HIGH ON FIRE - "De Vermis Mysteriis"
2012, eOne Music
High On Fire и преди, и сега спадат към категорията на стоунър дуума. Техният предводител, могъщият Matt Pike, закономерно се числи към нея още от паметните му години със Sleep. Докато той самият едва ли е против да бъде смятан за пламенен пропагандатор на марихуаната, докато скорошното връщане към култа Sleep предполага масова злоупотреба с билки, а слънцето на Юга и мъчителната дехидратация китаристът все още неутрализира със солидни количества бира и уиски, може би сега е времето да забравим (суб)жанровите класификации. Само за малко. Не дотам конкретна, но далеч по-подходяща за въздействието на High On Fire върху слушателя стои фразата "епичен метъл". Изписана с червено мастило и главни букви.
"De Vermis Mysteriis", шестият студиен албум на калифорнийското трио е концептуален опус, вдъхновен от уникалните срещи със свръхестественото в разказите на Хауърд Филипс Лъвкрафт. Тези разкази, обаче служат повече като извор на тайнствена сила, вдъхваща живот на главната история - за брата близнак на Иисус, който умира при раждането си. За да започне астрално пътешествие… Така поднесено, "De Vermis Mysteriis" те изважда много далеч от реалния свят, като през цялото време атакува съзнанието ти с рифове-кинжали и рифове-каменни блокове. С две думи - албумът е и остър, и масивен.
Макар и да не е изненада, че "Serums of Liao" прилича повече на брутална физическа саморазправа, отколкото на песен (High On Fire винаги са знаели как се отваря албум), липсва адекватна подготовка за посрещане на такова аудио кроше. Без значение от степента на издръжливост, и най-яките физически са сломени след няколко бързи откоса на Des Kensel; веднага когато влиза Pike със своята китара. И битката започва. Без изглед нито за край, нито за оцеляване, ако все пак се стигне до такъв. "De Vermis Mysteriis" е концентриран и разнообразен по отношение на темпото. Откровено бърза песен за стандартите на High On Fire - "Fertile Green" намира своята противоположност в "Madness of an Architect", която звучи като Electric Wizard от ерата "Let Us Pray". Интензивната ритъм секция в "Spiritual Rites" сякаш се вихри около електрическите струни, без да спира до самия край. Като торнадо. Една от причините да наречем High On Fire "епични" е "King of Days", най-великата песен, която някога са писали. Тук Matt Pike изсвирва превъзходно соло, изпълнено с драматизъм и сила.
"De Vermis Mysteriis" е грозд от рифове - едри и сочни, тежки рифове. Не е пресилено да се каже, че албумът е и шедьовър на брилянтния продуцент и китарист на Converge, Kurt Ballou, чиято работа по звука е свършена така, че днес "Snakes For the Divine" (2010) може да бъде сбъркан за дебют на High On Fire. Разликата между двата записа наистина е огромна. От друга страна "De Vermis Mysteriis" е твърде шлифован, поради което колосалният риф на Pike не става необуздан, какъвто е в "Death is This Communion" (2007). С изключение на, а може би точно поради това "De Vermis Mysteriis" е най-завършеният албум на бандата - постижение, което неминуемо ще бъде отбелязано в много годишни класации и много тежки вечери. Един от високите върхове в "Свещената планина".. на High On Fire.
Shub-Niggurath
"De Vermis Mysteriis", шестият студиен албум на калифорнийското трио е концептуален опус, вдъхновен от уникалните срещи със свръхестественото в разказите на Хауърд Филипс Лъвкрафт. Тези разкази, обаче служат повече като извор на тайнствена сила, вдъхваща живот на главната история - за брата близнак на Иисус, който умира при раждането си. За да започне астрално пътешествие… Така поднесено, "De Vermis Mysteriis" те изважда много далеч от реалния свят, като през цялото време атакува съзнанието ти с рифове-кинжали и рифове-каменни блокове. С две думи - албумът е и остър, и масивен.
Макар и да не е изненада, че "Serums of Liao" прилича повече на брутална физическа саморазправа, отколкото на песен (High On Fire винаги са знаели как се отваря албум), липсва адекватна подготовка за посрещане на такова аудио кроше. Без значение от степента на издръжливост, и най-яките физически са сломени след няколко бързи откоса на Des Kensel; веднага когато влиза Pike със своята китара. И битката започва. Без изглед нито за край, нито за оцеляване, ако все пак се стигне до такъв. "De Vermis Mysteriis" е концентриран и разнообразен по отношение на темпото. Откровено бърза песен за стандартите на High On Fire - "Fertile Green" намира своята противоположност в "Madness of an Architect", която звучи като Electric Wizard от ерата "Let Us Pray". Интензивната ритъм секция в "Spiritual Rites" сякаш се вихри около електрическите струни, без да спира до самия край. Като торнадо. Една от причините да наречем High On Fire "епични" е "King of Days", най-великата песен, която някога са писали. Тук Matt Pike изсвирва превъзходно соло, изпълнено с драматизъм и сила.
"De Vermis Mysteriis" е грозд от рифове - едри и сочни, тежки рифове. Не е пресилено да се каже, че албумът е и шедьовър на брилянтния продуцент и китарист на Converge, Kurt Ballou, чиято работа по звука е свършена така, че днес "Snakes For the Divine" (2010) може да бъде сбъркан за дебют на High On Fire. Разликата между двата записа наистина е огромна. От друга страна "De Vermis Mysteriis" е твърде шлифован, поради което колосалният риф на Pike не става необуздан, какъвто е в "Death is This Communion" (2007). С изключение на, а може би точно поради това "De Vermis Mysteriis" е най-завършеният албум на бандата - постижение, което неминуемо ще бъде отбелязано в много годишни класации и много тежки вечери. Един от високите върхове в "Свещената планина".. на High On Fire.
Shub-Niggurath