CIVIL WAR - "The Killer Angels"
2013, Napalm Records/Wizard

Оказа се, че не е шега. SABATON наистина се разделиха с четирима музиканти. Дали промяната им е подействала добре ще разберем при излизането на новия албум. Със сигурност обаче подейства добре на четиримата музиканти. Скоро след раздялата китаристите Oskar Montelius и Rikard Sunden, барабанистът Daniel Mullback и клавиристът Daniel Myhr създадоха CIVIL WAR. За басист беше привлечен Stefan "Pizza" Eriksson, а за вокалист - Nils Patrick Johansson, познат от LION'S SHARE и ASTRAL DOORS. Резултатът е албум, който ще допадне на всеки почитател на хеви метъла.
Музиката на ASTRAL DOORS звучи сякаш е писана през осемдесетте години на миналия век. Агресивен, майсторски изпълнен и надъхващ метъл, който съвсем спокойно би могъл да се впише в дискографията на DIO от онова време, например. Несъмнено вокалната техника на Johansson е силно повлияна от пеенето на Ronnie James Dio, но човекът има достатъчно собствен почерк и собствена сила, за да не бъде просто имитация. Музиката на SABATON по никакъв начин не би могла да бъде написана през осемдесетте години на миналия век. Да, влиянието на метъл-величията от онова време е силно и очевидно, но звученето на групата е съвсем различно.
Какво се получава, когато се съберат може би "най-осемдесетарският" съвременен метъл певец и музиканти с толкова съвременен подход? Получава се "The Killer Angels". Силен, надъхващ албум, издържан колкото в най-добрите традиции от златните години на жанра, толкова и в духа на съвремието. Повечето текстове са на военна тематика, като обхващат огромна част от човешката история - от древен Рим до Гражданската война в САЩ. Рифовете са преобладаващо прости, но именно заради това бързо влизат под кожата и слушателят не усеща кога е започнал да поклаща глава в ритъма на музиката. Композициите са стегнати, без залитане в експерименти, и са изпълнени майсторски. Темпото почти навсякъде е средно или високо, като всяка песен кара сърцето на слушателя да подскочи. За разлика от музиката на SABATON, тук клавирите далеч не са толкова силно застъпени - присъствието им все още е ярко, а и Daniel Myhr получава възможност за няколко впечатляващи сола, но вече не са основното, което придава сила на песните. За сметка на това китарите присъстват много по-осезаемо. Montelius и Sunden бяха страхотен дует още в SABATON, а тук имат дори повече възможност за изява и се възползват максимално от нея, независимо дали говорим за сола или рифове. Пеенето на Johansson не поднася никакви изненади - обичайното високо ниво, което демонстрира в LION'S SHARE и особено в ASTRAL DOORS.
Като цяло "The Killer Angels" е точно това, което може да се очаква от него. Не е дивата осемдесетарщина на ASTRAL DOORS, не е и музиката, която инструменталистите правеха със SABATON. Нещо ново и различно е. Има я старата школа, която обичаме, има го и съвремието. Албумът придоби златен статус в родината на музикантите - Швеция. За дебют е, меко казано, впечатляващ. Съвсем малко не му достига, за да е на нивото на най-великите албуми на групите-майки. Дали на метъл сцената не излиза новото голямо име?










Tigermaster
Други ревюта на CIVIL WAR