остави никого безразличен. Не по-малко внимание заслужава и "Бенгалската принцеса" Ava-Rebekah Rahman - цигуларката, която се присъедини към ACCEPT за това турне - защото на нея дължим някои от най-емоционалните моменти в този концерт, а включването ѝ в "Metal Heart" изправи всички в Античния театър на крака.
С "Fast as a Shark" концертът приключи... до задължителния бис. Едва няколко минути по-късно музикантите се върнаха на сцената за "Shades of Death" - страхотно изпълнение, в което беше вплетена и една от най-обичаните композиции на Едвард Григ - мелодия, която много метъл фенове свързват именно с ACCEPT… Последва "Teutonic Terror", а след нея и "Balls to the Wall" - и концертът вече наистина приключи. А феновете искаха още... и много от тях ще го получат на днешния ден.
Сетлист:
- Intro
01. Night on Bald Mountain (Modest Mussorgsky cover)
02. Scherzo (Ludwig van Beethoven cover)
03. Pathetique (Ludwig van Beethoven cover)
04. Double Cello Concerto in G Minor (Antonio Vivaldi cover)
05. Symphony No. 40 in G Minоr (Wolfgang Amadeus Mozart cover)
06. Princess of the Dawn
07. Stаlingrad
08. Dark Side of My Heart
09. Breaker
10. Swan Lake (Pyotr Ilyich Tchаikovsky cover)
11. Shadow Soldiers
12. The Moldau (Bedrich Smetana cover)
13. Arabian Dance (Pyotr Ilyich Tchaikovsky cover)
14. Arаgonaisе (Georges Bizet cover)
15. Metal Heart
16. No Regrets
17. Kill the Pain
18. Fast as a SharkБис:
19. Shades of Death (incl. Edvаrd Grieg's "In the Hall of the Mountain King")
20. Teutonic Terror
21. Balls to thе Wall
- Outro: Bound to Fail
Текст: TigerMaster
Снимки: Ивайло Хранов
Десетки снимки от концерта на ACCEPT и "Orchestra of Death" в Пловдив може да разгледате в нашите галерии.
**** и концерта...
13.06.2019 02:00:07
отговори
+ 0 – 5
Бях на първия концерт, в долната част на сектор С. Звукът беше пълна отврат, от това което съм слушал на живо може би само Yngwie Malmsteen в зала Универсиада и Under The Rainbow в Каварна го бият по отвратност.
След концерта много хора твърдяха, цхе се чувало прекрасно. Или са глухари, които се радват на всяакаква гюрултия, или акустиката на тази помийна яма е тотално сбъркана и на места се чува добре, на други - не.
Сега - за репертоара. Концерт на Аксепт, ама половината парчета - инструментали от соловите албуми на китариста им. 15-20 минути след началото на концерта се чудех дали изобщо ще има нещо с вокал, или ще жулят само инструментали.
Аранжиментите на инструменталите - ОК; Хофман се е постарал . Тези на вокалните парчета - пълна скръб. Същото като без оркестър, симфониците само скрибуцат в такт и засират и без това засрания звук.
Като цяло - голямо нещастие.
Христо
17.06.2019 17:34:20
+ 1 – 0
Има го този момент с озвучаването на Античния театър в Пловдив ,но не можеш да наречеш Античния театър “ тази помийна яма“ .Едва ли римляните когато са го построили през 90-те години на I век сл. Хр., са имали предвид, че през 21 век ще се изнасят рок концерти.За това, че по средата на долните редове не се чува добре имат вина озвучителите на концертите. За да чуваш добре си взимай места по близо до озвучителите които са по назад.
Kuzman
22.05.2019 16:14:23
отговори
+ 27 – 2
Бях на съботния концерт. Перфектен звук, перфектно изпълнени парчета, чудесен баланс между класическа музика и парчета на Аксепт, чудесен симфоничен оркестър и много свеж диригент. Перфектно сценично поведение, закачки с публиката в сектор А, където бях. И Волф и Торнило идваха постоянно там, намигаха, правеха знаци, всички им ставаха на крака, когато дойдеха. Торнило изпи поне 3 каменици - кен по време на концерта. Държеше си биричката на подиума на барабаниста вляво на сцената където беше сектор А и току на всяко соло идваше да си пийва и вдигаше по едно наздраве към публиката. А мексиканската вълна преди да започне концерта, в която накрая се включи и оркестъра... Направо чудесно настроение и атмосфера. Чакам ДВД-то да си го слушам с кеф, да го покажа на жената, щото тя не идва с мен тоя път - беше в Германия и много съжалява..., пък ако имам късмет може и да се видя някъде из публиката увековечен в официално ДВД на Аксепт. Изключително съм доволен. Това ще бъде една от перлите в тазгодишната богата концертна програма в България. Обичам да ходя на концерти в Пловдив, особено в античния театър. Този ми е 7-ми или 8-ми концерт там. Ходя почти всяка година на каквото има/е, за предпочитане е рок и метъл/ само заради атмосферата и културната публика. След месец отново съм в античния на Дед Кен Денс, а два дни преди това - на Дистърбд на Хилса. Пловдив чакай ме! Обичам този град! P.S. Писал съм и друг път - от Велико Търново съм. И там има дух, атмосфера и култура, ама Пловдив е първа класа! Да не се сърдят софиянци, бургазлии, русенци и варненци..., пък и търновци. Просто градът живее, диша, случват се неща. Извинявам се дългия пост и че смесих темите за концерта и града, но смятам че те са неразривно свързани...
