LOSTPROPHETS - "The Betrayed"
2010, Visible Noise

Винаги съм се питал коя от всичките националности по света има най-специфичен музикален оттенък. Предполагам, няма да се изненадате, когато разберете, че нито перфекционизмът на американците, нито философията на повечето европейски страни могат да се сравняват с безпощадната красота и атмосфера, която ни даряват представителите на Обединеното кралство.
Момчетата (до голяма степен вече мъже) от Lostprophets са от тази плеяда британски групи, които са способни да ни представят с математически уравнения от ноти величието и магията на отразяващия слънцето океан, завладяващия мирис на природата или каквито и да е други привидно невъзможни за описване абстрактни неща.
Но те не винаги са използвали тази си способност за пресъздаване на ефирност. В дебютния им "The Fake Sound Of Progress" станахме свидетели на представата на няколко младежи за днешния свят, а последвалият го комерсиален пробив със "Start Something" ни показваше желанието им за промяна. Ако пък стиловия завой в бляскавия "Liberation Transmission" ни представяше с британски афинитет неволите, дребните проблеми, щастието, обезнадеждеността, вълнението, които заливат младежите в подготовката преди петъчното излизане, то определено можем да приемем "The Betrayed" като самотната вечерна разходка в дъжда, отраженията на уличните лампи в мократа пътна настилка, свежия аромат и другите заобикалящи ни пейзажи, които съпътстват горчилката от преживените конфликти и неприятния развой на нещата в съзнанието ни.
Да, "The Betrayed" е мрачен албум. Това заключение не е просто от хвърления поглед на обложката на новия продукт, нито обосновавано на дадените от бандата изявления. Говорим за ясно изразения променен светоглед на фронтмена Ian Watkins, който този път не е ограничил замисъла на лириките си само до романтични излияния. В "The Betrayed" ще видим нови идейни неща като политическа критика (още в началната "Dstryr and Dstryr") и апокалиптични замисли ("It's not the end of the world but I can see it from here") или можем да се насладим на типичен английски черен хумор ("For He's A Jolly Good Fellon"). Въобще, цялата концепция е преосмислена, към по-атмосферични и цинични слова, което е голям плюс и отличителна черта в творчеството на Lee Gaze, Mike Lewis, Stuart Richardson, Luke Johnson, Jamie Oliver и споменатия вече мистър Watkins. Разбира се, те не са заринали лиричната си природа, и отново се разписват с познатите ни до болка терзания и вкус. Прекрасната и величествена "A Better Nothing" и закриващия умопомрачаващо емоционален епос "The Light that Burns Twice as Bright" са само една част от песните в тази категория, присъстващи тук.
Какво да чакаме от музиката? Мислите ли, че можем да очакваме друг резултат, освен перфектния, при група, която си позволява закъснение от 4 години за изкарване на нов албум? Kоято записва цял материал и в последствие го захвърля и започва всичко от начало, и всичко това само заради наличието на реална оценка, относно творчеството им? Правилно, няма недоволни в тази сфера. Въпреки сравнително дългата продължителност на албума, той няма да ви дотегне и за секунда. Разноликите песни, акцентиращи върху различни мотиви спокойно се сливат в една цяла история, за което помага факта, че епилогът на всяка композиция се явява интерлюдия за следващата. Настроенията условно могат да се разделят на две фази, като в първата част на албума критиката и впечатленията ще бъдат пресъздадени чрез пънкарливия характер на песните и отявлените рифове, заедно с постоянната ритмичност и динамика. Втората, вглъбена част се явява скритото съкровище на този продукт, в която ще се убедим защо бандата от Понтиприд е толкова уважавана от меломани, причисляващи се към всяка категория. Нямам предвид главоломна бързина по грифа, постоянна смяна на темпото и подобни неща. Ще чуете опростена музика, но възможно най-подходящата и съобразена с цялостната концепция на албума. Подчертаваща щрихите и контурите на възприятията ни с изтънчен вкус и нежна атмосферичност. Винаги съм се удивявал на способността на Lostprophets да използват до пет различни мелодии и мотиви в една песен (за справка - "Dirty Little Heart", "Darkest Blue"). Този факт помага изключително много да разберем думите и желанията, целта на тези композиции, придавайки ни всеки възможен аспект на посланията по възможно най-подобаващ начин. Всичко завършва със скрит трак, който представлява просто електронни пейзажи, които играят ролята на финални филмови кредити. Време, когато премисляш и се удивляваш от чутото и преживяното.
Прекрасен запис, мога да заявя с чиста съвест, за финал. Ще си позволя да ви посъветвам нещо. Внимавайте с този албум, защото не само, че няма да можете да го спрете след първото прослушване, а няма да ви омръзне и след 40 завъртания. Това е то, класата...










Davidian
Други ревюта на LOSTPROPHETS