ARTILLERY - "My Blood"
2011, Metal Mind Productions/Wizard
Ако никога не сте харесвали Artillery, едва ли новият им албум "My Blood" ще ви накара да го направите. Датчаните продължават да се движат в периферията на траш метъла. Но и да оползотворяват всяка стъпка в правилната посока. Три години след изключителния "When Death Comes" идва и неговото логично продължение. "My Blood" продължава линията на реюниъна, но още по-разгърнато. Музиката на сънародниците на Хамлет е още по-обогатена. Композициите не са толкова агресивни, но не им липсва заряд. Трашът е доста разчупен и силно повлиян от американската сцена.
Условно "My Blood" може да бъде разделен на две части от акустичния инструментал "Prelude to Madness". Първата половина на диска е много по-пауър ориентирана. Забелязват се влияния тип Rage, особено в откриващата "Mi Sangre (The Blood Song)" - песен характерна повече за немския триумвират и техничния маниер на свирене на Victor Smolski и Peavy Wagner ("Open My Grave"). В този албум Artillery са задълбали още повече със странстванията си в ориенталския мистицизъм и все повече композиции са украсени с близкоизточни мотиви - "Dark Days" и "Monster". Чисто музикално "My Blood" се доближава до шедьовъра от 1990 година "By Inheritance". За втори път зад микрофона е Soren Nico Adamsen, който е направил едни от най-подходящите вокали, както за агресивните, така и за по-"нежните" части. От него идват и повечето пауър влияния. Разбира се, той не е Flemming Ronsdorf - този, когото всички очакват да чуят зад микрофона, когато става въпрос за Artillery. Но в този албум едва ли би се получило и едва ли някой друг би стоял по-добре от Soren - добър и силен вокалист, с прекрасни възможности. Братята Michael и Morten Stutzer отново са създали хващащи рифове и убийствено мелодични припеви ("Death is an Illusion" или "Ain't Giving In"). И двамата определено си познават добре инструментите и техниката им личи отдалеч.
Втората част на диска се открива от наблъсканата с клишета "Thrasher". Композиция създадена, за да бъде свирена на живо - бърза и стегната, с класически траш звук. С оригиналност не блести нито "Warrior Blood", нито "End of Eternity". Но и двете са заредени с доволно количество адреналин.
В много от песните са вмъкнати страхотни акустични пасажи. "Ain't Giving In" е най-яркият пример. С нея Artillery направо нахлуват в територията на Metal Church.
Но ако трябва да сме честни, не всичко в албума е на ниво. Текстовете не са от най-добрите попадения на бандата. Особено в иначе стабилната музикално "Monster". Не всичко е от класата на отварящия бисер "Mi Sangre". Има си и пълнежа като затварящата и с нищо не изпъкваща "The Great". Макар че тук вокалите са от най-тежките и грубите в диска, песента едва ли би се харесала и на по-екстремно настроените фенове.
В лимитираното издание на "My Blood" има и два бонуса - презаписи на класическите "Show Your Hate" и "Eternal War" от дебюта "Fear of Tomorrow". Похвален е опитът на групата да освежи архивите с гласа на Soren Nico Adamsen. Но резултатът не е от най-добрите. Така че по-добре си пуснете култа от 1985 година. Останалото си заслужава оценката.
Alatriste
Условно "My Blood" може да бъде разделен на две части от акустичния инструментал "Prelude to Madness". Първата половина на диска е много по-пауър ориентирана. Забелязват се влияния тип Rage, особено в откриващата "Mi Sangre (The Blood Song)" - песен характерна повече за немския триумвират и техничния маниер на свирене на Victor Smolski и Peavy Wagner ("Open My Grave"). В този албум Artillery са задълбали още повече със странстванията си в ориенталския мистицизъм и все повече композиции са украсени с близкоизточни мотиви - "Dark Days" и "Monster". Чисто музикално "My Blood" се доближава до шедьовъра от 1990 година "By Inheritance". За втори път зад микрофона е Soren Nico Adamsen, който е направил едни от най-подходящите вокали, както за агресивните, така и за по-"нежните" части. От него идват и повечето пауър влияния. Разбира се, той не е Flemming Ronsdorf - този, когото всички очакват да чуят зад микрофона, когато става въпрос за Artillery. Но в този албум едва ли би се получило и едва ли някой друг би стоял по-добре от Soren - добър и силен вокалист, с прекрасни възможности. Братята Michael и Morten Stutzer отново са създали хващащи рифове и убийствено мелодични припеви ("Death is an Illusion" или "Ain't Giving In"). И двамата определено си познават добре инструментите и техниката им личи отдалеч.
Втората част на диска се открива от наблъсканата с клишета "Thrasher". Композиция създадена, за да бъде свирена на живо - бърза и стегната, с класически траш звук. С оригиналност не блести нито "Warrior Blood", нито "End of Eternity". Но и двете са заредени с доволно количество адреналин.
В много от песните са вмъкнати страхотни акустични пасажи. "Ain't Giving In" е най-яркият пример. С нея Artillery направо нахлуват в територията на Metal Church.
Но ако трябва да сме честни, не всичко в албума е на ниво. Текстовете не са от най-добрите попадения на бандата. Особено в иначе стабилната музикално "Monster". Не всичко е от класата на отварящия бисер "Mi Sangre". Има си и пълнежа като затварящата и с нищо не изпъкваща "The Great". Макар че тук вокалите са от най-тежките и грубите в диска, песента едва ли би се харесала и на по-екстремно настроените фенове.
В лимитираното издание на "My Blood" има и два бонуса - презаписи на класическите "Show Your Hate" и "Eternal War" от дебюта "Fear of Tomorrow". Похвален е опитът на групата да освежи архивите с гласа на Soren Nico Adamsen. Но резултатът не е от най-добрите. Така че по-добре си пуснете култа от 1985 година. Останалото си заслужава оценката.
Alatriste
Други ревюта на ARTILLERY