Real ACCEPT / Udo fan !
21.05.2019 23:44:02
отговори
+ 19 – 7
ACCEPT ? Wolf е музиката , Udo е гласът !
Любимата ми група е ACCEPT .
Харесвам периода с Udo , защото той е
истинският глас и основател на ACCEPT .
Всеки истински фен на ACCEPT знае истината за
раздялата с Udo . Естествено последвах гласът на Udo
и новата му група U.D.O. Същевременно , не загърбих
новият ACCEPT с различните му нови вокалисти и
музикални залитания .
Wolf Hoffmann е любимият ми китарист !
Peter Baltes е любимият ми басист !
Двамата са главните композитори на
музиката на ACCEPT .
Mark Tornilo е добър вокалист и добре
пасна в новият реюниън на ACCEPT .
Но моето лично мнение , че се мъчи
и не му достига гласът , когато се
опитва да пее на живо класиките от
времето на Udo ! Имат 4 албума с Mark ,
нека наблягат на тях .
Гледах запис ( за което искрено благодаря
на човека , направил това за нас ) на
концерта от първата вечер в Пловдив .
Wolf доказа , че е виртуоз , силно повлиян
от класическата музика . Заради него и аз се
докоснах до класиката и съм му благодарен .
Но както споменах , не мога да приема Mark
и кавърите му на песните , които не са
от неговото творчество . Затова , докато той е
в ACCEPT , няма да отида да ги гледам на живо .
А и Peter Baltes напусна и ето още една основателна
причина .
Да е жив и здрав Udo , ще съм на всеки негов
концерт , както винаги до сега .
Всеки човек е фен на любимата си музика , но
трябва да уважава избора и на другите хора ,
без да ги съди за това !
ACCEPT ? : Wolf е музиката
21.05.2019 22:32:35
отговори
+ 2 – 7
Любимата ми група е ACCEPT .
Харесвам периода с Udo , защото той е
истинският глас и основател на ACCEPT .
Няма нужда да
Гледах
анти-терлик
20.05.2019 12:01:21
отговори
+ 20 – 5
Може би съм част от малцинството, но Аксепт ми допадат повече със симфоничен оркестър. И Металика, след като се продадоха, ако си бяха задържали симфоничния оркестър, вместо да забиват кавъри и ню-метъл, щяха да са по-добре според мен. На Хелоуин също много им върви да свирят с оркестър. За Меноуор да не говорим - "Gods of War" е един от най-епичните албуми, които притежавам. На Мейдън би им подхождало, ако и те смесят класическа музика с хеви метъл! Ако великите композитори живяха в наши дни, щяха метъл да творят. Един от най-уникалните концерти, на които съм присъствал! Волф е гений!
Сокол
20.05.2019 08:05:43
отговори
+ 17 – 4
Невероятен концерт! Солата не се чуваха добре в началото, по някое време и гласа на Торнило, но въпреки това - страхотно шоу!
dc cooper
19.05.2019 14:06:06
отговори
+ 16 – 31
УНИКАЛЕН звук . Пиршество на метъла И класиката ! ......НО.....ВЪРНЕТЕ ,УДОооооо !!!
ориентиран с граната
19.05.2019 13:08:15
отговори
+ 28 – 6
Толкова ли беше трудно огранизаторите да сложат упътващи табели за секторите? Висяхме половин час на една от опашките и като ни дойде реда, ни заявиха че сме за другия пропуск.. айде и там още 20 минути. И проверявайте хората както си трябва. Организация 0 - 10, концерт 10 - 10.
Andi
19.05.2019 11:59:23
отговори
+ 32 – 9
Волфман е БОГ !!! Най-великикият концерт на който съм бил ! Уникална атмосфера, енергия, днук, изпълнение !!!!!!!
Дъртия
19.05.2019 10:58:45
отговори
+ 21 – 11
Чудесно шоу, кой каквото и да разправя. Организация на ниво. Добър баланс между класика и песни на аксепт. Прекрасно настроение. Велика вечер. Чакам dvd-то.
WeRock.bg не носи отговорност за мненията към новините на този сайт.
Забранено е: писането на български език с букви от латинската азбука; писането на коментари, съдържащи груби обидни изрази, независимо срещу кого са насочени; писането на коментари от един и същи потребител, но с различни имена с цел манипулация; писането на конфликтни, провокативни, нецензурни и др. подобни коментари; писането на коментари, представляващи явна или скрита реклама.
WeRock.bg си запазва правото да заличава и всякакви други коментари, които прецени като некоректни или ненужни.
ВАЖНО: Коментарите НЕ са начин за контакт с WeRock.bg. Ако имате въпроси към нас, пишете на имейл адресите, посочени в "Контакти".