DARKTHRONE - "The Underground Resistance"
2013, Peaceville Records/S.M.F.
"Заглавието е вдъхновено от нашата битка, битката ни за завръщането на стария звук, стария метъл...битката е тежка, все още продължава, а аз съм горд, че съм част от нея..." Думите са на Gylve Nagell a.k.a. Fenriz, барабанист на норвежките блек метъл легенди Darkthrone. Поводът е шестнадесетият студиен албум на бандата, озаглавен "The Underground Resistance". Въпреки че съдържа само шест парчета, новото творение на Darkthrone е може би най-разнообразният по отношение на музиката запис в цялата им дискография. В рамките на близо 42 минути Fenriz и дългогодишният му боен другар Nocturno Culto експериментират в смесването на блек метъл, траш, спийд, епичен пауър метъл, дуум и умерени дози (в сравнение с предишните няколко албума) пънк, вдъхновен от Discharge и G.B.H.
Откриващото парче - "Dead Early" - показва ясно посоката, в която Darkthrone са решили да поемат. Налице е галопиращо темпо, суров китарен звук, простички, но ефектни рифове. Вдъхновението от Celtic Frost е очевидно, а вокалите на Nocturno Culto звучат като блек метъл вариант на Tom G. Warrior. По отношение на вокалите, във втората песен "Valkirie" предстои изненада - началото е дадено от акустична китара, а продължението е стопроцентов олдскуул пауър метъл, изсвирен с блек метъл агресията на Darkthrone. Високите чисти вокали са дело на Fenriz, а основното влияние идва от стари хеви/пауър банди като Manilla Road и Omen."Lesser Men" е връщане обратно към стандартите на Hellhammer/Celtic Frost, а откриващият риф е почит към Mercyful Fate и един от най-големите им хитове "A Dangerous Meeting".Следва "The One You Left Behind" - спийд метъл, пречупен през блек визията на Darkthrone и белязан отново от чистите вокали на Fenriz."Come Warfare, The Entire Doom" започва бавно и с дуум тежестта на Candlemass, за да се трансформира постепенно в чупещи врата блек метъл пасажи. Финалът идва с 13:49-минутната (времетраенето не е избрано случайно) "Leave No Cross Unturned", в която високото, почти фалцетно пеене е отдаване на почит към великия King Diamond, а смазващите рифове отново носят отпечатъка на Celtic Frost, Venom и Bathory. Влиянието на Bathory е видно и от нетипичната за Darkthrone обложка на "The Underground Resistance", дело на Jim Fitzpatrick, създател на повечето корици на Thin Lizzy.
Ако очаквате от Darkthrone завръщане към времената на "Under A Funeral Moon" или "Transylvanian Hunger", ще останете разочаровани. Ако сте фенове на кръст/пънк посоката, която бандата пое с "The Cult Is Alive", то новият албум едва ли ще ви допадне. Но ако искате да чуете един нестандартен и разнообразен Darkthrone, непременно обърнете внимание на "The Underground Resistance". Fenriz и Nocturno Culto все още са в добра форма, а борбата им в името на стария и истински метъл звук продължава.
icumblood
Откриващото парче - "Dead Early" - показва ясно посоката, в която Darkthrone са решили да поемат. Налице е галопиращо темпо, суров китарен звук, простички, но ефектни рифове. Вдъхновението от Celtic Frost е очевидно, а вокалите на Nocturno Culto звучат като блек метъл вариант на Tom G. Warrior. По отношение на вокалите, във втората песен "Valkirie" предстои изненада - началото е дадено от акустична китара, а продължението е стопроцентов олдскуул пауър метъл, изсвирен с блек метъл агресията на Darkthrone. Високите чисти вокали са дело на Fenriz, а основното влияние идва от стари хеви/пауър банди като Manilla Road и Omen."Lesser Men" е връщане обратно към стандартите на Hellhammer/Celtic Frost, а откриващият риф е почит към Mercyful Fate и един от най-големите им хитове "A Dangerous Meeting".Следва "The One You Left Behind" - спийд метъл, пречупен през блек визията на Darkthrone и белязан отново от чистите вокали на Fenriz."Come Warfare, The Entire Doom" започва бавно и с дуум тежестта на Candlemass, за да се трансформира постепенно в чупещи врата блек метъл пасажи. Финалът идва с 13:49-минутната (времетраенето не е избрано случайно) "Leave No Cross Unturned", в която високото, почти фалцетно пеене е отдаване на почит към великия King Diamond, а смазващите рифове отново носят отпечатъка на Celtic Frost, Venom и Bathory. Влиянието на Bathory е видно и от нетипичната за Darkthrone обложка на "The Underground Resistance", дело на Jim Fitzpatrick, създател на повечето корици на Thin Lizzy.
Ако очаквате от Darkthrone завръщане към времената на "Under A Funeral Moon" или "Transylvanian Hunger", ще останете разочаровани. Ако сте фенове на кръст/пънк посоката, която бандата пое с "The Cult Is Alive", то новият албум едва ли ще ви допадне. Но ако искате да чуете един нестандартен и разнообразен Darkthrone, непременно обърнете внимание на "The Underground Resistance". Fenriz и Nocturno Culto все още са в добра форма, а борбата им в името на стария и истински метъл звук продължава.
icumblood
Други ревюта на DARKTHRONE