TESTAMENT - "Brotherhood of the Snake"
2016, Nuclear Blast/Wizard
Има един банален въпрос, който често е задаван за Testament - защо не са част от Голяма четворка на американския траш? Недооценени ли са, не са ли достатъчно добри или обратното - прекалено добри са. Първите две със сигурност получават отрицателен отговор. Третото - оценката винаги е субективна, но някои техни творби твърдо са равностойни с направеното от набедените за най-големи. Едно е сигурно - Testament са самобитни, ярки и различни, следващи свои път и идеи с продукция винаги на много високо ниво. Те имат дълги паузи в творчеството си, но нямат големи спадове на качество и вдъхновение. Изявите им след тежкото боледуване на харизматичния фронтмен Chuck Billy са един от примерите на блестящо възраждане на група от класическите години на метъла. Може да бъде сравнено с реформирането на Accept с певеца Mark Tornillo. Всъщност и двете групи прилагат две много успешни формули - "старата песен на нов глас" и "разнообразие в рамките на стила".
Новият албум на Testament "Brotherhood of the Snake" не прави изключение относно следваните рецепти. Докато в предишната творба, "Dark Roots of Earth" (2012), бандата беше избрала като фокусна точка индианските корени на вокалиста си, сега акцентът пада върху конспиративните теории за палеоконтакт с извънземни цивилизации и легендите за древно тайно общество. В музикално отношение новият албум е малко повече траш, малко повече ръбат и нешлифован, което донякъде влиза в противоречие с мистичния си ореол, но удовлетворява очакванията към стила за мощ и сила.
Самите Testament представят "Brotherhood of the Snake" като "един вид концептуален албум". Всъщност той обединява поне три смислови линии, представени чрез преминаващите една в друга поне три части. Началото със заглавното парче, последвано от "The Pale King", "дава тон" за легендарно-конспиративната фабула. "Stronghold" вече внася характерните за групата социални послания, които достигат кулминацията във финалните песни от албума "Canna-Business" и "The Number Game". Умело използвайки силата на музиката, Testament предлагат тема за размисъл на слушателите - дали властимащите не натрапват тенденциозно конспиративните теории, за да отвличат хората от по-насъщните им проблеми.
В музикално отношение в първата част от албума преобладават композиции с повече разнообразни преходи - по темпо и звучене. С постепенното "втвърдяване на линията" започват да надделява плътното траш звучене, дори с някои дет елементи. Това е особено характерно за парчетата в средната част от албума, като "Centuries of Suffering" и "Black Jack", и предпоследното - "Canna-Business". Като противовес на трещящите барабани и гърлените вокали, китаристът Alex Skolnick вае шикозни, дистанцирани от общия грохот сола, като отглас от мистичното начало на творбата.
"Brotherhood of the Snake" е поредният много силен албум на групата и едни от най-добрите албуми на 2016 г. Може би малко отстъпва по проникновение и оригиналност на предшественика си "Dark Roots of Earth", но ще зарадва старите фенове, които следят бандата от самото ѝ създаване, като предлага известно връщане към корените на първичния суров траш.
HeathenHeart
Новият албум на Testament "Brotherhood of the Snake" не прави изключение относно следваните рецепти. Докато в предишната творба, "Dark Roots of Earth" (2012), бандата беше избрала като фокусна точка индианските корени на вокалиста си, сега акцентът пада върху конспиративните теории за палеоконтакт с извънземни цивилизации и легендите за древно тайно общество. В музикално отношение новият албум е малко повече траш, малко повече ръбат и нешлифован, което донякъде влиза в противоречие с мистичния си ореол, но удовлетворява очакванията към стила за мощ и сила.
Самите Testament представят "Brotherhood of the Snake" като "един вид концептуален албум". Всъщност той обединява поне три смислови линии, представени чрез преминаващите една в друга поне три части. Началото със заглавното парче, последвано от "The Pale King", "дава тон" за легендарно-конспиративната фабула. "Stronghold" вече внася характерните за групата социални послания, които достигат кулминацията във финалните песни от албума "Canna-Business" и "The Number Game". Умело използвайки силата на музиката, Testament предлагат тема за размисъл на слушателите - дали властимащите не натрапват тенденциозно конспиративните теории, за да отвличат хората от по-насъщните им проблеми.
В музикално отношение в първата част от албума преобладават композиции с повече разнообразни преходи - по темпо и звучене. С постепенното "втвърдяване на линията" започват да надделява плътното траш звучене, дори с някои дет елементи. Това е особено характерно за парчетата в средната част от албума, като "Centuries of Suffering" и "Black Jack", и предпоследното - "Canna-Business". Като противовес на трещящите барабани и гърлените вокали, китаристът Alex Skolnick вае шикозни, дистанцирани от общия грохот сола, като отглас от мистичното начало на творбата.
"Brotherhood of the Snake" е поредният много силен албум на групата и едни от най-добрите албуми на 2016 г. Може би малко отстъпва по проникновение и оригиналност на предшественика си "Dark Roots of Earth", но ще зарадва старите фенове, които следят бандата от самото ѝ създаване, като предлага известно връщане към корените на първичния суров траш.
HeathenHeart
Други ревюта на TESTAMENT