ORIGIN - "Omnipresent"
2014, Agonia Records
Ние от WeRock.bg всъщност много обичаме по-слабите албуми. Фактът, че те обикновено са силно объркани и злочести творби, твърде кратки или протяжни, и задължително зле записани, ги прави неподлежащи на внимателно и старателно изслушване. Това ни позволява да разчупим формата на ревюто, да си поиграем с критериите за оценка и добронамерено да размахаме пръст срещу някоя яка банда - като Origin.
Щатските царе на техничния дет метъл неведнъж са доказвали, че си разбират от занаята и са амбициозна група с навика да провокира и оправдава високи очаквания. Но за беда, новият им албум "Omnipresent" е направо "Omni-absent". И, за да съставим нещо наподобяващо рецензия, а не инквизиция, решихме просто да коментираме по-любопитните моменти в песните - доколкото може да се говори за такива в това абстрактно недоносче.
1. "All Things Dead": 0:35 - Хм, абе това да не са Cryptopsy? 1:35 - Абе, да не би Cryptopsy сега да са роботи?! 2:00 - John Longstreth, този Chuck Norris на барабаните, блъска с такива обороти, че cCubase" не смогва и няколко удари от прехода му се губят. 3:00 - Иначе, нищо интересно дотук. 3:36 - Парчето завършва плавно като ТИР, внезапно набил спирачки пред каруца.
2. "Thrall:Fulcrum:Apex": 0:00 - Какво:значи:заглавието? 0:26 - Брейкдаунът е толкова пантераджийски, че всеки момент очаквамe включване от Васко от Odd Crew. 1:08 - Край! Napalm Death се обаждат да поздравят Origin за дължината на парчето, но любезно им напомнят кой държи рекорда "Гинес" за "You Suffer". Васко не се е обаждал.
3. "Permanence": 0:10 - Paul Ryan (китара, вокали) се упражнява в свирене на умалени тризвучия, разложени на арпежи. Удава му се. 0:15 - Останалите започват да му пригласят от скука. 0:54 - Упражнението писва на всички, освен на групата. 1:00 - Jeff Loomis се обажда да поздрави Paul Ryan за умалените арпежи, съставляващи 70% от солата му след "Dreaming Neon Black". Paul Ryan отива да си смени гащите.
4. "Manifest Desolate": 0:39 - Това вече прилича на песен, но уви, не може да се мери с новия Enthrallment. 1:08 - Не може да се мери и със стария Enthrallment. 1:16 - Стоп! Изключително коварен риф! 1:37 - Най-после и един нормален ритъм! 1:55 - Приличен брейкдаун, но не като онези в новия Sinister. 2:30 - Виж ти, започва нова песен - малко като "Holy Wars/The Punishment Due", но без испанска китара. 2:50 - Рифчетата са приятно Gorguts 3:10 - Приличен брейкдаун, но такива сме ги слушали доста. 4:16 - Добър завършек, но не разбрахме дали е към първата или втората песен. Карай!
5. "The Absurdity Of What I Am": 0:10 - Страхотно интро! 0:40 - Nile слушат и се чудят дали ще успеят да смогнат на това темпо в следващия си албум. 1:00 - Вече сме почти на половината - парчето не е особено оригинално, но пък е дет метъл до дупка! 1:30 - Корав риф, доста добре! 1:50 - Бандата доразвива коравия риф. Най-после долавяме капчица внимание при композирането. 2:41 - Очакван и логичен завършек.
6. "Source Of Icon O": 0:10 - Интро, съставено от Obituary-рифове върху бластбийтове. Бива! 0:30 - Рифовете още не са сменили, което е нетипично за Origin. 0:50 - John McEntee слуша този риф и кима одобрително. 1:05 - Олдскул брейкдаун! Доста добре, но ако може John Longstreth да не бичи кардани нонстоп, вместо да следва ритъма. 1:59 - Нищо интересно дотук. 2:01 - Парчето свършва внезапно, което е евтин номер!
