BRUCE DICKINSON - "The Best of"
2001, Sanctuary

Далеч по-интересен (и ценен) е вторият диск. Той се състои само от трудно намираеми песни, разпилени като бонуси или "B"-страни на сингли за далечни географски или икономически ширини. Началото му се поставя от оригиналната версия на "Bring Your Daughter… to the Slaughter", както си е била замислена от Bruce и преди Steve Harris мазно да я открадне и превърне в Maiden хит. В този си вид тя присъства в саундтрака на филма “Кошмари на улица Елм 5” и звучи забележимо по-поп и хорово, отколкото познатият от албума "No Prayer for the Dying" вариант. Следват я баладичната "Darkness Be My Friend" и "Wicker Man" (нямаща нищо общо с едноименния Maiden хит от последния им студиен албум) и "Real World" – среднотемпова здрава композиция в духа на "Accident of Birth". После е "Acoustic Song" – една от най-прочувствените и лирични песни, писани някога от гърлото на Maiden. "No Way Out… Continued" е с нестандартно и оригинално звучене, обилни клавири и определено представлява един от гвоздеите на албума. "Midnight Jam" е среднощна психария а ла Led Zeppelin, а готик версията на гениалната "Man of Sorrows" (посветена на Алистър Кроули) е станала не особено сполучлива. Ред е на "Ballad of Mutt" – мръснишки ритъм енд блус, с който познавачите на Maiden добре знаят, че Bruce се справя прекрасно; "Re-Entry" – акустична хипария, гарнирана с фолк мотиви. Стигаме до една от най-любопитните песни в подборката – лаконично озаглавената "I’m in a Band with an Italian Drummer", едно от най-идиотските, щури и гениални парчета на Bruce Dickinson, напомнящо за творчеството както на Frank Zappa, така и на неповторимата английска комична трупа Монти Пайтън, на която Bruce е голям фен. Дискът завършва с лайв версия на "Jerusalem" от 1998-а и най-силната изненада – първата (!) песен, записана някога от Bruce Dickinson, носеща името "Dracula", където той пее ту фалшиво, ту не, като типичен тийнейджър, тепърва прохождащ в музиката.










Maldoror