BEHEMOTH - "Evangelion"
2009, Nuclear Blast Records/Wizard
Вавилонската блудница, въздаваща садистично богохулно правосъдие от великолепната и изключително стилна обложка, дело на Tomasz "Graal" Danilowicz, дава ясна индикация за онова... нещо, очакващо нищо неподозиращия слушател отвъд могъщата й гръд. Нещо, наподобяващо непреодолима крепостна стена. Стена от звук.
Обективно погледнато, като че ли именно терминът "wall of sound" е едно от най-точните определения за деветото демонично изчадие, пръкнало се от утробата на звяра Behemoth - факт, който не би трябвало да ни учудва особено, имайки предвид солидния професионален опит, натрупан от предвожданите от Nergal вече цели 18 години гдански езичници, и неоспоримите професионални умения на двама от сподвижниците им, замесени в изковаването на разчекваното в конкретния случай творение. Става дума за смесилия материала британски гуру Colin Richardson, трудил се и над "звуковите стени" на утвърдени колоси като Machine Head, Slipknot, Kreator, Sepultura, Fear Factory и Gorefest, и съпродуцента Daniel Bergstrand, чието шведско име се свръзва и с Meshuggah, и с In Flames, и със Soilwork... и сякаш препоръките в полза на смазващото ниво на "Evangelion" станаха предостатъчно - и в количествен, и в качествен аспект.
Що се отнася до сърцевината на албума - настройте се за убийствено стегнат, раздвижен, ултра-брутален и хипер-майсторски изкован дет метъл от най-висока класа. В продължение на 42 минути, безкомпромисният предводител на силите на злото Nergal (вокали, китара, синтезатор), адската машина Inferno (ударни), русото изчадие Seth (китара) и чернокосият му антипод Orion (бас) ни давят в блестяща вихрушка от безумно плътен и несекващ буквално нито за миг барабанно-басов ритъм, вледеняващи шестструнни подложки, включване на зловещо кадърни китарни сола и, разбира се, доминиращи над цялата звукова кланица и максимално (зло)вещо (преиз)поднесени вокални издевателства.
Инферналната струнна вакханалия, отприщваща "Evangelion", води след себе си вихрения взрив "Daimonos" и юдеопокосяващия топор "Shemaforash", несекващата аудио-клада "Ov Fire and the Void" и всепомитащата й посестрима "Transmigrating Beyond Realms ov Amenti", заразената от творчеството на Уилям Блейк напаст "He Who Breeds Pestilence" и пронизващата до мозъка на костите бургия "The Seed ov I", гробовния вопъл, промъкващ се изпод перфектно смазания среднооборотен парен чук "Alas, Lord is Upon Me", богохулния рогат метеж "Defiling Morality ov Black God" и вледеняващия марш из величествените безбрежни владения на "Lucifer"... Вледения, чиито дебри бяха подробно разкрити - и от чисто музикална, и от текстова гледна точка - лично от твореца им Nergal и колегата му Orion в интервю за "Metal Katehizis", което ще почерни сайта ни в най-скоро време... А дотогава... Не ви остава нищо друго, освен да Му се отдадете (Бехемоту или Катехизису - по ваш избор) in the realms ov Evangelion!
Envy
Обективно погледнато, като че ли именно терминът "wall of sound" е едно от най-точните определения за деветото демонично изчадие, пръкнало се от утробата на звяра Behemoth - факт, който не би трябвало да ни учудва особено, имайки предвид солидния професионален опит, натрупан от предвожданите от Nergal вече цели 18 години гдански езичници, и неоспоримите професионални умения на двама от сподвижниците им, замесени в изковаването на разчекваното в конкретния случай творение. Става дума за смесилия материала британски гуру Colin Richardson, трудил се и над "звуковите стени" на утвърдени колоси като Machine Head, Slipknot, Kreator, Sepultura, Fear Factory и Gorefest, и съпродуцента Daniel Bergstrand, чието шведско име се свръзва и с Meshuggah, и с In Flames, и със Soilwork... и сякаш препоръките в полза на смазващото ниво на "Evangelion" станаха предостатъчно - и в количествен, и в качествен аспект.
Що се отнася до сърцевината на албума - настройте се за убийствено стегнат, раздвижен, ултра-брутален и хипер-майсторски изкован дет метъл от най-висока класа. В продължение на 42 минути, безкомпромисният предводител на силите на злото Nergal (вокали, китара, синтезатор), адската машина Inferno (ударни), русото изчадие Seth (китара) и чернокосият му антипод Orion (бас) ни давят в блестяща вихрушка от безумно плътен и несекващ буквално нито за миг барабанно-басов ритъм, вледеняващи шестструнни подложки, включване на зловещо кадърни китарни сола и, разбира се, доминиращи над цялата звукова кланица и максимално (зло)вещо (преиз)поднесени вокални издевателства.
Инферналната струнна вакханалия, отприщваща "Evangelion", води след себе си вихрения взрив "Daimonos" и юдеопокосяващия топор "Shemaforash", несекващата аудио-клада "Ov Fire and the Void" и всепомитащата й посестрима "Transmigrating Beyond Realms ov Amenti", заразената от творчеството на Уилям Блейк напаст "He Who Breeds Pestilence" и пронизващата до мозъка на костите бургия "The Seed ov I", гробовния вопъл, промъкващ се изпод перфектно смазания среднооборотен парен чук "Alas, Lord is Upon Me", богохулния рогат метеж "Defiling Morality ov Black God" и вледеняващия марш из величествените безбрежни владения на "Lucifer"... Вледения, чиито дебри бяха подробно разкрити - и от чисто музикална, и от текстова гледна точка - лично от твореца им Nergal и колегата му Orion в интервю за "Metal Katehizis", което ще почерни сайта ни в най-скоро време... А дотогава... Не ви остава нищо друго, освен да Му се отдадете (Бехемоту или Катехизису - по ваш избор) in the realms ov Evangelion!
Envy
Други ревюта на BEHEMOTH