7. "Continuum": 0:00-1:53 - Paul Ryan се прави на Tony MacAlpine. Не става много ясно какъв е приносът на това лирично отклонение към албума, освен да разреши две минути пиш-пауза за другите от групата.
8. "Unattainable Zero": 0:20 - Здрав US дет метъл риф! 1:27 - Paul Ryan вкарва мелодични линии, имаме напредък. 1:40 John Longstreth едва сега се сеща да смени ритъма. 2:05 Мелодични рифове върху бластбийтове в най-добрите съвременни щатски традиции, копиращи шведските традиции. 2:50 Paul Ryan се прави на Yngwie Malmsteen. 3:35 - Започва тромава и насечена секция, която внася разнообразие в торнадото от безпризорни кардани и арпежи. Звучи малко като Korn през 1994-а, но се приема добре.
9. "Redistribution Of Filth": 1:36 - Дотук имаме страхотна бичкия на ранните Obituary, само дето слушаме Origin! 1:40 - John Longstreth отново вади бластбийтовете и ни напомня, че слушаме Origin. Но самият той все още си въобразява, че свири с Gorguts. 2:15 - Започва разкъртващ брейкдаун, точно като от доброто старо време! 2:25 - Брейкдаунът беше толкова хубав и толкова кратък. 10 секунди?! WTF! 2:53 - Връщаме се там, откъдето започнахме. 3:12 - John Longstreth пак настъпва карданите, защото не би си простил, ако някоя от песните не завършва с бързи удари. 3:23 - Край. Дослуша ни се Obituary.
10. "Obsolescence": 0:10 - Синтезатори-и-и! 0:34 - Бандата начева яко инструментално интро. 0:48 - Paul Ryan свири соло тип "Принца на Персия". Jason Keyser (вокали) пуши отвън.
11. "Malthusian Collapse: 0:01 - Става ясно, че "Obsolescence" е интрото към това парче. 0:30 - Става ясно, че това парче е най-якото в албума! 1:06 - Страхотни насечени китари! 1:34 - Истински дет метъл, по дяволите! Какво пречеше на Origin да направят всички песни като тази??? 2:02 - Нова почит към Obituary. Ех, тези Obitary! 2:21 - Тотална анихилация. Евала, Origin, дайте още! 2:47 - Диалог между китарите, последван от убийствен брейкдаун, излязъл сякаш от "Retribution" на Malevolent Creation. Аааарррггх! 4:11 - Край. Пускаме си парчето отново. И отново.
12. "The Indiscriminate": 0:10 - Бавно, вглъбено, "trve kvlt" интро. 0:37 - Origin внезапно ги избива на блек метъл. Неоригинално, но не е зле. 1:06 - Тази секция е тотален Mayhem. Олдскул феновете скръстват ръце и гледат надолу в екстаз. 1:44 - Още един от страхотно-извратените рифове на Paul Ryan, които са крайно недостатъчни в този албум. 2:30 John Longstreth спира да свири бластове за няколко секунди, но се усеща, и бързо наваксва. 2:49 - Още една от китарните изненади на Paul Ryan. Осъзнаваме, че Paul Ryan звучи най-добре, когато се преструва на Paul Ryan. 3:50 - Смразяващ ужас, претворен чрез дращене на перо по струните. 4:23 - Край. Просто така.
Заключение ли? "Omnipresent" категорично е най-слабият Origin, издаван някога. В по-голямата си част това е пълна бъркотия, в която спонтанността е просто немарливост, а хаотичността е чиста безразборност. Албумът е направен "през пръсти", може би без особено желание, и определено без претенции. За това говорят съшитите с бели конци песни, безсмислените пълнежи с китарни упражнения, и мърлявият звук.
И все пак бъркотията, наречена "Omnipresent", си има чар. Има две песни, които измитат пода с всички! Има и доста добър трибют към Obituary. Може би заменянето на оригинални идеи с "намигвания" към звученето на 90-арските банди е по-добрият вариант, отколкото да слушаме вели творчески напъни. Също така, на някои фенове сигурно ще им допадне откровено грайнд-подхода на Origin към музиката - все пак това е нещо различно за група, която досега се е стремила към полирано звучене.
