SIGH - "Scenes from Hell"
2010, The End Records

Уви, изключително интересните и новаторски за времето си хрумвания на идеолога Mirai Kawasima (вокали, клавир, оркестрации), подкрепен понастоящем от пищната кака Dr. Mikannibal, грижеща се за пищенето (с глас и тук-там със саксофон), басиста Satoshi Fujinami, китариста Shinichi Ishikawa и барабаниста Junichi Harashima, като че ли са останали в миналото, и то безвъзвратно. Няма ги бомбастичните симфонични вмешателства от "Scenario IV...", няма ги и седемдасетераските спейс/сайкъделик рок забежки от "Imaginary Sonicscape", нито дори NWOBHM-навежданията от "Gallows Gallery". Останали са само... 43 минути скорострелен и доста еднотипен блек метъл с неубедителни симфо-забежки и още по-неубедително качество на записа (въпреки факта, че мастерингът на новия диск на токийците е бил поверен на именития James Murphy, обезсмъртил пръстите си покрай шестструнните си задължения за Obituary, Death и Testament).
Нито коридонапомнящите тромпетни изблици в откриващата "Scenes from Hell" прелюдия "Prelude to the Oracle", подплатена и с някой и друг тромбонов зов, нито наченките на маршови оркестрации в двойката "L'art de Mourir" и "The Soul Grave", нито на места сякаш докоснатата от духа на Вивалди "Musica in Tempora Belli", нито "The Red Funeral", започваща с речитатив, издекламиран с непогрешимия акцент на живата легенда на британския авангардизъм David Tibet (Current 93, екс-Psychic TV), нито дори погребалният валсов такт на единствената донякъде открояваща се песен в албума - "The Summer Funeral", успяват да грабнат вниманието на непредубедения слушател. С три думи, две скоби и една точка - (почти) пълна скука.










Envy