CHILDREN OF BODOM - "Skeletons in the Closet"
2009, Spinefarm Records
Children of Bodom са отворили килера и от вътре се е изсипал цял куп кокали. И как може да е иначе, след като техният неотменен символ (Косача) вече 12 години размахва наточеното си сечиво от обложките на финландския квинтет. Е, този диск свидетелства, че из костите са се въргаляли и някои ценни бижута. Идеята на "Skeletons in the Closet" е да окомплектова на едно място всички онези кавър-версии, които "Децата" са изкарвали като бонуси към разни специални издания, EP-та и сингли. Така че повечето от материала, който ще чуете тук, не е нов, но Alexi Laiho и компания все пак са добавили три свежи като четиридесетдневен труп (на фона на останалите анатомични остатъци) преработки - "Hell Is for Children" (на рок-дамата Pat Benatar), "Antisocial" (на Trust, но по-позната от албума на Anthrax "State of Euphoria") и "War Inside My Head" (по Suicidal Tendencies).
Всъщност ако направим една бърза извадка на стиловата принадлежност на оригиналите, ще видим, че генетичният материал е доста богат и минава през поп, кънтри, хард рок, глем, хеви метъл, хардкор, траш... Безспорната сила на Children of Bodom обаче е именно в това, че независимо дали дисектират Ramones, Kenny Rogers, Billy Idol, Slayer или Sepultura, те винаги успяват по непогрешим начин да се намъкнат в кожата на съответната банда и да я раздърпат както само те си могат. Характерните вокали на Alexi, специфичният ударен клавирен тон, високите скорости по грифа, хоровите подвиквания - все хирургически инструменти, които в комбинация трудно бихте могли да сбъркате или припознаете. Всичко това е използвано, за да се направи един малък Франкенщайн от органи, взети назаем. Тези от вас, които са по-запознати с творчеството на финландците, предполагам, ще забележат, че в подборката липсват някои попадения, между които и чудесната версия на "Shot in the Dark" на Ozzy Osbourne (можете да я намерите в японското издание на "Follow the Reaper"). Тя спокойно би могла да се имплантира тук на мястото на някои изглеждащи излишни (поне за мен) парчета, като например "Looking at My Back Door" (в оригинал на Creedence Clearwater Revival). Но явно музикантите си харесват особено много въпросната разработка, тъй като избраха тъкмо нея, за да промотират настоящия диск и дори й заснеха заразително идиотско видео. За сметка на това обаче тук са всички останали лични любимци сред кавърите на Children of Bodom, като "Don’t Stop At the Top", "Bed of Nails", "Hellion" и "Aces High".
Като цяло "Skeletons in the Closet" показва, че петимата финландци се справят завидно добре по два важни параграфа, касаещи прочита на чуждо творчество: запазване на хващащата сила на оригинала и осъзнаване на границата между кавър и гавър. А притежанието му се оправдава, ако: 1) сте фен; 2) техния подход ви харесва или 3) просто мразите извънредно много Britney Spears и искате да си имате на дисков носител потъпкването на вселенския хит "Ooops!… I Did It Again". Последното е особено разбираемо, ха-ха-ха, упс!
Whiplash
Всъщност ако направим една бърза извадка на стиловата принадлежност на оригиналите, ще видим, че генетичният материал е доста богат и минава през поп, кънтри, хард рок, глем, хеви метъл, хардкор, траш... Безспорната сила на Children of Bodom обаче е именно в това, че независимо дали дисектират Ramones, Kenny Rogers, Billy Idol, Slayer или Sepultura, те винаги успяват по непогрешим начин да се намъкнат в кожата на съответната банда и да я раздърпат както само те си могат. Характерните вокали на Alexi, специфичният ударен клавирен тон, високите скорости по грифа, хоровите подвиквания - все хирургически инструменти, които в комбинация трудно бихте могли да сбъркате или припознаете. Всичко това е използвано, за да се направи един малък Франкенщайн от органи, взети назаем. Тези от вас, които са по-запознати с творчеството на финландците, предполагам, ще забележат, че в подборката липсват някои попадения, между които и чудесната версия на "Shot in the Dark" на Ozzy Osbourne (можете да я намерите в японското издание на "Follow the Reaper"). Тя спокойно би могла да се имплантира тук на мястото на някои изглеждащи излишни (поне за мен) парчета, като например "Looking at My Back Door" (в оригинал на Creedence Clearwater Revival). Но явно музикантите си харесват особено много въпросната разработка, тъй като избраха тъкмо нея, за да промотират настоящия диск и дори й заснеха заразително идиотско видео. За сметка на това обаче тук са всички останали лични любимци сред кавърите на Children of Bodom, като "Don’t Stop At the Top", "Bed of Nails", "Hellion" и "Aces High".
Като цяло "Skeletons in the Closet" показва, че петимата финландци се справят завидно добре по два важни параграфа, касаещи прочита на чуждо творчество: запазване на хващащата сила на оригинала и осъзнаване на границата между кавър и гавър. А притежанието му се оправдава, ако: 1) сте фен; 2) техния подход ви харесва или 3) просто мразите извънредно много Britney Spears и искате да си имате на дисков носител потъпкването на вселенския хит "Ooops!… I Did It Again". Последното е особено разбираемо, ха-ха-ха, упс!
Whiplash
Други ревюта на CHILDREN OF BODOM