Но като цяло "Omnipresent" е нарицателно за кофти албум. Бройте го към разочарованията за тази година и просто си пуснете някое от предишните доста добри неща на Origin, за да си върнете респекта към групата.
Nespithe
Щатските царе на техничния дет метъл неведнъж са доказвали, че си разбират от занаята и са амбициозна група с навика да провокира и оправдава високи очаквания. Но за беда, новият им албум "Omnipresent" е направо "Omni-absent". И, за да съставим нещо наподобяващо рецензия, а не инквизиция, решихме просто да коментираме по-любопитните моменти в песните - доколкото може да се говори за такива в това абстрактно недоносче.
1. "All Things Dead": 0:35 - Хм, абе това да не са Cryptopsy? 1:35 - Абе, да не би Cryptopsy сега да са роботи?! 2:00 - John Longstreth, този Chuck Norris на барабаните, блъска с такива обороти, че cCubase" не смогва и няколко удари от прехода му се губят. 3:00 - Иначе, нищо интересно дотук. 3:36 - Парчето завършва плавно като ТИР, внезапно набил спирачки пред каруца.
2. "Thrall:Fulcrum:Apex": 0:00 - Какво:значи:заглавието? 0:26 - Брейкдаунът е толкова пантераджийски, че всеки момент очаквамe включване от Васко от Odd Crew. 1:08 - Край! Napalm Death се обаждат да поздравят Origin за дължината на парчето, но любезно им напомнят кой държи рекорда "Гинес" за "You Suffer". Васко не се е обаждал.
3. "Permanence": 0:10 - Paul Ryan (китара, вокали) се упражнява в свирене на умалени тризвучия, разложени на арпежи. Удава му се. 0:15 - Останалите започват да му пригласят от скука. 0:54 - Упражнението писва на всички, освен на групата. 1:00 - Jeff Loomis се обажда да поздрави Paul Ryan за умалените арпежи, съставляващи 70% от солата му след "Dreaming Neon Black". Paul Ryan отива да си смени гащите.
4. "Manifest Desolate": 0:39 - Това вече прилича на песен, но уви, не може да се мери с новия Enthrallment. 1:08 - Не може да се мери и със стария Enthrallment. 1:16 - Стоп! Изключително коварен риф! 1:37 - Най-после и един нормален ритъм! 1:55 - Приличен брейкдаун, но не като онези в новия Sinister. 2:30 - Виж ти, започва нова песен - малко като "Holy Wars/The Punishment Due", но без испанска китара. 2:50 - Рифчетата са приятно Gorguts 3:10 - Приличен брейкдаун, но такива сме ги слушали доста. 4:16 - Добър завършек, но не разбрахме дали е към първата или втората песен. Карай!
5. "The Absurdity Of What I Am": 0:10 - Страхотно интро! 0:40 - Nile слушат и се чудят дали ще успеят да смогнат на това темпо в следващия си албум. 1:00 - Вече сме почти на половината - парчето не е особено оригинално, но пък е дет метъл до дупка! 1:30 - Корав риф, доста добре! 1:50 - Бандата доразвива коравия риф. Най-после долавяме капчица внимание при композирането. 2:41 - Очакван и логичен завършек.
6. "Source Of Icon O": 0:10 - Интро, съставено от Obituary-рифове върху бластбийтове. Бива! 0:30 - Рифовете още не са сменили, което е нетипично за Origin. 0:50 - John McEntee слуша този риф и кима одобрително. 1:05 - Олдскул брейкдаун! Доста добре, но ако може John Longstreth да не бичи кардани нонстоп, вместо да следва ритъма. 1:59 - Нищо интересно дотук. 2:01 - Парчето свършва внезапно, което е евтин номер!
7. "Continuum": 0:00-1:53 - Paul Ryan се прави на Tony MacAlpine. Не става много ясно какъв е приносът на това лирично отклонение към албума, освен да разреши две минути пиш-пауза за другите от групата.
