LEAVES' EYES - "Symphonies of the Night"

2013, Napalm Records/Wizard

Ако проследим историята на Leaves' Eyes, ще видим едно плавно развитие във възходяща посока на качеството и оригиналността на албумите на групата. Тази тенденция е особено изразена чрез решителния скок в нивото между "Njord" и "Meredead". Докато "Njord" все още плаща данък на средняшкото звучене, то в "Meredead" вече се забелязва акцентирано внимание към детайлите. Новото издание на Leaves' Eyes "Symphonies of the Night" поддържа описаната насока, освен това преодолява и една особеност - че гласовете на партньорите в живота Alexander Krull и Liv Kristine не влизат винаги в благозвучно хармония. В настоящата творба съпрузите пеят минимално в дует, а когато това се случва, ревовете на Alexander се чуват като далечен фон, избягвайки колизията с нежните трели на съпругата му. Вокалите им обаче често се редуват или "гонят", с което постигат силно въздействие и контраст. Определено достойнство на албума е и ясната, стегната концепция. Макар че не е концептуален, между песните върви непрекъсната смислова нишка, която не допуска разводняване. Около половината от песните в албума са посветени на жени – исторически личности или литературни героини.

   Първото парче "Hell to the Heavens" започва напрегнато и интригуващо и дори градира напрежението в развитие. "Fading Earth" напомня по звучене на ранните албуми на Nightwish или последния албум на Xandria. "Maid of Lorraine" е посветено на Жана д'Арк и започва с нежни фолклорни мотиви, които се подемат от Liv Kristine. Противопоставят им се ревовете на хер Krull като диалог на Девицата от Лотарингия с нейния инквизитор. "Galswintha" започва с отсечен барабанен ритъм, преминаващ отново във фолклорна мелодия, но този път тайнствена и зловеща, защото песента разказва за нещастната съдба на младата франкска кралица Галсвинта, удушена от съпруга си. Едноименното с албума парче "Symphony of the Night" е богата композиция с мощно, убедително звучене. В "Saint Cecelia" ангелският глас на Liv Kristine идва сякаш от небесата в прослава на покровителката на църковната музика, главна героиня на песента. По-тежкото и сурово "Hymn to the Lone Sands" приземява след докосването до божествените селения, а "Angel and the Ghost" внася мистична нотка преди поредната разходка из средновековната история на Европа с близо осемминутната песен "Eleonore de Provence". Лиричната "Nightshade" е глътка въздух и своеобразен преход към тъжната история на шекспировата героиня Офелия. "Ophelia" е много плътна и въздействаща композиция и се явява финално парче в обикновеното издание на албума. В диджипак варианта на творбата са включени два бонустрака - "Eileen's Ardency", където Liv Kristine пее в дует със сестра си Carmen Elise Espenaes (Midnattsol, Savn), и кавърът на Depeche Mode "One Caress".

   Leaves' Eyes, заедно с Atrocity, ще гостуват за втори път в България и за първи в София на 27 октомври.


11111111xo

HeathenHeart




 Други ревюта на LEAVES' EYES