8. "Unattainable Zero": 0:20 - Здрав US дет метъл риф! 1:27 - Paul Ryan вкарва мелодични линии, имаме напредък. 1:40 John Longstreth едва сега се сеща да смени ритъма. 2:05 Мелодични рифове върху бластбийтове в най-добрите съвременни щатски традиции, копиращи шведските традиции. 2:50 Paul Ryan се прави на Yngwie Malmsteen. 3:35 - Започва тромава и насечена секция, която внася разнообразие в торнадото от безпризорни кардани и арпежи. Звучи малко като Korn през 1994-а, но се приема добре.
9. "Redistribution Of Filth": 1:36 - Дотук имаме страхотна бичкия на ранните Obituary, само дето слушаме Origin! 1:40 - John Longstreth отново вади бластбийтовете и ни напомня, че слушаме Origin. Но самият той все още си въобразява, че свири с Gorguts. 2:15 - Започва разкъртващ брейкдаун, точно като от доброто старо време! 2:25 - Брейкдаунът беше толкова хубав и толкова кратък. 10 секунди?! WTF! 2:53 - Връщаме се там, откъдето започнахме. 3:12 - John Longstreth пак настъпва карданите, защото не би си простил, ако някоя от песните не завършва с бързи удари. 3:23 - Край. Дослуша ни се Obituary.
10. "Obsolescence": 0:10 - Синтезатори-и-и! 0:34 - Бандата начева яко инструментално интро. 0:48 - Paul Ryan свири соло тип "Принца на Персия". Jason Keyser (вокали) пуши отвън.
11. "Malthusian Collapse: 0:01 - Става ясно, че "Obsolescence" е интрото към това парче. 0:30 - Става ясно, че това парче е най-якото в албума! 1:06 - Страхотни насечени китари! 1:34 - Истински дет метъл, по дяволите! Какво пречеше на Origin да направят всички песни като тази??? 2:02 - Нова почит към Obituary. Ех, тези Obitary! 2:21 - Тотална анихилация. Евала, Origin, дайте още! 2:47 - Диалог между китарите, последван от убийствен брейкдаун, излязъл сякаш от "Retribution" на Malevolent Creation. Аааарррггх! 4:11 - Край. Пускаме си парчето отново. И отново.
12. "The Indiscriminate": 0:10 - Бавно, вглъбено, "trve kvlt" интро. 0:37 - Origin внезапно ги избива на блек метъл. Неоригинално, но не е зле. 1:06 - Тази секция е тотален Mayhem. Олдскул феновете скръстват ръце и гледат надолу в екстаз. 1:44 - Още един от страхотно-извратените рифове на Paul Ryan, които са крайно недостатъчни в този албум. 2:30 John Longstreth спира да свири бластове за няколко секунди, но се усеща, и бързо наваксва. 2:49 - Още една от китарните изненади на Paul Ryan. Осъзнаваме, че Paul Ryan звучи най-добре, когато се преструва на Paul Ryan. 3:50 - Смразяващ ужас, претворен чрез дращене на перо по струните. 4:23 - Край. Просто така.
Заключение ли? "Omnipresent" категорично е най-слабият Origin, издаван някога. В по-голямата си част това е пълна бъркотия, в която спонтанността е просто немарливост, а хаотичността е чиста безразборност. Албумът е направен "през пръсти", може би без особено желание, и определено без претенции. За това говорят съшитите с бели конци песни, безсмислените пълнежи с китарни упражнения, и мърлявият звук.
И все пак бъркотията, наречена "Omnipresent", си има чар. Има две песни, които измитат пода с всички! Има и доста добър трибют към Obituary. Може би заменянето на оригинални идеи с "намигвания" към звученето на 90-арските банди е по-добрият вариант, отколкото да слушаме вели творчески напъни. Също така, на някои фенове сигурно ще им допадне откровено грайнд-подхода на Origin към музиката - все пак това е нещо различно за група, която досега се е стремила към полирано звучене.
Но като цяло "Omnipresent" е нарицателно за кофти албум. Бройте го към разочарованията за тази година и просто си пуснете някое от предишните доста добри неща на Origin, за да си върнете респекта към групата.
Nespithe